Dream 7020 en Diseqc motor (moteck bijv.)

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.302
Punten
113
Leeftijd
61
Heeft er iemand met een Dream 7020 deze al goed aan de praat met een diseqc motor? Zoals de STAB en de Moteck?

Ik heb maandagmiddag mijn schoteltoestand verkocht en was 's avonds al weer voorzien van een nieuwe schotel maar dan met diseqcmotor (was eerst via vbox en staafmotor).

Op de 7000 geen probleem. Moteck instellen op positie 0, ding inregelen op Sirius. Opslaan, andere zender kiezen en gaan met die banaan (bij een tweetal kennissen).

Zelfde nu gedaan op de 7020 maar het kreng vertikt het om te draaien.
1x heeft hij gedraaid, doch maar 10 graden terwijl hij meer dan 20 had moeten draaien, daarna niet meer. Hij lijkt gewoonweg niet van zijn 0 positie af te komen, ook via het motermenu de optie "drive to satellite" gebruiken wenst hij niet te doen.
Er zijn geen limits enabled. En ik heb er de Gemini in.

Iemand die het wel goed werkend heeft op zijn 7020 en zoja, hoe? En welke firmware zit er in die 7020?

Niemand dus?
Nja, maakt niet uit, laat maar zitten. Na 2 avonden en 1 nacht piekeren en zoeken en vanavond ook met een Dream 7000 testen zijn we er uit.
Om met de Dream te kunnen sturen (als je niet alle sats allemaal apart wilt gaan vastleggen in de motor) moet je een motor hebben met Usals ondersteuning.

De Stab en de Moteck hebben dat.
Nu had ik een Geotrack. Een of andere Moteck clone net als de Strong SG-2100 (is ook een Moteck in feite).
Alleen was dit dus een echte clone. Diseqc 1.2 had ie wel, echter geen Usals dus niks te draaien met de Dream.
Aan stuk voor stuk vastleggen doe ik niet dus de leverancier besteld nu een Moteck voor me en dan word die omgeruild.:biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan