dream multimedia DM 500-s

D

demyan

hallo

ik heb een vraag.

ik heb een dream multimedia DM 500-s, smartcard, en een schotel.

ik weet niet precies hoe of welke richting ik moet richten voor de schotel en hoe ik het moet aansluiten.

ik heb geen adapter en geen afstandbediening, en de smartcard is oud denk ik, want ik heb het gekregen.

Mvg, Demyan

@Demyan, allereerst welkom op het forum.

Hopelijk werkt alles nog, want weggeven...

Maargoed, Je hebt bijna alle spullen, ik mag aannemen dat er bij de schotel ook een lnb zit?

Dat ding hang je bij jou aan de muur met een beugel die gebruikt wordt voor een schotel, kijk maar eens bij jou in de buurt, dan zie je er vast wel ergens 1 hangen, en dan zie je ook meteen een beetje de richting die je op moet.

Je zult wellicht wel naar 19,2 gaan kijken, of 23,5, deze zitten beiden in het oosten, je weet wel de richting waar onze koperen nelis opkomt. ;)

Sluit alles eerst aan alvorens je er stroom op zet, de kabel van de schotel, want daar staat ook een beetje spanning op, een adapter heb je volgens mij geen nodig, gewoon 220.

De afstandsbediening die je niet hebt kun je eventueel bestellen bij cardwriter, maar je hebt hem niet persee nodig, je kunt hem ook bedienen via programma's op jou pc, maar dat is een ander hoofdstuk, sluit eerst de boel maar eens op je gemak aan, richt de schotel uit, en kijk dan eens naar een vrij te ontvangen zender ( fta ) bijvoorbeeld BVN, deze zit op 19,2 oost.

Succes met jou aanwinst.

Voor vragen kun je hier altijd terecht, en leesstof staat er ook voldoende.

Een DM 500 heeft geen ingebouwde voeding.

Er is dus wel degelijk een adapter voor nodig.

Maar aangezien het apparaat gekregen en incompleet is, twijfel ik over hoe eerlijk men aan deze installatie gekomen is.

Daarom ben ik terughoudend om ondersteuning te bieden.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan