Dream stopt productie van de Dreambox 7000

crazymotha

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
36
Leeftijd
68
Net gelezen op een ander board dat Dream binnen 2 weken de productie stopt van de Dreambox 7000.
Hiervoor komt in de plaats de 7020 welke beschikt over een losse voeding, 12 volt switch en RF modulator, dit is nog wel een single turner versie.
De nieuwe Dream beschikt over andere drivers waarmee hij niet compatible is met de IMG?s van de oude Dream 7000.

Mocht je nog een oude Dream willen aanschaffen doe het dan snel.

Originally posted by crazymotha
De nieuwe Dream beschikt over andere drivers waarmee hij niet compatible is met de IMG?s van de oude Dream 7000.

Begint dat gelazer nu ook al met de dreambox?

Dus over 2 jaar mag je blij wezen dat er nog software te vinden is voor de dm7000, geen goede zaak vindt ik!

GR Fred.

tja dat word dan voor vele hobbyen, maar daar is het toch om te doen????

Juist iets wat niet te krijgen is maak je zelf........

Maar dan moet je wel weten hoe de klepel hangt...hehehe

GR Fred.

Wel, Ik denk dat je nu een hele goede image moet zoeken voor je Dream.
Die het iig gewoon altijd blijft doen. Daarnaast denk ik dat de image misschien niet meer word aan gepast, maar wellicht dat de hobby-isten wel de EMU's gewoon blijven maken.

Watbetreft de nieuwe Dream:
Tja, ik denk dat het logish is dat de drivers anders zijn.
Hij beschikt over meer opties, maar dezelfde flash grote (denk ik).
Persoonlijk ben ik aan het kijken voor een tweede dream, maar ik ga dus wel even wachten op de nieuwe.

Is er al veel meer bekend over deze Dream?

G

New DreamBox 7080

250 MHZ IBM Power PC Processor ( 350 MIPS )
Linux Open Source
Unterst?tzung f?r Linux Standard API ( Dierect-FB,Linux-FB,LIRC )
1xDVB Common-Interface Einschub
2x Smartcard-Leser
DreamCrypt CA intregriert
MPEG2 Hardware decoding ( voll DVB kompatibel )
100 MBit voll dublex Ethernet Interface
RS232 Anschlu?
12V Switch Anschlu?
RF-Modulator
A/VAusgang
gro?-formatiges LCD-Display
64MByte Ram ( Arbeitsspeicher )
integrierter IDE UDMA66 Master/Slave-Anschlu?
Festplattenunterst?tzung bis 300 GB
DVD ( DVD-R/RW (-/+ ).CD-R/RW
unlimitierte Kanalliste f?r TV/Radio
Kanalwechsel in weniger als einer Sekunde
voll automatischer Kanalsuchlauf
EPG-Unterst?tzung ( electronic program guider )
Videotext-Unterst?tzung
Unterst?tzung von Mehrfach-LNB-Umschaltung ( unterst?tzt DiSEqC )
adaptierbares OSD in vielen Sprachen ( Skin-Unterst?tzung )
SPDI/F optischer Anschlu? AC-3/DTS
2xScart-Anschlu? ( komplett Software-gesteuert )
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hoewel hij erg overeenkomt met de 7000 vind ik het weldegelijk een vooruitgang met die brander.

Het verhaal over WAAROM de image's niet uitwisselbaar zijn vind ik grootse onzin. Zodra een hack uit is, is het programma zo geprogrammeert door de hogere heren.

http://www.satplaza.com/wordpress/ :
Dream Multimedia stopt volgens berichten op het internet binnen 2 weken met het uitleveren van de succesontvanger DM 7000. Hiervoor komt per direct in de plaats het nieuwe model de Dm 7020. Deze bezit naast een losse voeding ook over een RF modulator. De eerste productielijn van de DM 7020 zal nog bestaan uit een versie met een enkele tuner. Later zal pas de twintuner in modellen worden ingepast.

De images van de nieuwe DM 7020 en later modellen zijn NIET te gebruiken op de DM 7000. Vooral dit laatste wordt door diverse mensen gezien als goede commerci?le zet van Dream Multimedia. De reden: Er staat binnenkort waarschijnlijk veel te verwachten op het gebied van publieke hacks en sommige mensen zijn nu bang dat deze juist weer zullen verschijnen op nieuwe producten. Daarom vinden zij deze aankondiging van Dream Multimedia wel heel goed in dat plaatje passen.

G

Dat zou 'n zeer domme zet zijn! Kan ik me haast niet voorstellen, aangezien de DM7000 DE volwaardige opvolger vd. Hummie & Nokia is. Ik denk dat dit soort geruchten door 1 of andere "zolderkamer/garage-handelaar" de wereld in geholpen is, om nog ff snel van 'n flinke partij DM7000's af te komen :(

Dat denk ik niet! het draait tenslotte altijd om geld.
Waarschijnlijk komt er heel snel een IMG voor de nieuwe Dream die een hoop meer open gooit dan nu het geval is. Kijk maar eens naar de IMG van Tiger voor de 5600 toch leuk al die XXX zenders. En reken maar dat al dat spul sterk in de Kernel verborgen gaat zitten, daar kan voorlopig alleen Dream zelf aan sleutelen.
Zelf denk ik dat de ondersteuning van Dream voor de 7000 heel snel zal stoppen en geen verdere ontwikkelingen in de Kernel zal plaatsvinden.
Zo worden de mensen gewoon weer gedwongen om een andere decoder te kopen.
Niets nieuws toch? Voorbeelden genoeg neem nu de nieuwe Matrix cam? de support voor de oude staat al op een zeer laag pitje.
De Xcam hetzelfde met veel bombarie op de markt gebracht als zijnde de 3 in 1 cam, veelmeer dan een doodnormale Magic cam doet dat ding niet meer, en support nope!
Alles draait om geld in dit wereldje.

Als je heel hard en gemeen bent kan je eigenlijk al zeggen dat de software ontwikkeling voor de 7000 is stopgezet. Al heel lang geleden werd vanuit Duitsland aangekondigd op zeer korte termijn te komen met een 1.07.5 software versie. Er werd zelfs gesproken over enkele dagen tot release datum. Tot op heden niets gezien.

Ik denk dat, en laten we eerlijk wezen dat is bedrijfseconomisch goed gezien van het bedrijf, men alle softwaremakers nu heeft gezet om op zo vlug mogelijke termijn de software voor de nieuwere boxen af te krijgen om deze in de handel te kunnen plaatsen.

En ja ik ben ook 1 van die mensen die net als Crazy Motha al wat langer in dit wereldje zit en het allemaal al eens een keertje of tich hebben meegemaakt. Ik ben dus ook bang dat in het begin weer heel veel in een goed beschermde omgeving van software wordt gezet zodat het alleen op een bepaald product te zien is. Satelliet is commercie of je het nu wilt of niet.... Je kan er niet om heen.

Het zou Dream overigens sieren om dit verhaal te loochenstraffen en de support op images voor langere tijd door te zetten. Ik zal dan zeker de eerste zijn die zegt dat hij het allemaal mis heeft.

Ach,
Zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen.
kijk maar eens op de Duitse boards...de DM7000 LEEFT !!

Zeker met de installed base van dit apparaat gaat de software ontwikkeling nog wel een tijdje door.
Goed voorbeeld is de Humax die iedereen al zo'n beetje afgescreven had.

In het ergste geval donder je je dream op Marktplaats en heb je met een verlies van pak 'm beet 100 Euro een prima tijd achter de rug toch?

Ieder nadeel heeft zijn voordeel!

Groetjes,

Cliff

Ik ben 't er wel over eens dat de support van Dream de laatste maanden bedroevend is, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat ze nu ff gefocussed zijn op de nieuwe modellen. Waarom zouden ze 't "gouden kippetje" nu al slachten? Dit zou marketing-technisch zeeeeerrrr dom zijn, omdat zowat iedereen de Dreambox associeerd met de DM7000!
Kijk maar 's naar Humax; de 5400Z is 'n tijdje noodgedwongen uit de produktie geweest, door 'n rechtzaak van Viaccess & nu worden ze weer volop geproduceerd :)

Ik ben 't trouwens wel eens over de waardeloze marketingstunts van de CAM-boeren, wat 'n eikels zeg! Het zijn gewoon allemaal Magic Modules die iedere keer gerelabeled worden & 1 of andere vage hacker brengt "heel toevallig" 'n leuke firmware uit, die ff 'n paar interresante zenders open zet & vervolgens hoor je er niks meer van. Ik heb hier nog steeds 'n Magic Module in m'n Hummie geprikt zitten, maar heb er al maanden niks meer aan, want voor Conax is niks meer te krijgen. Maar goed, m'n Hummie staat eigenlijk nu 'n beetje zielig in 'n hoekje, aangezien ik nu alles lekker heb draaien op m'n Dreambox. Ik hou m'n Hummie nu eigenlijk alleen er naast voor de noodgevallen :)

Was nu ??n van die CAM boeren met die verfoeilijke marketingstunts nu net niet de maker van de bewuste droomdoos ?

Ze gooien het ook niet weg net als Humax deed met zijn 5400. Ze zetten er gewoon een nieuwe ontvanger voor in de plaats welke hetzelfde kan als zijn voorganger.... en op latere termijn nog wel meer. Daarbij weten ze dat de 7000 een hobbydoos is en dat hobbyisten, zeker op satgebied, nu eenmaal van nature makkelijk bereid zijn om iets nieuws te kopen als dat voor de hobby beter is.

Originally posted by satwatcher
Was nu ??n van die CAM boeren met die verfoeilijke marketingstunts nu net niet de maker van de bewuste droomdoos ?

Ja & nee, want eigenlijk draait 't bij de MM hoofdzakelijk om de Sidsa chip (zijn al de nodige rechtzaken over geweest) Volgens mij worden ze al lang niet meer geproduceerd & zijn de MM's die je nu nog op de markt ziet klonen.

Maar goed, wat die CAM's betreft, dat blijft toch erg duistere handel vind ik persoonlijk. Dream Multimedia heeft daar toendertijd iig veel geld aan verdiend waardoor ze dus geld hadden om de Dreambox te ontwikkelen. Maar goed, we wachten wel af wat er met de DM7000 gebeurd. Zoals velen hier al zeiden, de hobbyisten houden 'm iig nog jaren springlevend!

Hobbyisten zouden hem natuurlijk altijd nog even levend kunnen houden. Je zag dat aan de houdbaarheidsdatum van de Dbox 2.

Dream heeft overigens meer modules uitgebracht dan alleen de MM. Dus horen ze wel degelijk tot die verfoeide camboeren.

Hoi...,
Denk dat het ook tijd word voor een nieuwe dream want de tijd staat niet stil voor die jongens ;)
Nog even en de concurent heeft hem klaar voor de handel dus moeten ze zelf ook zo,n produkt hebben hahaha
http://www.reel-multimedia.com/
Dus reeeel dat is die meneer die die dreambox zou maken en ruzie kreeg en dacht wacht maar ik kom met een beter eind produkt dus .....nu is dream hard aan het rennen anders pakken ze zometeen me ???? af en was het, wat was dream ook alweer hehehe
Groeten Ben

Deze ondersteund gewoon divx en dat is wel interesant.
De dreambox streamt hem alleen van je pc af.

Ik ben benieuwd naar de opvolger of deze toch nog wat meer kan.

Gr cb1

Niks bijzonders.

Iedere paar maanden verschijnt er weer wat nieuws.

Twin tuner, dvd, dvd recording, wireless en dat gaat maar door.

Zo gaat het toch met alle electronica ? kijk eens naar een PC, PDA of GSM ?

Enfin, er is genoeg om over te beppen en dat maakt het ook wel weer leuk :)

Originally posted by d-box2
Hoi...,
Nog even en de concurent heeft hem klaar voor de handel dus moeten ze zelf ook zo,n produkt hebben hahaha
http://www.reel-multimedia.com/
Dus reeeel dat is die meneer die die dreambox zou maken en ruzie kreeg.
Groeten Ben

Deze deco staat overigens al een tijdje aangekondigd (1 1/2 jaar)
zie nog maar weinig vooruitgang in die tijd.

Markteinf?hrung der ReelBox PVR 1100
12.06.2004

Reel Multimedia verschiebt die Markteinf?hrung der ReelBox PVR 1100 S auf September 2004. Mit diesem Schritt stelle man sicher, dass die Entwicklung der ReelBox mit der gew?nschten Sorgfalt abgeschlossen werden k?nne, erkl?rt Chief Executive Ulrich Baur. "Wir wollen keine Bananenbox, die beim Kunden reift. Die ReelBox kommt als ausgereiftes und qualitativ hochwertiges Produkt auf den Markt." Die Modelle PVR 1100 C und T werden kurz nach Einf?hrung der Satellitenbox ebenfalls im Fachhandel erh?ltlich sein.

======================================

Ben ik ook erg neiuwsgierig naar...

Originally posted by Guardian
Deze deco staat overigens al een tijdje aangekondigd (1 1/2 jaar)
zie nog maar weinig vooruitgang in die tijd.

Oooh nou ik hou het misschien al een jaar bij op het forum en heb al heel wat veranderingen gezien teminste gelezen wat er aan veranderd is ;)

http://support.de.reel-multimedia.com/portal.php

Heb hem al een jaar op me bestel lijst staan maar nu in september moet het gaan gebeuren

Nach den erfolgreichen Auftritten bei der ANGA Cable und Mediacast ist Reel Multimedia in den kommenden Monaten auf zwei weiteren Fachmessen vertreten: vom 30.09. bis 04.10.2004 auf der SAT EXPO in Vicenza, Italien und vom 02.12. bis 05.12.2004 auf der Cebit eurasia in Istanbul.

Groeten Ben

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan