dreambox 600 PVR

J

jeco

hallo, ik heb laatst een dreambox 600 PVR aangeschaft alleen ik kan er geen canaldigitaal op ontvangt met de schotel gericht op astra 19.2 frequentie 12515, alle andere transponders wel. Hoe kan dit. Wie o wie kan mij hiermee helpen?

mvg, Jenco

Officiele kaart er in stoppen, emu installeren (b.v. CCcam) en config aanpassen en laten scannen op astra
Dan zou je zeker beeld moeten hebben als je een geldig abonnement hebt.

dit heeft niks met abonnement te maken want ik krijg nl. helemaal geen kanalen van canaldigitaal op mijn kanalenlijst. Ik heb astra1 19.2 gekozen in config en bij sign. meting krijg ik 92% SNR lock(groene vinkje) , 80% AGC sync(groene vinkje) bij transponder 10743 / 21997 / H. Als ik transponder 12515 /2200 / H kies dan valt de groene vinkje bij lock en sync weg en heb ook geprobeerd om de schotel te verandere van richting misschien dat hij hem als nog gaat locken maar tevergeefs. wat zal hier de probleem zijn?
ik heb by the way ook verschillende lnb koppen gebruikt. ???

dat lijkt alsof je op die frequentie geen signaal hebt en dus je e.e.a. in de afstelling van de schotel moet zoeken. heb je al eens een auto scan gedaan. Zo nee, dan auto scan doen en kijken of je beeld hebt. Zo ja dan schotel opnieuw laten afstellen, uitrichten e.d. Je schrijft dat je al verschillende lnb's hebt gebruikt dan lijkt het ons sterk dat al die lnb's kapot zijn...... Gebruik je een disceq? Zo ja kan die niet kapot zijn....

dat klopt op die frequentie en nog een paar andere heb ik geen signaal. als ik mij schotel richt op astra1 krijg ik zoals ik eerder vermeld heb vol signaal bij frequentie 10743 als ik verder ga richt om signaal te krijgen voor frequentie 12515 valt alles weg en ook geen signaal voor 12515. ik heb hier voor eerst een digitale receiver gehad, merk echostart, met universele monoblock met ingebouwde disecq voor hotbird en astra, werkte prima. heb deze monoblock gebruikt voor dm600, werkte niet, heb een andere nieuwe universele duo single LNB gekocht en krijg ik ook geen canaldigitaal die ik graag wil ontvangen, de rest deert mij niet. Nu heb ik een 1 kopige universal lnbf gekocht en in de config op astra1 ingesteld en gericht en nog steed geen canaldigitaal. wat is hier de oorzaak?

oh sorry heb zowel handmatig als auto scan geprobeerd maar helaas

Nu heb ik een 1 kopige universal lnbf gekocht en in de config op astra1 ingesteld en gericht en nog steed geen canaldigitaal. wat is hier de oorzaak?
Ik ben toch bang dat je op de verkeerde satelliet zit te kijken met je schotel.

Heb je die analoge ontvanger nog? Zoja, laat die universele lnb op de schotel zitten en koppel je analoge ontvanger er eens aan, dan kijken of je echt we op de Astra zit. De vrij te ontvangen Duitse zenders zitten veelal ook op de hotbird.
Je zou dus kunnen proberen iets naar links te draaien met je schotel totdat je weer signaal hebt en dan kijken of daar de C+ frequentie wel werkt.

Heb je overigens ook de overigen instellingen goed staan? Dus buiten de 12515, heb je die ook horizontaal staan met Fec 5/6 en Symbolrate 22000?

dat was een digitale reciever maar die heb ik helaas niet meer, maar ik weet wel zeker dat ie op astra1 is gericht, want als ik voor de wok staat en hem een beetje naar links draai ontvang ik hotbird. en wat ik zo ook raar vind als hij ingesteld is op hotbird in de config en gericht is op hotbird krijg ik ook geen signaal voor bvn (13.0E) - 12303.00 V 27500 3/4 terwijl ik op de eerst frequentie 10718 27498 v 98% SNR en 80% AGC heb. Nog andere optie om te proberen?

krijg je bvn op astra ook niet (12575)?

overigens zit bvn op hotbird in het pakket van RTL Slovenie en die op astra is van canal digitaal

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan