Dreambox 7000-S

R

Rus...

Ja en als ik die erase.img gebruik dus gaat alles weg?
kan ik dan beter update maken van dreambox met DCC voor geval als iets fout gaat?
En als alles weg is moet ik dan flashwizard hebben om nieuwe image op te zetten toch?

en zit in die nieuwe gemini ook Gbox of moet ik hem appart installeren?:

Klopt, de erase.img maakt hem helemaal leeg. Dat was niet de bedoeling?
Het is dan zeker verstandig om eerst een backup te maken van de configuratie files van je emu's bijv. middels DCC en dan nog een backup van je frequentielijst/boeketten middels Dreamboxedit, dan heb je dat alvast.

Je kunt ook gewoon via Flashwizard of DCC (update flash image funktie) gewoon een ander image in de flash zetten zonder die erase.img te gebruiken.
De erase.img wordt over het algemeen gebruikt als je hem echt eens goed leeg moet hebben om een of andere reden.

Gbox is niet als emu te downloaden via de addons, die moet je dus apart installeren aangezien de goede gbox eigenlijk een non-public emu is en normaliter dus ook niet tussen de addons staat.

Hallo Rus,

Voor jij het doet moet jij de nullmodemkabel[serieelkabel] en programma dreamup in huis hebben.Het klopt dat hij alles wegwissen en daarna jij kan niet met DCC of flashwizard de dreambox via LAN verbinden.

Groetje

Truyen

Ja dat is de bedoeling om hem helemaal leeg maken..

Dus als ik met erase.img doe dan kan ik hem niet benaderen via Flashwizard en DCC? als dat zo is dan moet ik eerst kabel kopen want die van mij is kwijt....

Moet ik Gbox dan al via gemini installeren of ook via DCC of Flashwizard?

Dat is correct. Je kunt DCC of Flashwizard gebruiken voor een nieuwe image. Maar als je de erase.img gebruikt ben je alles kwijt en heb je kans dat je hem alleen nog bereikt krijgt via de seriele nullmodemkabel en Dreamup, daarmee heeft Truyen volledig gelijk.

Dus die kabel zou ik sowieso even kopen.
Het installeren van Gbox doe je pas op het allerlaatste als alles draait, dus firmware er in zit en je frequentielijst etc.
Als je een installatieversie hebt van Gbox kun je die ook via Gemini installeren door hem naar de /var/tmp te zetten en dan de manual install te doen.
Het kan ook via DCC. Of gbox via Flashwizard ook geinstalleerd kan worden heb ik nog niet naar gekeken.

Normaliter is dat een female-female kabel.

Dat hoeft niet pers? BT, en maakt ook niet uit.
Omdat hij meestal gebruikt werd van pc naar pc moest hij female/female zijn.
Als het apparaat wat er aanhangt echter female is moet je female/male gebruiken of een verloopstukje.
Het gaat erom dat de connectors volgens de seriele pin bezetting zijn aangesloten.
Je weet wel gekruist enzo.
Dan maakt het niet meer uit of de connector male/female is.
Als maar op pin 1 zit wat er moet zitten, en verder.

Grtz.

Hallo Kilroy,

Het klopt wat jij zeg maar ik denk dat BT stiekem naar de serieel port van de pc en de dreambox gekeken en direct op Rus vraag beantwoord.

Groetje,

Truyen.

Dat hoeft niet persé BT, en maakt ook niet uit.
maar ik denk dat BT stiekem naar de serieel port van de pc en de dreambox gekeken
Neen allebei fout.:)
Ik weet ook wel dat het ook anders kan zijn, maar daarom staat er ook het woordje "normaliter" want als je standaard naar zo'n kabel vraagt in de winkel, dan krijg je gewoon een female-female.

Er zijn er echter ook anders te krijgen of met een verloopstukje, het gaat uiteraard om de pinbezetting, maar dat was de vraag niet.;)

Nou fout??
Ik weet niet wat je normaal in de winkel krijgt.
Maar als je een female/female 1:1 krijgt werkt hij dus niet.
Evenals een male/female 1:1 met verloopstukje.
En het staat doorgaans niet op de kabels/connectors.
Die 1:1 zijn er ook veel vanwege de switch boxjes die er zijn.
Het is dus uitkijken.

Grtz.

Nja, het "fout" in jouw geval sloeg op het feit dat je kwam met de melding dat dit niet hoefde (dus een correctie) terwijl ik al het woord "normaliter" gebruikt had, hetgeen al betekent dat het ook anders kan.
Fout is een groot woord, maar daarom staat er ook de smiley achter.
En het maakt ook wel uit wat je neemt, want je kunt een male-male seriele nullmodemkabel hebben, maar dan gaat het zonder tussenstukjes niet werken met een Dreambox. Dus om deze twee redenen had ik jouw reply erbij gezet.:)

Overigens, die verloopstukjes of blokjes zul je wel kennen.
Ik heb er hier verschillende liggen, en er staat op "serial port adaptors".
Bv een 9p-female/9p-female, of 9p-male/25p-female.
Maar je hebt ze in alle soorten.

Grtz.

Klopt, ik heb er ooit eens eentje moeten kopen om een season interface aan de laptop te kunnen koppelen.:)
Zo'n klein blokje, moest hier nog altijd oppassen als de kabel er af ging dat het ding niet achter de TV viel.

Die blokjes waar jullie op doelen heten gender changers.

Greeetzzz Grizmo

Jaaaaaa.... precies, dat is de juiste benaming inderdaad, ik was hem ook even kwijt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan