Dreambox 7000 tuner

S

stephopper

Bij toeval een Dreambox 7000 op de kop getikt voor een eitje.en ziet er uit als nieuw.

Maar raden hoeft niet hij is stuk. en het probleem zit hem in de tuner na inspectie.

Nu valt het reuze mee wat de kostprijs is van een org.tuner.
Een beetje soldeerwerk en hij zit er in.

Nu is de vraag komt dit vaker voor? of zou de vorige eigenaar een sluiting in coax hebben gehad. of gemaakt?

Draai hier nog met hummax irci 5400 (de eerste serie met loader 1.36) maar daar speel ik mee. en de grap is er af. dus met deze mogelijkheid wil ik wel eens met een dreamdoos gaan stoeien.

Grtz/sth.

Als het echt de tuner zelf is, nee dan komt dat niet bepaald vaker voor. Wel wat kleinere onderdelen (zoals elco's) die ook bij het ontvangstgedeelte zitten en daarmee te maken hebben, maar een tuner zelf zie je normaliter niet zo snel stuk gaan.

In principe kan dat alleen als het ding al erg slecht van zichzelf was, blikseminslag of doordat mensen (wat nog steeds veel te vaak gebeurt) de antennekabel (van de schotel dus) in en uitpluggen terwijl er nog stroom op de ontvanger staat. Sluiting dus inderdaad.

Dat gaat misschien 100x goed maar slechts 1x fout is al genoeg. Vooral de 500's zijn hier bijv. heel erg gevoelig voor.

Dat is hetzelfde als ps/2 stekkers (toetsenbord en muis) in een pc steken of er uit halen terwijl deze aan staat. Kan fijn de ps/2 aansluitingen op je moederbord naar de moer helpen. Ook hier is het bij de kleintjes funester oftewel bij laptops kan (en zal) het je hele moederbord naar de filistijnen helpen.

Heb tuner besteld dus zal van de week week wel binnenkomen.

En denk aan kortsluiting coax. want gezien de montage van F connectors aldaar kreeg ik rillingen.een externe spanningsveld (bliksem) is het niet geweest.

Ja stekers kun je 999 keer ompluggen. maar 1 keer gaat het een keer fout.met erge gevolgen. heb het zelf al meegemaakt ff ene externe H.D ompluggen naar andere vis usb steker. en 300 gig naar de filesteinen.was een maxtor en daar zijn al twee hier gesneuveld. draaiden intern.dus dat merk komt hier niet weer in huis.

Maar goed hoop dat de tuner in de dreambox het enigste is. en dat ik er snel mee aan de slag kan.want heb me er nooit in verdiept. maar door deze mogelijkheid heb ik er weer wat hobby materiaal bij.en misschien ook wel wat hoofdpijn.:biggrin:

Grtz/sth.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan