Dreambox 7000S of topfield 4000

K

kaher3000

Ik heb net mijn lieve humax verkocht .

a.u.b. ff helpen om een keuze te maken.

de prijs is bijna hetselfde .maar welke van de twee is meer voorbereid op de nieuwe systeemen (seca2-viacces2) zonder allerei modules te moeten aanschaffen.

advies is erg gewaardeerd

Denk na wat meer kan je meer met een topfield dan met een dreambox?

.........................

Dus.... ?

Gr. Panocho

Ligt er natuurlijk ook een beetje aan in hoeverre je thuis bent in het gebruik van je pc, vooral in combinatie met de Dream.
Hier en daar kun je handleidingen lezen, zoals bij het inmiddels wel beroemde sjerom.com te vinden zijn.

Dan kan je een indruk krijgen van wat je er allemaal mee kan.
De Dream is natuurlijk uitgebreider en bij veranderingen veel sneller en gemakkelijker aan te passen op dergelijke wijzigingen zonder dat je modules hoeft te kopen/wisselen.

Heb je er niet veel verstand van, kun je of wil je liefst niet op die manier werken, moet je voor de Topfield kiezen, maar dat heeft wel weer als nadeel dat je dan wel aan modules gekoppeld zit.

Het zijn derhalve een aantal afwegingen die je voor jezelf moet maken.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat het met de Dream niet echt moeilijk is, ziet er vaak moeilijker uit als dat het daadwerkelijk is en er is overal best veel support en hulp te vinden voor eventualiteiten.

tenzij je perse de 2 tuners in de Topfield 4000 nodig hebt zou ik een Dreambox nemen.

Mits je wel een beetje handig bent met PC (als je weet hoe je moet FTPen is dat al genoeg).

Voordeel dreambox: je kan een heleboel leuke dingen doen in de hobby sfeer met deze machine.

Nadeel je moet behoorlijk wat kennis van linux en je pc bezitten feitelijk ben je aan je pc gebonden...
Geen twintuner....
Heeft af en toe problemen met draaibaar systeem.....

Voor de rest denk ik de tuner van de toekomst..

Topfield..

Voordeel makkelijk in bediening goeie support van fabrikant.
Makkelijk met stab motor met zijn usallls, twintuner...
Goeie settings lijsten kortom een gezinsbak

Nadeel..
Je bent verplicht met modules te werken wat op zich ook zijn charme heeft maar toch kostbaar is...
Wat freezes met de mr 1080 ......

Kortom als je het geld had zou ik zeggen schaf ze beide aan de dream voor jou en toppie voor het gezin...

Ook is topfield op dit moment bezig een geheel nieuwe lijn te ontwikkelen wat vooral de combinatie receiver plasma scherm ten goed komt....

Hoop je wat geholpen te hebben....

afhankelijk zijn van dure modules is iets wat Ik helemaal niet wil(had er nooit last van met de humax),dus topfield is niet de juiste keuze wat dat betreft heb Ik nu begrepen.

wat betreft het omgaan met pc dat is helemaal geen punt , alleen van linux heb Ik helemaal geen verstand,is een uitgebreide kennis van linux dan noodzakelijk?

en waar moet Ik opletten bij het koop van een dreambox,heb ergens gelezen over grijze import,gemodificeerde koeler, en c versie die veel problemen had.

hoe herken Ik dan een goeie apparaat?

De Topfield heeft geen Irdeto of andere CAS embedded zoals jouw oude Humax. Je moet er dus een cam in steken voor de gecodeerde kanalen.

Voor de DB heb je absoluut geen kennis van Linux nodig, als je maar kan FTPen.

Lijkt me prima, ik heb ook zo'n Samsung harddisk erin (160Gb, 99 euro)

Kennis van linux is in principe niet nodig. Je werkt toch hoofdzakelijk met een ftp proggie en dan ziet het een beetje uit als bij je provider.

De kennis die je nodig hebt (directory structuur en nog een paar kleinigheden) kun je ook leren terwijl je er mee werkt.
Verder staat er al een heel goede uitleg en een mooie doos basiscommando's van linux (met uitleg) in het Computerforum in een posting van Big_G.

maar wat viden jullie van dit model hierboven , is wel een nieuwe versie of niet?
en de witte display is dat nieuw ?

en hoe zit het met de taal , ik wil geen duits menu ,,of is dat makkelijk te wijzigen naar andere talen?

Ik sta op het punt om te bestellen , net zag Ik ook met 80 gb samsung hd voor 355 , niet verkeerd , toch?

Ik ken de witte display niet, er staat ook in dat het een omgebouwd display is, dus of de nieuwe modellen er nu mee worden geleverd of dat deze handelaar ze zelf ombouwt... geen idee eerlijk gezegd.
Bij veel images kun je al voor Nederlands kiezen, anderen hebben Engels en Duits of Engels en Russisch, maar het is niet zo heel moelijk er een NL taalmodule in te zetten, vermits die beschikbaar is (is wel voor veel images beschikbaar of zit er standaard in).

De prijs wat je noemt is inderdaad zeker niet verkeerd met een 80gb schijf er in.

Naast hetgeen anderen schrijven adviseren wij je even contact op te nemen met Dream Multi Media (DMM). Voor zover ons bekend is het niet gewoon dat mensen cq. eindverkopers de kleu van het display aanpassen. Die zekerheid krijg je door dit aan DMM voor te leggen en informeer dan gelijk of er na die wijziging nog sprake is van fabrieksgarantie. Wij kunnen ons nl. voorstellen dat je die na die verandering (als die niet off. is) kwijt bent.

Wij zullen ook eens via onze contacten rechtstreeks contact opnemen met mensen van DMM.

Overigens verwachten wij (!) dat de komende tijd de prijs van de dreambox behoorlijk zakken. De verwachting is dat dit najaar (september?) een nieuwe versie van de dreambox uitkomt (9000-serie?) welke beschikt over een zg. twin-tuner. Je moet dan denken aan prijzen (van de 7000-serie) rond de 300 euro of zelfs daaronder. Het is ons bekend dat in andere landen de enduser-prijs al rond 280 Euro ligt. De vraag is natuurlijk of je zo lang wilt en kunt wachten, temeer daar het een verwachting is.

Die twin tuner staat bij DM volgens mij al meer dan een jaar "op de rol". Echter nog nooit een proto oid gezien.
Verder is het zo dat als die twin er eenmaal is de 7000 best goedkoper zal worden maar je natuurlijk toch die veelbelovende twin-tuner (die veel duurder is in het begin :) wilt hebben, toch ?
Je kan ook wachten totdat de DB's gebruikt voor weinig worden aangeboden. Het apparaat zal dan echter wel achterhaald zijn.
Ik wil altijd NU kijken, helaas hooren daar dan ook NU centjes bij :-(

Witte leds zijn volgens mij inderdaad net standaard. Lijkt een omgebouwde "blauwe". Die doen het trouwens niet minder goed gelukkig :) Pruts heeft ook zo'n omgebouwde nulserie.

groeten,
Peter.

Ik denk niet dat apparaten die op linux draaien achterhaald zullen worden.

Hooguit betreffende misschien dingen als twintuner of zoiets.
Maar net omdat ze op een operating system draaien welk continue geupdate kan worden, verwacht ik niet dat ze vlug achterhaald zullen worden.

Ik heb hem al besteld , het stond heel duidelijk 2 jaar garantie.

wat betreft de witte display is inderdaad omgebouwed en niet standard ( kein Oranges oder Blaues Display sonder ein auf "wei? umgebautes Display",) maar daardoor vervalt de garantie niet volgens die winkel.

wat Ik niet zeker weet , stond (NEU! 4. Generation) ,betekent dit dat ie de laatste versie is , en wat is eigenlijk de versie history van de dreambox?

de prijs is
Dreambox 7000 S mit 80 Gb. HDD Festplatte + Silent Drive
NEU! 4. Generation + Display umbau wei? + 24 Monate Garantie
= 377 euro +10 euro verzending kosten.

Ik laat het wel weten zodra Ik hem binnen heb.

verder erg bedankt voor jullie hulp en advies

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan