dreambox 7000s

S

stephopper

Hallo,

Onlangs heb ik mijn gekochte defeckte dreambox gerep. (tuner) voor die tijd geen ervaring met dream gebeuren. nu heb ik hem aan de praat.(met cccam )maar loopt vaak een keer vast op zappen en doet dan niks meer.niet alleen zappen maar ook in bepaalde menu,s.

Het firm. is darkstar 2, nu is de vraag is deze stabiel of is er betere? heb d.i.v gegoogeld maar zie de bomen niet door het bos.

Dus de vraag is er een betrouwbare bron waar ze zowel firmware ed kunt downloaden wat het meenste gebruikt word en als ervaring goed werkt in deze dozen.

Gaarne zou ik wat wegwijs daarvoor.

Mvg/Sth.

stephopper ik heb gelezen dat hij te vergelijken is met de 500.

Naboli max var was voor mij de beste op de 500.

Hoop dat je hem nog kan vinden.

Darkstar was een stuk minder.

Dat zijn beide dus Nabillo varianten.

De 500 heeft een relatief klein geheugen en daarom is het zinvol onnodige zooi weg te laten.

Daardoor krijg je meer ruimte ter beschikking voor je var directory, vandaar die naam maxvar.

Ik ken geen maxvar varianten die niet voor de 500 zijn, dus die moet je zeer zeker niet in je 7000 gaan douwen.

Ik gebruik zelf de PLi® images in zowel een 500 als in een 7000.

Deze zijn hier (klik) te vinden.

Let er op dat je een voor jouw box passende image kiest.

Vertel ook eens wat meer over je 7000.

Welke kleur display zit er in, en heb je er een harde schijf in zitten ?

Is er al meer in gerommeld / gerepareerd ?

Welkom hier op Satellite Fun Stephopper!

De Nabilo kan wel eens kuren hebben, maar dat kan met elk image. De Darkstar 2 is normaliter een stabiel image voor de 7000.

De Pli en Gemini zijn echter ook goed.

De vraag is echter wanneer dat vastlopen op het zappen begint. Is dat als je langs een of meer zenders zapt die "service not available" aangeven? Ik weet niet wat de Nederlandse melding is, vermoedelijk iets als "service/zender niet beschikbaar", maar als je dat doet, maakt het eigenlijk niet uit welke firmware je gebruikt.

Dat probleem doet zich voor op bijna alle Dreamboxen met Enigma 1.

Als je lang genoeg wacht slaat hij wel weer "los" als het goed is. De beste remedie hiertegen is echter toch het plaatsen van een up2date settingslijst waarin geen zenders meer voorkomen die het niet (meer) doen.

Maar het kan ook een ander probleem zijn dus het kan geen kwaad eens een ander image te gebruiken. Installeer ook niet te gek veel op de 7000 daar deze ook een relatief klein geheugen heeft.

Met oudere Gemini (en andere) firmware kon je nog wel eens je /var naar hdd of usb schrijven, maar ik vernam dat die optie in nieuwere firmware niet meer zou zitten. Doch zeker weten doe ik dat niet.

Je kunt allicht eens het advies van Mas3 volgen en Pli proberen. Is wel even wennen aan de menustructuur voor de addons, maar dat went vrij snel, net als bij de Nabilo.:)

Hoi, Bt Mas3 Jan blues.

Het is allemaal erg nieuw die box. en heel ff anders als 10 jaar humax. maar wel een uitdaging met vele mogelijkheden.vooral dmv verschillende images.

Het vastlopen gebeurt overal in menu en idd bt na lang wachten gaat hij weer los.

Om er een andere image op te zetten ben ik nog een beetje huiverig voor moet alles eerst even verkennen (procedures) via netwerk/serieel.

@Mas3 geheugen lijkt beperkt te zijn. maar als ik de image op een usb stick zet. als dit mogelijk is? of meerdere een soort multiboot.het is eentje van de laatste 7000 series amber display en 80gb hd. wat gerep. is (vervangen)is de tuner.

Maar net wat ik zij tis nog een beetje adacadabra werk . maar door info van kenners ervaringen kom ik ik zeker wel uit. en lees ook veel. want iets waar ik niet zeker van ben voer ik ook niet uit. dus ben de hele zaakje aan het verkennen omdat het voor mij iets nieuw is. en trachten te proberen om de box zoveel mogelijk stabiel te krijgen. door jullie hulp.

Mvg/Sth.

Het zal zeker even wennen zijn na een Humax. Datzelfde ging ook voor mij op na mijn Nokia 9600 hoor, dus ik ken het gevoel.:)

Als hij overal in het menu vast slaat en niet alleen als je over zenders zapt die geen beeld geven, dan lijkt me toch iets anders aan de hand.

Je kunt inderdaad ook images vanaf een usb stick gebruiken, maar ik zou de usb er uit laten en niet met multiboot beginnen, voordat je ook zeker bent dat het apparaat gewoon stabiel draait met een image in de flash.

Dus heb je een stick er in, dan die eerst er uit halen en zien dat je hem zo stabiel aan de praat krijgt.

Er zijn namelijk ook usb sticks die niet compatible zijn met de Dream en dit soort vreemde storingen kunnen veroorzaken.

Idd BT Een hele avontuur zo,n doos. daar ben je(ik) wel ff een tijdje mee zoet .

Maar ik gebruik geen multiboot.via usb stick. het vreemde is hij draaid de hele dag al goed. heb steeds gerommeld in menu en zap zap. geen enkele hanger gehad.

Wat mij opvalt is dat de ip in cccam steeds veranderd de laatste getallen dan 73 dan 70 66 enz.? en soms geen beeld nu weet ik niet of dit invloed heeft op forward in router modem. of dat ik die getal waar hij het misschien geen responce krijgt van huppelpup (noem ik het maar ff).

Hebben hier meerdere pc,s draaien en misschien dat daarom de ip steeds veranderd? na een reboot.

Verder laat ik hem zo ff een tijdje draaien. mocht het weer echt fout gaan zal ik er een andere image op jassen. maar je went gauw aan een bepaalde image. en weet niet hoe die andere er van structuur er uit zien. goed deze is int engels maar dats no problem. als het maar met zo min mogelijke haperingen gaat.

Grtz/Sth.

Wat mij opvalt is dat de ip in cccam steeds veranderd de laatste getallen dan 73 dan 70 66 enz.? en soms geen beeld nu weet ik niet of dit invloed heeft op forward in router modem.
Als je een portforward inkomend naar je Dreambox gemaakt hebt, dan heeft dat zeer zeker invloed voor hetgeen je de forward gemaakt hebt.

Het feit dat de getallen op het einde veranderen, wil zeggen dat je de Dreambox in DHCP mode hebt staan. Deze krijgt dus automatisch een ip adres van je router.

Vermoedelijk staat de leasetijd erg laag als je zelfs na een reboot al weer een nieuw ip adres krijgt.

DHCP werkt niet altijd even lekker met de Dreambox. Meestal wel maar niet altijd. Het is daarom eigenlijk te adviseren om je Dreambox middels een statis ip in te stellen of anders een ip adres voor de Dreambox in DHCP te reserveren.

Als het kan buiten het dhcp bereik.

Check even je dhcp instellingen in de router, stel dat die gaat van 192.168.1.50 tot 192.168.1.100 dan geef de Dreambox 192.168.1.40 bijv. en zet het vinkje DHCP uit bij de communicatie setup.

Afhankelijk van je router en ip kun je ook gateway en dns (naamserver) invullen.

Jij hebt Telfort dus ik ga er van uit dat je een Zyxel modem/router hebt.

In dat geval kun je bij gateway en naamserver 192.168.1.254 invullen, vermits je het ip van de Zyxel niet gewijzigd hebt.

Had al een vermoeden dat er iets daarin niet jovel zit. maar moet ff buiten de kantoor uren om even aan het klooien. want hier zijn meer ogen die beelden willen kijken:biggrin: en als er geen beeld is hebben zij een beeld zonder geluid:vuist:

Dus moet het ff in de late of vroege uurtje,s. want ze zien me al weer prutsen:p nu ben ik geheel geen tv kijker maar heb graag over al beeld op als ik zap en zap. kan nooit iets vinden:neenee:

Heb trouwens geen modem van provider gebruik altijd eigen linksys router. en weet wel waar ik dat kan configgen. zal zsm dat ff gaan uitvogelen. hopelijk is dan weer een stukje overwonnen.

Grtz/Sth.

Oke succes alvast, ik begrijp overigens wel dat soms werkzaamheden beter op bepaalde tijdstippen kunnen uitgevoerd worden.:)

Laat t.z.t. maar even weten of het gelukt is en of het helpt, anders gaan we gewoon verder zoeken naar oplossingen.

Lukt niet echt had de box opnieuw opgestart en walla geen beeld. was de ip weer veranderd naar laatste getal 40 en meende dat hij wel beeld gaf op 73 of 74.

Nu had ik in de router dhcp uitgezet en ip 192-168-1-40 geforward ook de dhcp in dreambox uiy gezet en gesaved. dus de hele zaakje router/dreambox gereset en tot mijn verbazing staat het dhcp gebeuren in dreambox gewoon weer aangevinkt. en weer een verandering in laatste getal.

Ook de lease tijd stond op 0 its for one day. dus heb deze op 1000 gezet maar het mocht niet baten. met meerdere keren de dreambox gereset te hebben kom ik niet weer in die 70 getal waar het waarschijnlijk wel op werkte?

Misschien heb je aan boven staande iets aan info beter kon ik het niet omschrijven.

Grtz/Sth.

Als DHCP in de router uit staat, en in de Dreambox aan, dan kan het toch zijn dat de Dreambox een ip krijgt met een ander cijfer op het eind.

Heb dat hier ook al gehad met mijn 7020 dan "gokt" de Dream klaarblijk op een ip in de laatstgebruikte range waarvan hij vermoed dat het vrij is.

Althans ik neem aan dat ie het zo doet.

Bij mij geeft ie altijd 10.0.0.99 als dhcp ip als dhcp uit staat. Maar mijn netwerk zit ook in de 10 range.

Oke terug naar jou.

DHCP in de Dreambox uitvinken, en dan eerst op de groene knop opslaan drukken. Daarna via het menu de dreambox uitzetten.

Niet herstarten dus maar echt "nu uitschakelen" kiezen.

Daarna weer opstarten, dan moet die dhcp echt uit zijn in de Dream.

Wat het vreemde deraan was ik vinkte dchp uit in de box.+save en schakelde de box uit uit. starte ik hem weer op. stond dhcp vrolijk weer aangevinkt dus hij savede niets?

Heb nu gemini image draaiende en werkte gelijk. toen dhcp uit gevinkt in box opnieuw boot en waarempel stond nog uit gevinkt.

Toen in de router dhcp uit gevinkt alles gereset en weer opgestart en walla direckt beeld. en zappen gaat rasend snel nu geen hangers tot nu toe meer gehad.

Dus zat er iets niets fris in die darkstar image. of met instaleren iets niet goed meegekomen. zeg het maar ik weet geen concrete oorzaak.

Tot nu toe draaid het goed. alleen de stuctuur van darkstar vond ik iets gelikter maar goed het moet wel goed werken.

Een hele mooie auto of vrouwtje die hapert heb je niets aan.:biggrin:

Tot nu toe BT reuze bedankt voor het meedenken.en info. mocht er weer wat strubbelingen zijn . kan ik hopelijk nog een keer gebruik maken van Satellite Fun Board:)

Grtz/Sth........

Dus zat er iets niets fris in die darkstar image. of met instaleren iets niet goed meegekomen. zeg het maar ik weet geen concrete oorzaak.
Daar is goede kans voor. De Darkstar II is in principe een puik image, alleen heb ik met 500 en 7000 ontvangers ook wel eens kuren gezien met die firmware. Soms helpt het om hem dan opnieuw er op te zetten en dan werkt het vaak wel goed.

Maar in sommige gevallen ook niet en als je inderdaad gedaan hebt wat je nu omschrijft en het wordt niet bewaard kan het bijna alleen nog aan het image liggen.

Het was dus slim om het eens met Gemini te proberen, dus je hebt in feite zelf voor de oplossing van je probleem gezorgd.;)

V.w.b. het meedenken, graag gedaan uiteraard en op Fun ben je altijd welkom hoor, ook met andere vragen, ook om te helpen of ook gewoon zo, dus je hoeft niet perse te wachten tot je strubbelingen hebt.:biggrin:

Ik ga zeker die Darkstar image er eens een keer weer op jassen. maar had puur Gemini gekozen om te kijken wat deze firmware deed. het kon tenslotte ook aan de ontvanger zelf liggen.

Maar gemini gaf direckt goede result. dus zit de fout zeker in darkstar firmware. of bij het laden iets niet goed meegekomen. want error meldingen krijg je niet tijdens het laden? was wel zo gemakkelijk.

Maar goed heb hier weer zonneschijn op de gezichten:biggrin: en moet dit even volhouden tot de volgende image uit te proberen. het eerste ga ik me ff verdiepen in de talloze mogelijkheden van die box. voordat ik klakkeloos iets uitprobeer.

En natuurlijk zal ik tegen dingen aanlopen waar ik wat hulp bij nodig heb.en bewandel niet veel forums. dus zal hier of bij eendenteam meenst actief zijn met vragen.nu zeker want ik loop een heel stuk achter met het dreambox gebeuren.ook dat tracht ik onder de knie te krijgen want tenslotte is zo,n box een hobby ding.en uitdagend zeker voor mij.:tux:

Grtz/Sth.

Ja die dingen zijn gewoon hartstikke leuk.

Wat ook erg leuk is... misschien wist je dat al... doeh het volgende eens in je browser intypen:

http://ip.van.je.dreambox

Heej BT,

Heb bovenstaande even ingetypt in browser een schermpie met root en admin invullen en een nieuwe wereldje gaat open. echt top. had dreamstream er op draaien maar via vlc player zijn de beelden veel beter. en dan nog die tal van mogelijkheden. pfffff. echt mooi.

Thanks!!!

Grtz/Sth.

Graag gedaan hoor.

Zo zie je maar weer, je leert steeds nog nieuwe dingen over die Dreams. Ik ook. En da's nu net het leuke van dat soort ontvangers.;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan