dreambox 7020 draai probleem

M

MrPriest

heb een nieuwe rotor geplaatst, maar heb een probleem.
heb als eerste een zender fta van de sirius opgezet en daarne de motor gereset naar positie 0.
dit heb ik gedaan om vanaf de 0 positie de sirius sateliet te zoeken door de schotel te draaien om hem dan vervolgens vast te draaien.
wanneer ik hem via het menu de rotor heb gereset en vervolgens uit het menu ga gaat de rotor automatisch draaien en verschijnt er rotor draait naar sirius, terwijl dit niet moet omdat dit de positie moet worden voor de sirius.
wat doe ik verkeerd.

usals wel ingesteld in je ontvanger?

Kleine snelle how-to op de boerenmanier:

Usals instellen op je receiver
Zappen naar Sirius kanaal
Schotel uitrichten dmv rotor om de buis te draaien en daarna finetunen dmv de shotel goed te zetten op de rotor.

Maw als je usals goed hebt gezet dan zou de rotor automatisch op 0 moeten staan. ( ongeveer )

heb ook de usals ingeschakeld.
ik snap er niks meer van

goto functie aangevinkt in de motor settingen?
en heb je je plaats gegevens ingevuld (ca 6.*** graden oost?

dit heb ik gedaan om vanaf de 0 positie de sirius sateliet te zoeken door de schotel te draaien om hem dan vervolgens vast te draaien.
Had je wel gelezen wat Guardian schreef?
Schotel uitrichten dmv rotor om de buis te draaien en daarna finetunen dmv de shotel goed te zetten op de rotor.
Vermoedelijk wel maar ik vraag het voor alle zekerheid.

Je moet dus een Sirius zender opzetten.
Dan in de Dreambox Goto 0 kiezen en de motor naar 0 laten draaien.
Dan ga je naar buiten en zorgt dat schotel, motor en lnb in 1 lijn haaks op elkaar staan.
De schotel zet je een beetje vast op de motor.
Je draait dan de complete motor met de schotel er aan vast naar links of naar rechts totdat je optimaal signaal hebt van Sirius en draait dan de motor vast aan de paal.
Daarna stel je de schotel nog fijn door alleen de schotel nog naar boven of naar beneden te bewegen (elevatie).
Als dat optimaal is, dan is de zaak afgesteld en moet e.e.a. werken.

Gebruik anders eens onderaan de motor het reset knopje.

ben er een paar weken zoet mee geweest maar het werkt nu prima bedankt voor de tips

Graag gedaan, maar hoe heb je het nu precies opgelost c.q. wat was de oorzaak?

het probleem zat hem toch in het uitrichten dit komt heel precies had hem goed uitgericht alleen de elevatie stand was niet helemaal goed waardoor als die ging draaien geen ontvangst had op de andere satelieten.
had hem uitgericht op de sirius.
maar werkt nu grandioos.
m.v.g. MrPriest

Klopt dat werkt ontzettend nauw met digitaal. Bedankt voor het melden waar het aan lag en nog veel kijkplezier!!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan