Dreambox 7020 vraagje...

deliyurek007

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
48
Collega's na laden van de newcamd file in de dreambox had ik een vraagje heeft enig eimand een idee waar ik de newcamd.confg moet zetten in welk root dat die weet waar die moet...

Graag hoor ik het...

Groetjes,
deliyurek007

Ik ben er al uit kan gesloten worden

Groetjes,
deliyurek007

Nee, ik bene r toch steeds niet uit collega's het werkt effe niet...Wie weet waar ik de newcamd.conf moeten gaan zetten op een image van dreambox7020 met de image van gemini2.50.
Ik kan helaas niet de jusite volder vinden als VAR/TUXBOX het zit er anders uit want als ik de emu opstart doet niks blij gewoon de zwart beeld houden.

Wie o Wie kan mij daar aan helpen waar ik de file moeten zetten in dreambox7020 en ik zeg ook bij collega's ik ben niet echt thuis met linux....

Graag hoor ik jullie reactie over.

Groetjes,
Deliyurek007

Als je nou eens begint te vertellen welke versie??

Gaat ie :

< 6.01 naar var/tuxbox/config of igv 7020 usr/tuxbox/config
>6.01 naar var/tuxbox/config/newcamd of igv 7020 usr/tuxbox/config/newcamd

Het gaat om de newcamd versie 5.28+Betad die zit er op met de image van gemini2.50 op de dreambox7020

Is dit de teskt wat je aangegeven het zelfde

Groetjes,
Deliyurek007

deliyurek007 zei:
Het gaat om de newcamd versie 5.28+Betad die zit er op met de image van gemini2.50 op de dreambox7020

Is dit de teskt wat je aangegeven het zelfde

Groetjes,
Deliyurek007

Je moet dus usr/tuxbox/config en usr/tuxbox/config/newcamd hebben.
De var variant is voor een 7000.
Avensis

5.28 is dus < dan 6.01 dan wordt het usr/tuxbox/config.

Op een 7000 is het var en op een 7020 is het usr.

igv is "in geval van"

grtzz Guardian

Ik hoop dat hij dan werkt. Met een 7000 heb ik al gezien dat een versie newcamd 6.x inderdaad in /var/tuxbox/config/newcamd werd gezet maar dan niet werkte. Verplaatsen naar /var/tuxbox/config waarhij altijd gestaan heeft bleek de oplossing dus het ligt ook wel aan de firmware.

Er zijn dus 2 mogelijkheden als ik het begrijp /usr/tuxbox/config en /usr/tuxbox/config/newcamd om het goed te doen werken.
Handig om te weten.:)

Bedankt collega's voor jullie tip.

Groetjes,
Deliyurek007

Black Tiger zei:
Ik hoop dat hij dan werkt. Met een 7000 heb ik al gezien dat een versie newcamd 6.x inderdaad in /var/tuxbox/config/newcamd werd gezet maar dan niet werkte. Verplaatsen naar /var/tuxbox/config waarhij altijd gestaan heeft bleek de oplossing dus het ligt ook wel aan de firmware.

Er zijn dus 2 mogelijkheden als ik het begrijp /usr/tuxbox/config en /usr/tuxbox/config/newcamd om het goed te doen werken.
Handig om te weten.:)

BT alle versies boven de 6.01 dienen in de var/tuxbox/config/newcamd te staan (niet firmware afhankelijk!!).
Wat ik de laatste tijd wel vaker tegenkom is dat mensen mgcam gebruiken om te kijken op een newcamd server, ja en dan moet de zaak wel in de var/tuxbox/config dir staan ipv in de var/tuxbox/config/newcamd.

Groet Guardian

Ah, excuseer, bedankt voor deze correctie want dan zal het daar inderdaad aan liggen.
Ik gebruik mgcamd en dan zal het inderdaad zo zijn zoals jij zegt, dat deze emu wel nog van de oude directory van mgcamd gebruik maakt.
Dus ligt het aan mgcamd.

Goed dat je het even aangaf! Dat voorkomt weer vergissingen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan