dreambox 7020

S

satkiiker

Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort in het bezit van een dreambox 7020.
Een vriendelijke handelaar heeft er ook software voor mij ingezet.

Het werkt nu zoals het ongeveer zou moeten maar ik wil het natuurlijk ook zelf kunnen.

Wie kan en wil me een beetje op weg helpen met de volgende vragen.

Hoe kom ik erachter welke software nu in mijn dreambox staat?

(geprobeerd in te loggen met flash wizzard pro maar dat gaat niet
hij zegt invalid username or password, ik heb ingevuld "root" en "dreambox".)

Ik kijk naar het nederlandse pakket met newcamd/ beta v6.1 via een share die ook voor mij door iemand anders werkend is gekregen.

Voor andere kanalen heb ik camd3.780 geinstalleerd. Alleen het kanaal spice platinum in irdeto gaat hier niet mee open. Welke cam moet ik hiervoor hebben?

Ook is mij verteld dat in het bestandje newcamd.conf wat ik als copie heb meegekregen de gegevens staan om te kunnen sharen, ik zou graag weten met welk progje ik dit bestand kan editten om zo het ip adres te kunnen aanpassen bij een evt wijziging. En de plek waar het dan moet staan in de dreambox zodat het weer werkt.

Geloof me ik heb echt gezocht naar deze info op de diverse boards maar kan niet vinden wat ik zoek.

Vriendelijke groet,

Satkijker.

Lijkt me verstandiger dat je die info haalt van de mensen die dit voor je regelen ?

Zij stellen het in : zullen ze toch ook wel kunnen uitleggen wat ze met je dreambox hebben gedaan ?

Ik begrijp dat je deze vraag stelt.

Het is me ook wel uitgelegd allemaal maar als je het dan zelf gaat proberen loop je toch weer tegen allemaal dingen aan die zo vanzelfsprekend leken, maar nu toch wat ingewikkelder blijken.

De man die het voor mij gedaan heeft is nu op vakantie en ik wil hem ook niet zo vaak lastigvallen. vandaar dat ik op dit forum wat vragen stel. Ik wil het ook graag zelf kunnen.

De vraag over het aanpassen van het .conf bestandje is inmiddels opgelost. Ik heb een progje gevonden om het aan te passen.

De andere vragen staan nog steeds open en ik hoop dat een van jullie mij toch wat verder wil helpen.

Groeten,
Satkijker.

Ik heb je een leuke link gestuurd en zoals ik al zag heb je daar ook etzelfde gepost..

Dus ffe testen zou ik zeggen ..

suc6

saat

Ik zal eens kijken wat ik voor jou kan doen, ik ben ook nog maar beginnend met mijn Dreambox ;)

Hoe je kunt zien wat voor image erin zit: Bij mij zie ik het als ik de Dreambox aanzet, dit doe ik normaal niet want hij staat altijd standby, maar dan begint hij met het logo van "The Hydra" die er bij mij inzit, ook zie je het op het ledje...

Via je a.b kun je het ook zien, als ik bij mij op de groene toets druk dan zie ik al direct welke image erin zit...

Ik weet niet of dit bij andere images ook zo is, maar meestal wijken ze niet zoveel van elkaar af. ( speel daar maar eens mee met de functies die op de afstandsbediening zitten, daar zit heel veel op.... )

Vraag over Spice Platinum, heb je radegast al eens geprobeerd?

Verder over het Shar... waar jij het over hebt: daar kan en mag niet in detail over gesproken worden. ;) maar dat hoef ik jou niet uit te leggen volgens mij?

De link heb ik gezien kende dat forum en daar ook dezelfde vraag gesteld en kom dus niet zoveel verder.
Vandaar dat ik het hier vraag.

Ik probeer me echt in te lezen maar ik ben bang dat ik door onbezonnen dingen te doen mijn box verkooi.

Heb nog wel een Palcom maar dit is veel leuker.

Satkijker

Originally posted by satkiiker
Ik probeer me echt in te lezen maar ik ben bang dat ik door onbezonnen dingen te doen mijn box verkooi.

Satkijker

@Satkijker, je kunt inderdaad met je a.b je DM verklooien, maar is dat nou net niet de hobby?

Gewoon zorgen dat je een back-up hebt, en bepaalde dingen voor jezelf hebt opgeschreven, want oefening baart kunst, en dan moet het een keer fout gaan, gebeurt mij ook nog regelmatig. ;)

dat begrijp ik maar ik moet eerst even weten welke software erin zit of hoe ik een backup kan maken van mijn systeem.

ik heb net gekeken en als ik de box opstart zie ik een blauw scherm met daarop:

elitedvb DM7020 edition.

Ik kan op het net echter niets vinden waar iets staat wat daar op lijkt.

De groene knop op mijn ab werkt hier niet, er gebeurd niets als ik die indruk.

Radegast net gedownload en daar gaat het niet mee lukken.

Met flashwizzard pro kun je een backup maken.

Daarmee zie je trouwens ook welke image erop staat.

Helaas werkt flash wizard pro hier niet hoewel de box wel aan het netwerk hangt.
ik kan wel met ws ftp pro contact maken maar niet met flash wizard pro.

Inmiddels van iemand begrepen dat het niet lekker loopt de 7020 met flash wizard pro.

inmiddels heb ik wel spice aan de gang gekregen
ik moest nog keys downloaden en dat heb ik gedaan.
nu werkt het goed.

sorry dat ik van die stomme dingen vraag maar het is nogal nieuw voor mij.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan