Dreambox 7020

E

eric buyck

Ik heb 4 lnmbs gezet met een diseq maar als ik van astra 19? naar astra 23? gaat dan zegt hij constant: aan het schakelen ... Wat kan dat zijn??

Eric

Wat heb je bij de schotel opstelling gekozen? Een "non-standard user configuration" of "4 satellites via diseqc opt a/b" of nog iets anders?
Het zou de laatstgenoemde moeten zijn.
Welke firmware zit er in?

Black Tiger;175511 zei:
Wat heb je bij de schotel opstelling gekozen? Een "non-standard user configuration" of "4 satellites via diseqc opt a/b" of nog iets anders?
Het zou de laatstgenoemde moeten zijn.
Welke firmware zit er in?

4 satellites via diseqc opt a/b
AA+AB+BA+BB
SOFT IS The_Gemini_Project_3.40_DM7020
werkt wel maar moet wel een of twee maal zappen voor hij werkt.
nvg eric.

Misschien ligt het dan aan de firmware. Ik heb dezelfde opstelling getest met mijn 7020 en de Gemini 4.20 en dat ging nog perfect zonder meldingen. Aangezien hier ook een draaibare schotel staat, gebruik ik nu de non-standaard definitie. Er komt dan alleen een melding als ik schakel tussen de draaibare schotel (diseqc 1) en een van de 3 andere satellieten (op de andere diseqc's van de diseqc 4).
Als ik switch tussen de 3 schotels onderling zie ik geen meldingen meer.

De optie die jij noemt heb ik dus alleen in de 3.20 geprobeerd, nog niet in de 3.40 van Gemini dus misschien dat het daarin zit ergens. Twee keer zappen zou niet nodig hoeven zijn.

Je kunt misschien de melding wel uitzetten bij de expert setup, de meeste meldingen heb ik daar uitgeschakeld, maar als je dan nog steeds 2x moet zappen dan klopt er toch ergens iets niet.
Misschien de ontvanger eens helemaal uitschakelen middels de afstandsbediening, dus shutdown en shutdown now. Dan daarna weer starten en nog eens proberen.

Soms is het namelijk zo (vooral bij frequentielijsten en misschien dus ook bij schotel instellingen) dat het eigenlijk pas echt goed bewaard word als de Dreambox helemaal uitgeschakeld word. Het is het proberen waard.

Hier een 7020 met Gemini 3.40, disecq switch voor 4 koppen en totaal geen probleem.
Ook gewoon de optie 4 lnb s via disecq aangevinkt, dus raar!

Is je switch wel in orde?

Groetjes

Technodad;175527 zei:
Hier een 7020 met Gemini 3.40, disecq switch voor 4 koppen en totaal geen probleem.
Ook gewoon de optie 4 lnb s via disecq aangevinkt, dus raar!

Is je switch wel in orde?

Groetjes

wat merk is u disecq switch
nvg eric

Dreambox 7020 met de spaun sar 411 en gimini 2.90 werkte het altijd goed draai nu PLi garnet met een satcon 10/1 en Spaun sar 411 en 12 volts switch werkt ook goed.
Gr g@it

Ik heb ook deze opstelling en werkt hier 100%

4 satellites via diseqc opt a/b
AA+AB+BA+BB
SOFT IS The_Gemini_Project_3.40_DM5620s

Dus zou het meschien aan je switch kunnen liggen.

Probeer eens een andere,

sat4ever.

Ok , alles is inorde. Bedankt voor de hulp, ik heb gewoon andere diseq switch geplaatst.

Ik was er al bang voor, gelukkig opgelost.

Gefeliciteerd kerel:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan