dreambox 7025 start niet verder

D

droopy

heb net eeen dreambox 7025 aangekocht en deze aangesloten.
je ziet het logo in het display zo ook op tv maar verder doet die niets je hoort een paar tikjes en op tv een paar flitsjes in het beeld.
na een tijdje blijft die gewoon staan en verder doet die niets.
en dit dan met een dream die net is aangekocht waar orginele soft opzit.
is iets aan te doen of deze terug opsturen?
mvg droopy

Staat er uberhaupt wel een image op?

Greetzzz Grizmo

Dat zal toch wel zeker?

Ze gaan toch geen decoders afleveren zonder een image?

Maar kun je niet in de set-up komen met je afstandsbediening?

Kijk eens of je naar de fabrieksinstellingen komt?

met dreamup en een nulmodemkabel kun je in zo'n geval nog wel eens een image plaatsen voor de meest recente images ga je naar
www.dreamboxworld.com
groet ,
henni p van woude

Nee je hoeft (nog) niet met een 0-modem kabel aan de slag.
Het starten duurt erg lang omdat je - denken we - geen hd en geen usb hebt aangesloten. Je blijft het orginele logo zien. Na een tijdje (kan wel 3 minuten duren) moet je gewoon op de menu knop van je asfatndbediening drukken dan krijg je het menu.

Als je dat is gelukt dan start je db dus op. Verder geen dingen in je config veranderen. gewoon je 7025 uitzetten (schakelaar aan achterkant) en dan weer aanzetten en tegelijkertijd de onderste van de 2 knoppen links naast het display ingedrukt houden. Je krijgt dan als het goed is het ip te zien van je 7025.

Dat ip tik je in je browser in, dus: http://x.x.x.x

Je komt dan in de webinterface. Onderaan kies je om firmware te updaten en in het volgende scherm kun je je image van je keuze uploaden. Je moet dan wel een image in het formaat .nfi hebben. Die moet je dus eerst downloaden ergens.

Je kunt ook de originele software gebruiken maar die is zoals altijd zeer beperkt.

bedankt allemaal ben er uitgekomen .
heb maar het risico genomen de nieuwe maar te flaschen met de orginele img.
dit wel voor de eerst maal sereel voor zeker te zijn dat er niets fout loopt.
dit is aardig gelukt,zodat ik maar Gemini2 v1.90 er heb opgezet en met alle plugins erbij.
moet zegen de menu is wel even wennen tegenover een 7000 maar is ook maar een gewoonte .
mvg droopy

alles lukt aardig maar met settings lijst heb ik nog wel problemen.
ik gebruik dreamset 2.00 en kan de settings wel zonder fouten sturen maar als ik de dream bekijk staat er gewoon niets in .
raar?????

Je settinglijst bestaat uit meerdere boeketten denken we. Dan moet je in het menu mulitbouquets even aanzetten.

Welke image heb je er nu op?

We weten dat sommige images (nog) problemen hebben met de settinglijst. Dat kan door diverse redenen komen:

1. multibouquet aanzetten in menu
2. verkeerd reload commando (in enigma1 is dat anders dan in enigma2, het reload command is: killall -9 enigma2). Je gebruikt dreamset en dat zou goed moeten zijn. In dreambboxedit is moet je in menu: hulpmiddelen - opties - ftp tab en daar moet je eerder genoemd commando in vullen bij eigen telnet commando. Als je dan je settinglijst gaat uploaden naar de dreambox zie je een extra knopje onder reload en herstart.
3. je moet eerst de wizard gebruiken als je een nwe image hebt installed en dan kiezen voor een automatische scan. Als je dat gedaan hebt en je ziet kanelen in je lijst dan kun je de nwe lijst uploaden.

Bovenstaande zijn mogelijkheden. begin met de laatste dan de eerste en dan de tweede mogelijkheid.

Suk6.

van l(i/l)amaware v2.01.00
wel even in tools --> opties satellites.xml naar /etc/tuxbox/ laten verwijzen
verder prima te doen,
oh ja ze hebben een optie helemaal onderaan "verzie 3 settings (7025)
die zal het zelfde doen
groet henni

Dreamboxedit dus... maar ik heb met mijn dream 7000 eerst ook moeten zoeken hoe ik die settingslijst erin kreeg.

Ik vergat simpelweg het knopje "Reload settings on Dreambox"!

Misschien dat dit helpt?

zal eens een van de dagen uitproberen.
het is de laatste versie van geminni
bedankt voor de hulp
mvg droopy

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan