Dreambox DM 500

P

pepeb70

Ik vroeg mij af of er een prog. is om een directe copie van een dm 500 is
bv van de ??n een backup maken inclusief alle settings en dit in een andere er in zetten

ja is er flashwizard 6,3 kan dit gr jaap

Ik heb uit de des betreffende Dreambox dm 500 een backup gemaakt en deze in een andere dm 500 geinstalleerd .......
Alleen nu blijft de andere hangen bij het opstart scherm ...... lijkt wel dood
Krijg er geen beweging meer in ,'k heb het met dreamup geprobeerd maar kom er niet meer in

Iemand nog een idee ??????????

probeer er een erase image op te zetten en dan een image erop als dat gelukt is dan je back up erop succes gr jaap

Kan jij eventueel in een pm vertelen waar ik die kan vinden ????
Had al links en rechts rond gekeken maar zonder resultaat

BvD

Ik wil hem ook wel hebben voor in m'n download sectie, heb nu alleen de erase.img voor de 7000.

Heb hem ook wel gebruikt voor mijn dm 500.
Ik zag geen toegevoegde waarde.
Wil je een goed werkende 500 is nabilo v8 een goede image.
Maar wat is eigenlijk het voordeel om het met een backup te doen.

Als het bij de 7000 kan helpen kan ik me voorstellen dat het bij de 500 ook kan helpen.
Nabilo heb ik laatst ook 2x op een 500 moeten zetten voordat ie goed functioneerde. Maar die zet ik ook overal op, echt een puik image.

Het voordeel om een backup te kunnen gebruiken is dat iemand bijv. een compleet image voor je kan maken, inclusief emu, settingslijst, evt. keys en/of custom menu etc.
Dat kun je dan op je eigen dreambox weer restoren en je bent in 1x klaar en van alles voorzien zonder dat je het zelf hoeft te doen.
Althans dat lijkt me wel een goede reden.:)

1 Als ik mijn 500 op schoon doe ik dat door de org.er in te zetten dan met dreamup 2x erase en dan de image.
Alleen dan had ik het gevoel dat hij shoon was.
Op mijn dm500 heb ik nooit pli werkend gehad.
Als de key's er bij kwamen was het einde verhaal.

2 gaat dit ook lukken met een 500?

yes .... het is gelukt .
Werkt goed met dreamup
Was wel effe kijken hoe en wat , maar het werkt
Alleen wat ik mij nu nog afvraag is hoe ik het beste te werk kan gaan want je kunt niet een .fw2 bestand met dreamup schrijven naar de dreambox .....wel een .img bestand

Die erase imagevan de 7000 kun je gewoon gebruiken voor de 500.

.fw2 veranderen in .img dus gewoon renamen en voortaan nooit meer een maxvar.img flashen met fwp

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan