Dreambox en Emu's?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
715
Punten
113
Leeftijd
59
Op dit moment loop ik te stoeien met diverse emu's.

Nu ben ik op aanraden van met mgcamd bezig, en dit zapt lekker snel, maar nou zit ik met een aantal grote vragen:

Hoe krijg ik alle kanalen die in mijn Dream zitten waar ik naar kijk in 1 keer overegezet naar mgcamd, want ik merk nu dat kanalen die normaal op Radegast, newcamd oid liepen nu als ik bij zo'n kanaal kom automatisch de sticky opstarten, dus weer van mgcamd afgaat...

De vraag is dus voor mij of dit wel of niet kan, want ik krijg het voor nu niet gevonden hoe een bepaald pakket in 1 keer op eenzelfde emu te zetten, ipv kanaal voor kanaal?

Ook vraag ik me af of mijn kaartjes nog lopen, want ik krijg bij de CI-info dat er geen Cardreaders draaien.

Flash erase doen, default alles op mgcamd, settinglijsten laden...

Klaar?

G

Tenminste niet nu, maar dat zal wel weekend gaan worden op zijn vroegst, moet dadelijk weer aan de arbeid.

Maar over een paar dagen gaat er toch een andere image op ( Gemini) dus dan kan ik het meteen proberen. ;)

BiG_G zei:
Flash erase doen, default alles op mgcamd, settinglijsten laden...

Klaar?

G
Je hoeft geen flash erase uit te voeren. gewoon de .cfg file van mgcamd aanpassen. Dus optellen radegast + newcamd = mgcamd.

VOORBEELD:
# network mode, use summ for several clients
# 00 no network (default)
# 01 newcamd netclient
# 02 radegast netclient
G: { 03 }=> Hier staat normaal gesproken een 1. Die verander je gewoon in een 3.

Wat heeft mgcamd dan te maken met alle verschillende kanalen?

De vraag is toch eenvoudig, "elke keer als ik zap en er staat een andere emu gedefinieerd..."

Wanneer je een flash erase doet, zet je alle op standaard. Als je dan je settinglijsten erinzet en dan je default softcam op mgcamd zet, dan ben je in 1 keer klaar.

G

@Osfp, hij bedoelt iets anders. De mg_cfg die hij heeft is in orde.
Maar in de settings van de Dream zelf blijken de emu's divers geconfigureerd te zijn.

Normaliter als je op de eerste default de mgcamd zet, en de beide anderen gewoon op "default" zet, dus geen emunaam, gebruiken alle zenders en providers de hoofd-default zijnde dan in dit geval mgcamd.

Dit schijnt bij freggel1 niet te lukken, voutje dus in zijn Hydra firmware of het ding heeft zich ergens verslikt.
In dat geval zou je de file kunnen aanpassen, ik dacht dat ie emupref heette, maar ik weet niet meer waar die staat en welke extensie dat hij heeft.

@Big_G: Een flash erase is een snellere oplossing, wel je instellingen weer opnieuw doen, settingslijst weer laden inderdaad. Maar scheelt een hoop zoekwerk en ergernis.

Ok. sorry. ik dacht dat freggel voor verschillende kanalen, verschillende cams gebruikte en mgcamd niet functioneerde.
ik zal de volgende keer beter lezen.

dat is een raar verhaal ik ontvang c+ gewoon op een emu dat is mgcamd
alleen d+ zit op camd3
tps, cabo, allemaal op mgcamd
c+ gewoon dus niet sharing
1 zet je op newcamd
2 is de provider op default
3 is default softcam op mgcamd
4 is de cardserver op cardserver
dan save met de blauwe knop en gelijk groen hierna
je moet de zenders allemaal instellen die op je eigenkaart zitten via newcamd
met dank aan de schelen

Ik moet deze week nog een paar dagen werken ( 'Snachts) dus zaterdag als het dan weekend is dan gaan we er Gemini opzetten, een aantal dingen zijn al gereed hier, dus gaat hopelijk goed komen, en dan metten alles op 1 emu instellen... ;)

Met The Hydra lukt het voor nu even niet.

Pli + CamX 04-01-2006 of Gemini 2.60 en daar heet die camx 06-01-2006 (is dezelfde)

Ondersteuning voor :
D+ & TPS

CS:

newcamd
newcamd spider
camx
radegast

Heb je dus maar 1 emu nodig en zapt lekker.

Met mgcamd heb je ook maar 1 emu nodig, zapt ook lekker en hoef je niet zoals bij camx, de configuratie in je camx config op te nemen.;)

@Dalton:
alleen d+ zit op camd3
Mgcamd stuurt ook camd3 aan. Dus ik weet niet wat je doet, maar ergens is volgens mij iets mis, je hebt alleen mgcamd nodig en de 3 configs (radegast.cfg, newcamd.conf en de camd3 config).

@BT
KLOPT wat je schrijft.
alleen werkt camd3 op D+ bij mij sneller vandaar dat ik geen mgcamd gebruik
dat HAD IK NIET VERMELD FOUTJE
ik praat hier over de image pli,
en volgens mij gaat het over de hydra dat werd niet duidelijk naar voren gebracht

En als ik nou eens vertel dat er hier Evocamd gebruikt gaat worden? :biggrin:

Evocamd werkt ook lekker maar heeft 1 nadeel zo hoorde ik van een gebruiker.

Bij mgcamd en camx kun je namelijk meerdere radegast net routes gebruiken.
En met Evocamd kun je er maar 1 gebruiken. Onhandig dus als je client bent van meerdere radegast servers.:)

Dus ik denk niet dat je er blij mee gaat zijn freggel1.:biggrin:

Black Tiger zei:
Dus ik denk niet dat je er blij mee gaat zijn freggel1.:biggrin:

@Black Tiger op dit moment hier volop bezig met de install van Gemini, vooralsnog ga ik eerst Evocamd proberen, een overschakleing naar mgcamd oid kan altijd nog, wellicht vanavond nog overleg in de teamspeak, dus als je tijd en zin hebt? ;)

Black Tiger zei:
Met mgcamd heb je ook maar 1 emu nodig, zapt ook lekker en hoef je niet zoals bij camx, de configuratie in je camx config op te nemen.;)

@Dalton:

Mgcamd stuurt ook camd3 aan. Dus ik weet niet wat je doet, maar ergens is volgens mij iets mis, je hebt alleen mgcamd nodig en de 3 configs (radegast.cfg, newcamd.conf en de camd3 config).

Dus dat wordt 1 emu ( mgcamd) en 4 config nl: mgcamd, newcamd,radegast en camd3, met camx 1 emu en 1 config die er asl volgt uit gaat zien:
################################################################################
#
# Server(CARD/USER) setup
#
###############################################################################
SMARTCARD0: yes 1000 0 /dev/sci0
SMARTCARD1: yes 1100 0 /dev/sci1
SMARTCARD2: no 1200 0 /dev/tts/0
SMARTCARD_ATR_DELAY: 650
SERVER_BACKLOG: 5
SERVER_DEBUG_ECM: yes
SERVER_DEBUG_EMM: yes
SERVER_DEBUG_NET: yes
SERVER_DEBUG_SC: no
SERVER_LOG_IPS: no
SERVER_LOG_TO: /tmp/ip.log
SERVER_LOG_ONLINE_PORT: 9999
SERVER_TCP_ENTITLEMENTS: 8888
SERVER_TCP_DEBUG_PORT: 7777
SERVER_DEBUG_OSD: 2
SERVER_DEBUG_OSD_ENTL: yes
SERVER_ONLINE_FILE_PATH: /tmp/camxserver01_
SERVER_DEBUG_OSD_AUTH: root dreambox
SERVER_REMOTE_OSD_ENABLED: no
SERVER_REMOTE_OSD_IP: 10.0.0.15
SERVER_REMOTE_OSD_TIME: 2
SERVER_REMOTE_OSD_AUTH: root dreambox
SERVER_ECM_CACHE: 16

# USER: level naam wachtwoord sc0 sc1 sc2 ip sid
USER: 2 testuser u&fj*HdA4 yes yes yes 127.0.0.1 no

################################################################################
#
# Client (CAM/EMU) setup
#
DVB_API: 2
CA_DEVICE: /dev/dvb/card0/ca0
DMX_DEVICE: /dev/dvb/card0/demux0
USE_NEW_SOCKET: yes
IGNORE_LOCATION: /var/etc/camx.ignore
HASH_ECM_TO: /tmp/camx.pids
STATIC_CW_LOCATION: /var/keys/constant.cw
ENABLE_EMU: yes
ENABLE_EMM: yes
ENABLE_PREFER_EMU: no
ENABLE_NET_ECM: yes
ENABLE_ALLWAYS_FIRST_SERVER: yes
ECM_WAIT_TIMEOUT: 30
NET_TIMEOUT: 250
NET_WAIT_TIMEOUT: 35000
NET_TRIES: 20
NET_RECONNECT_TIME: 300
NET_RETRY_TIMES: 1
DEBUG_PMT: yes
DEBUG_RAW_ECM: no
DEBUG_ECM: yes
DEBUG_EMM: yes
DEBUG_CW: no
DEBUG_TIMING: no
DEBUG_EMM_MONITOR: no
DEBUG_EMM_KNOWN: no
DEBUG_OSD: 2
DEBUG_OSD_AUTH: root dreambox

# SERVER: ip poort naam wachtwoord camx
#Hieronder de gegevens van je camx server
SERVER: 127.0.0.1 1000 testuser u&fj*HdA4 camx
SERVER: 127.0.0.1 1100 testuser u&fj*HdA4 camx

# SERVER: ip poort caid providerid rdgd
# Hieronder de gegevens van je radegast server
# SERVER: 127.0.0.1 1000 0100 00006a rdgd

# SERVER: ip poort nwcdtype naam wachtwoord nwcd deskey
# hieronder de servergegevens van je newcamd server
# SERVER: 127.0.0.1 1000 1 user secretpassword nwcd 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

# SERVER: ip beginpoort-eindpoort nwcdtype naam wachtwoord spdr deskey
# Hieronder de gegevens van je newcamd spider server
# SERVER: 127.0.0.1 1000-1030 1 user secretpassword spdr 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

Thats all folks :)))

Ja dat klopt, zei ik toch ook? Met camx moet je de andere 2 configs in camx integreren.

Het is maar waar je voor kiest, ervaring is dat mgcamd sneller zapt voor zover ik van een ex-camx gebruiker hoorde, maar ieder zijn meug.
CamX is ook prima.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan