Dreambox gekocht, maar geen ontvangst

L

Loek

Na veel wikken en wegen een dreambox gekocht...

nu heb ik problemen met de ontvangst.

ik heb zo'n schotel gekocht waar je 3 nlb's op kan monteren (astra 1, 2 en hotbird) nu heb ik (gewoon om even snel te checken) 1 lnb aangesloten op de dreambox (dus niet op de 4 weg switch) die nlb in het midden opgesteld (19,2) voor astra 1

de dreambox is niet in staat om de sateliet te vinden en de indicators laten dit ook keurig zien (al had ik liever anders gewild :p )

ik heb de schotel van links naar rechts bewogen (geleidelijk) en ook de hoogte anders ingesteld (verschilende graden) vroeger kreeg ik met een analoge ontvanger wel beeld als ik die naar hetzelfde punt richte, dus vind dit een beetje vreemd.

iemand suggesties wat ik wellicht over het hoofd zie?

Beste Loek de Dreambox is absoluut niet geschikt om een schotel mee af te stellen.
Doe dat liever met een andere decoder of nog beter gebruik een satfinder.
De Dream reageert daar gewoon te traag voor.
Een satfinder kost een paar centen, ik heb er nog wel een te leen voor je al je wilt.

Groetjes.

Als de dreambox signaal heeft gehad en het signaal valt weg dan hersteld de ontvanger zich niet zelf en moet je eerst zappen naar een ander kanaal om weer beeld te krijgen.

Als je nog je oude analoge ontvanger het gebruik die dan even om astra en hotbird te vinden. Op beide satellieten zijn nog analoge kanalen te vinden.

Hieronder een tabel voor de elevatie van de schotel voor astra ontvangst.

Plaats - Elevatie Azimuth (Nederland)
Alkmaar 28,38
Amsterdam 28,61
Arnhem 29,24
Eindhoven 29,78
Groningen 28,12
Leeuwarden 27,98
Maastricht 30,34
Rotterdam 29,06
Texel 27,89
Vlissingen 29,35
Zwolle 28,76

bedankt voor de replies :)

tis inmiddels gelukt, moet me broer wel ff vragen, want iedere x het trapje op en af, das wel fijn voor de kuitspieren maar niet voor mijn gemoedsrust.

ik heb een signaal van (ff kijken) :

SNR : 84
AGC : 65

goede cijfers?

alleen ontvang ik geen nederlandse zenders ?? (ned 1-3, rtl etc) hoe moet ik dat instellen?

Als je net de dreambox uit de winkel hebt gehaald dan zit er de fabrieks software in. Je kunt dan alleen kijken naar de Nederlandse zenders met behulp van een commen interface en geldige smartcard.

Ga maar eens lezen in het dreambox forum over hoe nieuwe software te plaasten in de dreambox met ingebouwde emulator.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan