[Dreambox] Newbie problemen

X

xAndyx

Ik heb hier een 78cm triax schotel met monoblock (astra / hotbird). Diseq A - Hotbird / Diseq B - Astra. Op dit moment is de schotel zo uitgericht dat we goed signaal op Astra hebben en matig signaal op hotbird. (Astra SNR 80%/AGC 65%, Hotbird SNR 45%/AGC 34%)

In mn dreambox zit een 80gb harddisk met een 256mb swapfile.
Ik draai er de laaste ruDREAM image op (107.3_rd_v20040127.1153.img) met de setting lijst van joske (alleen astra).

Ga ik nou naar bijvoorbeeld nederland 1 dan zie ik de melding "Service could not be found!". Sterker nog die melding krijg ik bij alle kanalen uit de joske lijst.

Als ik nu naar automatic transponder scan ga dan worden er kanalen gevonden en die ik ook kan bekijken (BBC bijv).

Doe ik ergens iets verkeerd? Want de kanalen die ik nu kan kijken zijn BBC en wat waardeloze shopping zenders :)

Sta je niet uitgericht op de Astra 2A want daar zit de BBC en vele koopkanalen.

We denken inderdaad dat hij op Astra 2 staat, want daar zitten de BBC-zenders en veel shopping zenders.

Even je schotel opnieuw uitrichten. Het beste kun je de TV op de zender BVN (Astra 1, 19E) zetten want dat is een vrij zender. Dan net zolang je schotel draaien totdat je beeld hebt.

Een satellite-finder is nooit weg natuurlijk als hulpmiddel

Suk6

Het probleem van een andere kant bekeken.

Hoe heb je de instellingen van je rotor in je DB ingesteld?
De go to functie moet je aanvinken met daarbij de kloppende lengte en breedte graad. anders werkt je settingslijst volgens mij ook niet. (Mocht het wel zo zijn hoor ik het graag)

Succes

Norman

Diseq A - Hotbird / Diseq B - Astra.

weet je dit zeker, want dit is tegenwoordig niet meer zo gewoon bij een mono block

Kan dus ook zijn "Diseq A - Astra/ Diseq B - Hotbird".

Mono blok

Hotbird op een en Astra op 2

En echt niet anders.....

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan