Dreambox starter: Advies gevraaagd

A

ad6922

Hallo allemaal,

ik ben een starter op het gebied van dreamboxen en schotels. Ik heb tot nu toe nog steeds UPC, maar ik wil mogelijk de overstap maken naar de dreambox.

Maar ik zie door de technische termen het bos niet meer. Mogelijk kunnen jullie me adviseren wat ik zou moeten kopen als ik aangeef waar ik op zoek naar ben. Bijgaand zijn mijn wensen, kunnen jullie me helpen om aan te geven wat je daar dan bij zou moeten kopen?

Ik wil de mogelijkheid hebben om:

- zenders in de best mogelijke kwaliteit bekijken

- ik wil een breed pakket aan zenders kunnen ontvangen

(minstens: alle nederlandse zenders + engeland, duitsland en belgie. daarbij ook mogelijkheid voor Eredivisie Live, Eurosport, Film1 en Sport1 e.d.)

- ik wil gebruik maken van card sharing

- ik wil meerdere zenders tegelijk kunnen opnemen terwijl ik tegelijkertijd een andere zender kijk (bijvoorbeeld: nu kijken naar sport op Nederland 1, en tegelijkertijd de film van Sport 1 + een aflevering op National Geographic opnemen)

- bij het opnemen wil ik mogelijkheden om automatisch vaste tijdstippen op te nemen (bijv. een serie op elke donderdagavond)

- En er moet dan een harde schijf in de dreambox zitten die moeiteloos 250 uur aan tv kan opslaan

- Ik ga voor gemak met betrekking tot de schotel. Deze moet eenvoudig te bedienen zijn. Dus van de ene naar de andere satelliet moet ik zelf niet merken, ik wil gewoon een zender kijken en de schotel zorgt dan wel dat deze goed afgestemd staat.

- Voor mijn vrouw moet het geheel makkelijk te bedienen zijn.

- Zelf vind ik het niet erg om eventuele technische zaken te doen, ben wel handig met computers.

- In eerste instantie geen beperkingen qua budget. Wil graag altijd eerst weten wat een optimale oplossing kost, waarna

ik dan later bewust de keuze kan maken om functionaliteit af te laten vallen omdat het totaalbedrag me niet aanstaat.

Ben benieuwd of jullie me kunnen helpen. Elk advies is welkom. Bij voorbaat dank

---------- Post added 11-09-2012 at 09:25 ----------

en nog vergeten: ik wil een film kunnen afspelen op tv, maar tegelijkertijd een voetbalwedstrijd kunnen kijken op mijn ipad.

Laatst bewerkt:
- ik wil een breed pakket aan zenders kunnen ontvangen (minstens: alle nederlandse zenders + engeland, duitsland en belgie. daarbij ook mogelijkheid voor Eredivisie Live, Eurosport, Film1 en Sport1 e.d.)

- ik wil gebruik maken van card sharing
Beste Ad allereerst welkom op ons forum.

Voor wat jou vragen betreft heb ik even een paar tussen uitgehaald:

Je wilt zoveel mogelijk zenders gaan kijken, en gebruik maken van (externe) Cardsharing? Ik heb er mijn twijfels over dat jij onze boardregels tijdens jou registratie er wel goed op nagelezen hebt?

Al de bovengenoemde zenders gaat jou een behoorlijk " pak geld" kosten als je daar zelf een abonnement op wil gaan nemen. ;)

Vwb betreft de vraag welke decoder, je zou aan een 8000 kunnen denken, maar die zijn binnenkort niet meer leverbaar.

Ik wil de mogelijkheid hebben om:- zenders in de best mogelijke kwaliteit bekijken
Dan is er geen enkele reden om weg te gaan bij UPC.

Bij de kabel is alles ook digitaal en UPC heeft juist een aantal HD zenders toegevoegd.

En dat breed pakket zenders zit op verschillende satellieten dus een schotel waar meerdere lnb's op kunnen bij voorbeeld een Wavefrontier T55 maar er zijn er meerdere.

Harde schijven zijn er in alle soorten en maten dus genoeg keus.

Het is een zee van vragen je kunt je het beste door een satelliet vakhandel goed laten voorlichten.

Beste ad6922, allereerst welkom op Satellite Fun.

Met de zaken die jij opnoemt kun je kiezen voor een dure Dreambox 8000 inderdaad.

Maar je kunt ook kiezen voor een veel goedkopere maar kwalitatief gelijke oplossing namelijk de VU+Duo die ook alles aankan wat jij wilt.

Ook dat is een HD ontvanger. Samen met bijv. de door art44 Wavefrontier T55 of T90 etc.

Afhankelijk van de opstelling en indeling en of je zenders van 1 of meer satellieten wilt opnemen, kun je daarmee 1 zender kijken en 2 andere zenders (soms zelfs 3) opnemen.

Je kunt echter slechts van 2 satellieten tegelijk gebruik maken anders is een duurdere ontvanger nodig.

Echter, je wilt graag zenders kijken die wij hier normaliter niet kunnen ontvangen.

Voor externe cardsharing kun je bij ons niet terecht dat supporten we ook niet. Als we het over bedragen moeten hebben dan ben je vermoedelijk rond de 10 a 15 euro per maand kwijt voor een illegaal share abonnement. In de meeste gevallen moet er per jaar vooruit betaald worden bijv. 180 euro.

Het is illegaal, biedt geen zekerheid dat je geen freezes hebt (komt steeds vaker voor tegenwoordig op de illegale shares) en ook geen garantie dat je het hele jaar beeld hebt.

Maar oke dat is je eigen keuze, meer kunnen we hier echter niet over vertellen.

In elk geval heb je dan een idee van de kostenpost.

Een VU+Duo kost rond de 300 euro, een T55 met bijbehorende lnb's en diseqc zul je even snel en krap gerekend rond de 150 euro zitten.

Een fatsoenlijk abonnementje voor Canal Digitaal kost je 70 a 75 euro eenmalig voor de smartcard en dan afhankelijk van het abonnement (ik ga even uit van entertainment pakket) ongeveer 30 euro per maand of 20 euro per maand voor een familiepakket.

ik wil een film kunnen afspelen op tv, maar tegelijkertijd een voetbalwedstrijd kunnen kijken op mijn ipad.
Dat staat los van de satellietontvanger, die gaat daar niet over.

Dat je dit misschien middels UPC kunt ligt er aan dat UPC net als Ziggo bepaalde delen van hun pakket ook via internet beschikbaar stelt. Daar maakt je iPad namelijk verbinding mee. Dit grapje met de iPad zal dus met satelliet niet lukken.

Tenzij je misschien ergens de gewilde zender of uitzending op internet kunt vinden, maar dat staat dan helemaal los van enig satelliet abonnement.

Uiteraard heb je dan ook nog een leuke harddisk nodig.

Met een klein rekensommetje effe grof gerekend:

Ontvanger 300,-

Schotel 80,-

lnb's 40,-

diseqc 20,-

kabel en pluggen 10,-

harddisk 70,-

kaart C+ 70,-

abo c+ 30,- (p/m)

abo illegaal 10,- (p/m)

samen 630 euro voor eerste aanschaf.

Daarna in elk geval 40 euro p/m en dan heb je nog geen internet erbij.

Een eerlijke mening van mij? Ik zou niet gaan overstappen van kabel naar satelliet.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan