Dreambox7020 wie o wie !!

deliyurek007

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
48
Collega's

Vandaag dreambox7020 binnen gekregen en het start gewoon op ik kon gewoon kijken zonder probleem de dreambox uitgezet HD erin gezet en ging ok goed ik kon het ook netjes formateren maar daarna even laten rebooten en ik krijg nu de melding op de display de volgende foutmelding op het scherm en dat is Dreambox error UC0 en start niet meer op HD eruit gehaald ook dezelfde.....

Is er hier nog wat aan te doen of is die al nu al overleden want ik zie heel vee; bereichten van staan wie weet er meer van af van deze probleem....

Graag hoor ik wat de oplossing is.

Groetjes,
Deliyurek007

Ik heb deze gegevens gevonden en het zal toch niet waar zijn :

http://www.spektr-tv.ru/dreamuco_eng.php

Dat er 2 mogleijkheden zijn en dat zijn:

There are two ways out: you can change the tuner unit or change only the chip STVO299

Nou lekker zal het zijn dadelijk wissel ik het en krijg ik het weer dezelfde heb iemand de juiste ervaring om dit tekunnen doen en met die chip wat er aangegeven wordt....

Groetjes,
deliyurek007

Ik zeg het eerlijk bij ik heb geen ervaring mee met solderen en bewerken etc...
het is wel dood zonder nu dat ik terug moet gaan sturen en bla bla je weet wel...

Echter gaat het nog steeds niet goed gewoon Dream Multimedia Eroor: UCO

tja en nu sta ik met m;n 10 vingers in m'n haar wat ik nu moet gaan doen en wat de wijsheid is terug of iemand die ervaring hebt...

Die gene meer van weet gaarne contact aub die het kan wisselen...o ja wel graag in Rotje Knor aub (Rotterdam)

Groetjes,
deliyurek007

Zet er gewoon eens een originele 7020 img in.
Let wel even op dat met de nieuwste 7020?s je aansluiting achterop goed zitten.
En denk er om het is een 7020 geen 7000 he. Dus geen 7000 img?s er in zetten.
Avensis

Avensis Image erop zetten dat kan ik ook wel ook de orgineel maar echter is het zo na een reboot van de dreambox gewoon met die melding komt want er niks persoonlijks aan gedaan aan de kast .....

Het blijft echter vreemd dat het mag gebeuren na een paar reboot dan zeg ik eigenlijk van nou wat een slechte product want op de dreambox 7000 nooit zo'n ellende gehad....

Groetjes,
deliyurek007

Dat zal wel meevallen.

Ook met de dreambox 7000 zijn er ERROR UC0 gevallen geweest.

Dat jouw 7000 prima werkt en een 7020 niet is denk ik puur toeval, of gewoon domme pech.

De problemen met de dreambox worden juist minder dan in het verleden, ben zelf met de 7020 dik tevreden.

Even uit interesse : w?lke harddisk heb je genomen in de box ?

p.s. als deze nieuw is zou ik er zelf niet aan gaan rommelen maar even bij de winkel langsgaan voor de oplossing ?

Er zijn nogal wat kinderschoenproblemen met de 7020 o.a. met de netwerkdrivers.

Doch ik hoorde nog iets anders. In de nieuwste Dream 7020 types zijn wijzigingen aangebracht. Hierdoor was er in het begin niets mee te doen, zo kun je er bijv. geen Hydra en andere images in zetten, omdat de drivers niet meer correct zijn voor de nu aanwezige hardware. Dit heeft even geduurd en naar ik vernomen heb zou de allernieuwste Gemini er nu wel op draaien.

Dus je zou eens kunnen proberen de nieuwste Gemini er op te zetten voor 7020, wellicht dat hij het dan wel weer doet.

deliyurek007 zei:
Collega's

error UC0

Graag hoor ik wat de oplossing is.

Groetjes,
Deliyurek007

Een UCO error is niet zelf te repareren, helaas deze moet terug naar de leverancier.

Een UCO error zal bij een 7020 niet vaak voorkomen.
De flash is beschermd en niet zomaar te overschrijven.
Wat wel mogelijk is een niet voor een 7020 bestemde img er in te zetten of een img welke niet voor de nieuwe(ALPS tuner) 7020 bestemde.
Dit resulteert veelal in het niet meer booten van de 7020.
In 99% vd gevallen kan je dit verhelpen door er een originele img dan wel een voor een 7020 bestemde img in te zetten.
Voor de "nieuwe" 7020 dan wel ??n die voor de "nieuwe" is geschreven.
Mijn opmerking mbt de aansluitingen achterop geldt de coax aansluiting.
Je moet deze nu op de onderste connector zetten.
Avensis

Ik heb de leverancier gebeld en gaat gewoon terug...
Ik vraag me alleen af hoe dat komt waardoor opeens met dat melding kwam..heeft temaken met de kabel of is dat gewoon weer tekomen want ik ben zelf even nieuwsgierig als ik weer een in mijn bezit heeft en dat ik het met een ander image wil voorzien of die daarmee komt met dat melding....en kan ik het eigenlijk al voorkomen....

En als ik een image erop zet wat is de methode om een goed image erop tezetten is dat de gemini image Black Tiger en kan ik die gewoon erop zetten en wat zijn de stappen bij dreambox7020 moet daar ook een verglijkbare flash erase plaats vinden ja of nee...

Wie heb een dreambox 7020 al in gebruikek en met welk image erop als ik er weer een krijg dat ik niet dezelfde probleem krijg of een verglijkbare probleem dat die ook niet doet...

Wie weet ermeer vanaf collega's...

Ieder heel erg bedankt

Voor de Dreambox 7020 is er ook een aparte DreamUp versie, deze heb ik zelf in gebruik.
Een flash erase is bij mijn weten niet nodig en kan zelfs niet ermee. Het werkt ook heel anders dan bij een 7000.
Ik heb mijn 7020 al via de browser zien flashen, vraag me niet hoe dat ging want dat heb ik nog niet gezien. Helaas heb ik er zelf nog niet veel mee wezen spelen, misschien dat Yubo of een andere 7020 bezitter daar een beter antwoord op kan geven.

De mijne heeft namelijk ook een probleem, als je op de standby knop drukt of hem uitschakeld via het menu (of op andere wijze) schakelt hij helemaal uit (dus ook met de standby knop) en daarna wil hij niet meer starten totdat hij een aantal minuten gestaan heeft.
Het grappig is dat als je hem op standby zet via de a/b hij verder perfekt blijft draaien, maar hij moet dus terug voor reparatie. Dat is ook de reden dat ik er verder nog niet mee gespeeld heb, ben een beetje bang om de boel nog meer stuk te maken dan het al is.

V.w.b. die Gemini image, ja die kun je er zonder problemen opzetten, maar zorg dan a.u.b. wel dat je specifiek de Gemini versie hebt voor de nieuwe Dreambox 7020 types omdat de aansturing zoals ik al zei toch anders is.
Da's dacht ik de Project 2.40, anders wil ik wel even voor je navragen.

Ok graag vraag het even na en de loader waar je de dreambox de image kan voorzien die heb ik moet ik daar specifieke dingen doen en wat zijn de stappen kan je die ook voor leggen Black Tiger als je tijd hebt...

graag hoor ik van je ..

Groetjes,
deliyurek007

Ik kan momenteel niet testen dus ik kan je stappen op alternatieve wijze niet uitleggen. Maar ondanks dat, zou dat wel kunnen dan zou ik het 't liefst doen met Dreamup (voor de 7020) en die werkt bijna niet anders dan DreamUp voor de 7000.

Je sluit een UTP en een seriele Nullmodemkabel aan op je Dreambox.
Je opent het programma DreamUp en stelt de juiste ip adressen in, vink ook aan "use network".
Schakel de Dreambox uit (niet standby maar echt uit).
Druk dan op het knopje "connect" bij DreamUP.
Meteen nadat je dat gedaan hebt schakel je de Dreambox weer aan.
Er zal dan een balkje gaan lopen in Dreamup die aangeeft dat de verbinding er komt.
Daarna klik je op Flash (erase zit niet in de versie voor de 7020). Selecteert de benodigde firmware en klikt op OK.
De rest wijst zich eigenlijk vanzelf.

Is alles klaar dan kun je op disconnect klikken als dat er is, en gewoon de Dreambox uitschakelen.
Dan Dreambox weer starten en de nieuwe firmware staat erop.

Zijn dat de stappen die je bedoelde of wilde je iets anders weten?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan