Dreem Boot

M

moza

Omdat ik enkele zenders niet meer kreeg

(hier een topic over hetzelfde probleem)
http://www.duckfiles.org/forum/index.php?topic=16062

Heb ik dus C+ gebeld, met het verzoek om de zaak weer werkend te krijgen...

Ik moest dus op BVN afstemmen, en zou geregeld een puls binnen krijgen..

Nu enkele uren ( en pulsen ) later, staat er bij de kaart info...Dreem Boot..?

En heb ik nog steeds m'n zenders niet terug..( fun werkt ook niet meer)

Ik heb een Arnion 6110
( ik moet er wel bijzeggen, dat ik even die Loader optie even op Ja gehad hebt..ik weet het..dom..)

Maar iemand enig idee wat ik nu moet?

Dreem boot?????????/

of bedoel je Dreamload

Je heb het hier toch niet over een magic module huh,, want dan staat die dus in dreamload en moet je eerst met de magic loader er weer tetra of penta in laden via je computer,, want dan werkt er dus echt niks meer met je kaart,, dit heeft dus niks met canal te maken.

Dus wat voor module gebruik je nu of snap ik er effe gewoon niks van nu.

Nou..er staat toch echt Dreem Boot
(zie screenshot op onderstaande link)

http://mozartlaan.homestead.com/files/dreemboot.jpg

Maar ik neem aan dat het hetzelfde is als dreamload ( hoop ik)..

Afijn, het is een Arnion 'met zo'n embeded ucas, waar de tetracrypt op staat ( stond denk ik)..

Ik las net ergens dat als je de loader in het menu van die arnion even aan/uit zet, dat hij dan in die dreemboot toestand komt, en dat je er dan gewoon weer Tetra of Penta op kan schrijven..Jouw iets van bekend?..

En in het geval dat zo is...wat kan ik het beste erop zetten..Penta of Tetra..

m.v.g.. Frans

Dreemboot is een oude Bootloader voor je Embedded Ucas ...
DreamLoad is een nieuwere Bootloader en zit in de MM en die zit meestal in de Ucas ontvangers ... Als ik jou was zou ik Penta 1.09 of Tetra 1.0 laden maar zeer zeker GEEN ! Penta 1.11 met deze bootloader , daar is een nieuwere bootloader voor vereist !
Nu moet je wel "prepare for loading" aanzetten en met een MM loader de Penta of Tetra soft plaatsen ... wel opletten "GOALKEEPER OFF".
Daarna niet meer aanzitten en je C+ kaart erin en op SBS6 en je krijgt een Update naar 31-01-04.

Cya ...

Ok?..bedankt, ga het dadelijk meteen proberen..

Kan ik er er trouwens die nieuwere bootloader er ook inzetten ( als ik een Ucas-programmer zou hebben)..of heeft dit weinig nut?.

En dat ik er die 1.11 niet in moet zetten, wist ik eigenlijk al...die werkt schijnbaar niet zo goed i.c.m. Ucas-modules..

Maar zit er eigenlijk verschil tussen de Penta 1.09 en de Tetra 1.00?.
Want op mijn PC (satkaart met een softcamkey) kan ik eigenlijk meer ontvangen als met m'n reciever ( en dan bedoel ik eigenlijk enkele zenders op de Sirius)

In elk geval..Vast bedankt..

m.v.g. Frans.

Dream load, Dreem load en Dream boot zijn exact dezelfde loaders .
Alleen de text ( ascii ) is bewerkt met een hexadecimale editor.

Bron cammy

Helaas Pindakaas Don !

Je hoeft me niet te geloven maar als je wilt probeer het maar uit,zet maar Penta 1.11 maar op een Cas met DreemBoot ik durf m'n kop erom te verwedden dat die binnen 10 seconden om zeep is !

Het is een BootLoader en DreamLoad is een andere BootLoader dan DreemBoot !
Zelfs met DreamLoad zijn er nog verschillende type's qua versie.

Maar ik zou zeggen probeer , maar ga niet zeggen dat iemand wel eens had mogen waarschuwen !

Cya ...

?? Hu?...

Afijn..Ik had er de Tetra weer opgezet, en hem op BVN gezet ( op advies van die gast van C+)

Na ongeveer een uur nog geen werkende zender ( op RTL4 na), heb ik hem weer op 'Actiev loader ON) gezet, zodat hij weer op Dreem Boot stond.
Daarna heb ik de Penta 1.09 erin gezet...en voi'la..na een 10 tot 15 minuten had ik mijn zenders op mijn C+ kaart weer terug..

Vreemd...maar zou Tetra niet zo goed overweg kunnen met die update van C+ ??..

Ben in elk geval blij dat het weer werkt, je weet nooit waar zo'n 'werkend' C+ kaartje nog goed voor is..

In elk geval..Bedankt..

m.v.g. Frans.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan