Dreembox 500plus in HD?

dinokwispel

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
44
Hoi, Ik heb 5jaar geleden een dreembox 500plus aangeschaft met een kaart van tv Vlaanderen.

Nu vallen er meer en meer zenders weg:( omdat ze in HD worden uitgezonden

Kan ik op één of andere manier deze zenders bekijken (nieuwe software ofzo)

Of moet ik opzoek naar een nieuwe HD ontvanger?

TV Vlaanderen bied de M7 SAT801 hd aan Geeft deze ook Netwerkaansluiting?

daar ik geregeld via mijn netwerk naar tv kijk op de PC

Met vriendelijke groeten

Dino:)

Welkom op het board.

Helaas zul je op zoek moeten naar een andere ontvanger de DM500+ kan geen HD zenders ontvangen die ziet hij niet.

De M7 sat801 heeft inderdaad netwerkaansluiting maar daar heb je niets aan ze geven aan die is alleen voor service doeleinden hij werkt dus niet.

Bedankt voor de info.:)

Ik heb eens wat op het net zitten snuffelen om een nieuwe HD ontvanger te kopen en heb dreamsat-shop blijkwaar wel goedkoop maar achteraf gezien voor zover ik het kan nagaan heb ik dus een clone gekocht:confused2:

namelijk de Sunray4 HD se (intern op de SIM staat er DM800se SIM210)

Nu moet ik dit ding nog aan de praat krijgen

zoals ik al hier en daar op de site heb gelezen moet ik opletten welke software ik er opzet anders gaat hij gewoon stuk

klopt het dat ik best naar de volgende site ga http://www.dreamoem.com?

Moet ik op deze site dan ook een programma vinden zoals DreamUP bij de DM500 om de software er te kunnen opzetten?

(Ik heb wat te impulsief gekocht denk ik, gewoon met het idee:het is me de vorige keer gelukt het lukt mij wel terug Maar toen was het een echte DM500) :confused2:

---------- Post added 01-12-2012 at 22:22 ----------

oky via het netwerk is het al gelukt voor de software er op te zetten nu nog alles uittesten

Laatst bewerkt door een moderator:
Mag je een cloon DM800se update doen via het netwerk ééns hij geinstaleed is?

Ik heb eerst een OpenEmbedded-Rel2-dm800se geinstaleed en dan een update gedaan en nu start hij op en eens klaar met opstarten staat hij terug net alsof je vers de stekker in het stopcontact gestopt hebt. :shocked:

Voorlopig denk ik aan een nieuwe OpenEmbedded te installeren even zoeken naar een goeie Of heb ik het mis?

Het is altijd zo geweest dat je op een clone box nooit een origineel image mag zetten altijd een gepatchte en ook nooit online mag upgraden.

Dan had je altijd het "no ca probleem" bij het opstarten.

Maar nu hebben ze bij sommige boxen betere simkaarten in de boxen zitten of het nu wel kan weet ik niet precies maar je kunt het beter zo laten en niet online upgraden.

Meestal zit er geen enkele nieuwe optie in dus het heeft weinig zin om te upgraden.

Ok zal ik niet meer doen

Ik heb er nu OpenPLi-2_1-beta-dm800se-20121004-sim210 op gezet

ik kan terug TV-Vlaanderen kijken maar ik heb wel al enkele keren de kaart opnieuw moeten opstarten omdat het zenderaanbod van tv-vl uitvalt

Ook heb ik geregeld een blokken beeld maar dat zal voor volgend weekend zijn.

MVG Dino

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan