drive image 2002

R

rattana

hallo,

ik heb met powerquest 2002 een backup gemaakt van mijn C schijf.

nu ben ik een paar dingen vergeten in te stellen en te instaleren.

ik wil nu mijn gemaakte backup terug zetten en de betreffende instellingen en software installeren.

de gemaakte backup staat op mijn harde schijf.

nu heb ik het volgende probleem:
ik kan die backup nergens vinden om hem te verwijderen.

wat of hoe moet ik dit nu doen ?.

BVD

LoL.:)

Nja, je kunt de geavanceerde zoekoptie gebruiken om te zoeken naar een bestand groter dan een bepaalde grootte.
Als je ongeveer weet hoe groot die backup is, kun je bijv. ingeven zoeken naar *.* groter dan 3 gigabyte, of anders zoeken naar bestanden niet ouder dan gisteren gemaakt.
Ik noem maar iets.

Ook kun je een nieuwe backup deels al instellen met het programma dan kun je misschien zien waar hij ze naar toe schrijft.
Toch zou de backup directory ook in de opties van Drive Image te vinden moeten zijn.

Eentje die heel vaak gebruikt word (in geval van windows XP/2K) is %systemdrive%/documents and settings/usernaam/Local Settings/temp en dan nog andere directory's onder deze temp directory, daar zou je dus als eerste eens kunnen kijken.

is het nodig om de harde schijf te formateren voordat ik de image terug zet ?.

bvd,

Normaal niet, drive-image maakt net zoals ghost een soort image van je hd, en als je het goed ingesteld hebt is dat inclusief bootsector etc.
Hij overschrijft dus je partitie en je bootsector dus daarmee is meteen de originele inhoud van je HD weg, formatteren hoeft dan niet.

dan zal ik dat de volgende keer eens proberen.

heb vandaag een nieuwe backup gemaakt.
kon de vorige backup wel restoren, maar kan hem met geen mogelijkheid vinden.
heb nu de backup naar mijn tweede schijf (D) gezet en kan hem nu wel zien.

het enigste verschil is dat eerste schijf (C) NTFS geformateerd is en de tweede schijf FAT32 geformateerd is.

maar bedankt voor de info

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan