drivers hp deskjet 1120 c

D

dedoele

Beste vrienden,

Een goede vriend van mij heeft een nieuwe computer aangeschaft deze draait onder windows XP , maar hij heeft een driver probleem voor zijn printer, vroeger draaide deze op windows 98 en toen werkte deze zonder 1 enkele problemen.

Ik ben al op de drivers lijst vann hp deskjet gaan kijken, en daar staat enkel windows 98-nt-en windows 2000 bij vermeld maar niet windows XP.

Zou het mogelijk zijn dat ik deze ergens anders wel kan vinden,
stuur mij een maailtje, alvast mijn dank

groetjes,

DEDOELE

windows 98-nt-en windows 2000
Het niet vermeld staan wil niets zeggen, zijn bovengenoemde drivers ook getest geworden?

Er staat namelijk ook NT en 2000 bij. Windows XP is gebaseerd op NT kernel en ontzettend veel drivers voor nt/2k werken dus ook gewoon op windows XP.

Je zou dus gewoon deze drivers eens kunnen proberen.

Beste vrienden,

We hebben al deze drivers al geprobeerd, en toch werkt het niet we moeten echt deze drivers vinden, ik heb mij al krom gezocht op de site van HP en heb de drivers gevonden alleen niet voor windows XP.

Op drivers guide staat deze printer nog niet eens tussen vermeld.

Ik denk dat het hopeloos is.

Groeten
DEDOELE

Wordt de printer niet door windows XP herkent dan? Ik heb geen driver geinstalleerd voor de printer, maar hij werkt wel prima. Als hij de printerpoort niet herkent kun je de printer misschien aansluiten via een USB poort, mocht dit mogelijk zijn.

Nog een mogelijkheid: aansturen via andere pc of netwerk. Als je de buren vraagt of je die pc mag hebben die ze volgende week bij de vuilnis willen zetten, heb je een dijk van een printserver. (Kan je ook meteen een webserver bij opzeten ;) ) Linux heeft geen last van die rigide driver-knoeiboel als op Windows.

Maar wellicht is er nog een mogelijkheid via een W98 of NT masjien te printen.

http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...askId=110&prodSeriesId=25522&prodTypeId=18972

neem daar eens een kijkje
daar staat dat jou printer wel gesuport wordt door XP
normaal gesproken zou je geen extra driver nodig moeten hebben
verwijder bij printers eerst alle printers en zorg dat je pc aan staat en sluit je pc aan via de ltp1 port of via usb
je zal zien dat windows de melding geeft .. nieuwe hardware gevonden
dan zou xp hem moeten herkenen .. vraagt hij dan toch om een driver ??
probeer dan de NT of 2000 driver van de hp site voor jou type printer.
bij het installen van de driver zal je de melding krijgen (niet digitaal ondertekend !! doorgaan of afsluiten ??)
kies de optie toch instaleren.
je zal zien dat je printer dan toch gewoon werkt.
suc6

Even een vraagje, je zegt "werkt het niet", WAT werkt er precies niet?
En welke foutmeldingen zie je eventueel?

Kijk deze printer is een profecionele printer, deze printer heeft verschillende functies, zoals langst weerzijde afdrukken, aantal pagina's automatisch op een enkel pagina zetten, enz.
Maar als ik deze printer op XP aansluit dan gaan alle functies niet meer alleen printen, en daarvoor moet deze niet dienen, zie je.

Die drivers van XP vind ik nergens, we hebben het al geprobeerd met de drivers van 2000 en NT maar tevergeefs, en de printer is niet stuk want die heeft altijd gewerkt op de oude computer, maar meschien dat ik via een netwerk met de oude computer het wel moet lukken, ik zal dit proberen.

Maar het liefst vond ik deze drivers voor XP dat was dan geld en tijd uitgespaard.

Groetjes
DEDOELE

In dat geval zou ik eens bellen met HP support, daar zitten die gasten voor, of inderdaad eens bij driverguide.com kijken.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan