DSR9500 EMU Firmware UIT !

V

Victor

H2deetoo heeft een firmware met EMU uitgebracht die gebasseerd is op de oude 118-5 multicas.

Heb hem zelf getest en ziet er goed uit moet ik zeggen.
Er zijn nog wat bugs maar het werkt. AU voor nagra, viacess en irdeto (voorlopig pmk alleen)

Opent: Nagra , Viacess (TPScrypt) , Seca, Irdeto (Betacrypt)

extra info over gebruik editor:

De firmware heeft geen plaats om keys in op te slaan en daarom moet je een keybuffer aanmaken en op de flash zetten. Dit hoeft enkel 1 keer gedaan te worden.

als de firm in de samsung zit doe je het volgende (met samsung aan en op een bepaalde zender)

- Load Internal Empty Bin-File
- SoftCam - Key >> Import Key >> Update Key-Buff
- Write

zet samsung met afstandbediening uit om alles op te slaan

Nu zitten de provider ID's en keys in de samsung

Ben weer een stukje verder moet de silvercard erin blijven of maakt dat niet uit ????

Originally posted by Victor
H2deetoo heeft een firmware met EMU uitgebracht die gebasseerd is op de oude 118-5 multicas.

Opent: Nagra , Viacess (TPScrypt) , Seca, Irdeto (Betacrypt)
dat is goed nieuws victor.
Waar haal ik die weg. Kan je mij even pm sturen?

Viktor ik heb hem al. Toch bedankt ieder als je dit gelezen hebt.
Hee pikkie bedankt ik ga er mee aan de slag.

als conax kaart kan je gewoon de bekende files gebruiken , maar probeer de keys en provider ID weg te laten aangezien het misschien kan storen met de emulator.

nog effe wat uitleg (ook voor Pikkie, zag je pm)

Alle ID's en keys worden opgeslagen in een klein BIN bestand (los van de firm). Deze moet je dan ook een enkele keer maken met de editor die erbij komt. Hierboven heb ik al gezegd hoe je het moet doen. Als je eenmaal alles hebt geschreven naar de ontvanger (WRITE) moet je de samsung uit doen met afstandbediening. Doe hem weer aan en gebruik de read optie om te zien of alles erin staat.

Het is belangrijk om te weten dat je door de samsung uit te doen met afstandbediening (stanby) je alle gegevens in de keybuffer opslaat.

Hij draait thanks for all ......

als je op exit drukt krijg je de PID te zien die in gebruik is. Als je dan page up en page down gebruikt kan je een andere pid selecteren. Hiermee kan je alle nederlandse kanalen weer zien waar je normaal gesproken problemen mee hebt.

Heb ik gedaan maar het blijft niet staan, na het zappen moet ik elke keer weer die exit/page up/down doen voor beeld op 123/r en bl. (staat ook in de read me)
Houd jij wel beeld daar Victor?

De PIDS blijven niet bewaard inderdaad, dat is jammer maar helaas niks aan te doen. Hopelijk lukt het om dit probleem op te lossen in de volgende release. Weet zeker dat H2Deetoo er zijn best voor zal doen.

Yep het gaat vast en zeker goed komen.
Wel leuk weer ff wat pielen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan