DSX 5816 met 6071 firmware

Q

queston

Ik heb met bovengenoemde ontvanger eigenlijk al sinds de invoering van S2 de volgende problemen:

Nederland 1,2 en 3 kan ik alleen overdag ontvangen, Het beeld hapert wel regelmatig alsof er slechte ontvangst is. De signaalmeter geeft echter 4,5 aan op de schaal van 5 en is groen gekleurd.
Rtl 4, 5, sbs, veronica kan ik wel in de avonduren kijken echter ook dit beeld schokt wel eens, net als discovery animal planet en NGC.
Ik heb de laatste drie firmwares met lookerflash geprogd en geprobeerd, het lijkt erop dat de problemen met de 9.6 versie het minst zijn.
Ik kijk overigens met een originele S2 kaart van C+. Ik ben al enige tijd gestopt met het proggen van Goldwafer en Funcards

Mijn vraag is de volgende kunnen dergelijke storingen duiden op een kapotte tuner, kaart of aansluiting. De TV is goed, dat is gecontroleerd.
Het is vreemd dat zelfs als Nederland 1 het rode puntje in beeld geeft, de signaal meter groen is en op 4,5 staat.

Wie kan mij helpen.

Bij voorbaat dank.

Als het van die blokjes zijn tijdens het haperen, dan lijkt het erop, dat je ontvangst slecht is.
Als het beeld gewoon stil staat, zonder blokkerig te worden, dan is het iets anders (firmware ofzo).

Je hoeft me niet te geloven, maar het lijkt me goed mogelijk dat het door de coax veroorzaakt wordt, of iets in de coax-lijn (van receiver naar lnb). Die zenders zitten namelijk allemaal in de hoge frequenties. En een slechte coax kan die hoge frequenties extra verzwakken. Hoe hoger de frequenties, hoe gevoeliger het wordt. Ook alle connectors nakijken (koper kern lang genoeg enzo).
Dat het aan de fw flashen ligt lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het is digitaal spul en werkt wel of niet, en niet een beetje.
Die signaalmeter is verder vrij grof, en alleen een dure goede meter in dB kan uitsluitsel geven.
Grtz.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan