dubbele LNB

W

wim 3

hallo medesatters ik heb een vraag ik wil in mijn bestaande schotel van 80 cm.
2 lnb,s inhangen.
ik heb het bovenstaande zo,n beetje gelezen maar die Switch moet die speciaal binnen zitten zodat ik toch met 2 kabels naar binnen moet of kan die ook bij de schotel geplaats worden.???? zodat er maar een kabel naar binnen moet.
En is het het beste om de schotel op 16 oost vast te zetten en dan met de lnb,s te rommelen zodat ik de astra 19 oost en de hotbird 13 oost ontvangen kan wie heeft hier ervaring mee en zou het mij uit de doeken willen doen.

Alvast bedankt Wim 3.

Een diseqc switch kan gewoon buiten bij de schotel geplaatst worden.

Of je de schotel africht op 19,16,13 hangt af van het type monoblock/ houder wat je gebruikt, dat zie je vanzelf als je hem monteert.

Signaal van Hotbird is het zwakste dus daar zou je hem het beste op kunnen richten als je lnb houder daarvoor geschikt is. Maar misschien kijk je tijdens regenbuien 99% van de tijd Astra dus dan kun je hem daar beter op richten. Maar het maakt in de praktijk weinig uit hoor.

oke Bigfoot bedankt voor de info ik ging er eingelijk vanuit je pakt met de schotel 16 oost de gulden middenweg en dan met de lnb,s gaan richten ik redeneer ook maar wat maar we gaan er wel mee aan de gang en zien wel waar we stranden alleen het weer.

Bedankt Bigfoot. Greetz Wim 3.

Wat je dacht is prima. Maar er zijn ook monoblocks waarbij ik meen de hotbird de centrale van de twee is, en je daar de schotel dus ook op richt. Dan heb je geen keuze.

Of stel je koopt een universele houder die om de huidige LNB heen klemt dan heb je hetzelfde verhaal. Hoef je niks te draaien.

Alles wat jij zegt daar ben ik nu uit want ik heb op een site het een en ander gevonden met een mooie tekening erbij over verschillende opstellingen ook met zo,n houder dus nu moet het wel lukken.
In ieder geval bedankt voor de info ik ben weer een eind verder.

Greetz Wim 3.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan