duitse tv binnenkort semi gratis?

l.oosterhoff

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
113
Punten
63
Leeftijd
63
hoi,

volgens een bericht in de digital insider overdenken de rtl en de prosieben/sat1 groep om een zogenaamde grondcodering in te gaan voeren.

dit is het zelfde als nu bij canal digital voor nl 1 t/m 3 het geval is.

door dat er dan voor deze zenders een vrij geschakelde kaart in de ontvanger zit om te kunnen kijken is het gemakkelijk om in de toekomst hen pay tv kanalen te verkopen.

men is reeds in bezit van een kaart en hoeft alleen maar de paytv kanalen vrij te schakelen, waardoor de aceptatie sneller zal zijn.

Als ze dat gaan doen zal het ook wel een stuk schelen in de kosten die ze nu hebben voor uitstraling over heel Europa.

Gezien de codering word het dan beperkt en dus ook veel minder rechten betalen. Twee vliegen in 1 klap.:)

Gebeurt niet.

In Dld is de concurrentie groot, en daar hebben veel mensen satelliet, vooral in het oosten. Voornamelijk FTA setjes.

Gaan die zenders coderen, dan zijn er een aantal andere heel blij want die krijgen er kijkers bij.

De publieke omroep zal niet zomaar gaan coderen, een aantal andere commercielen ook niet.

Zou het overigens wel slecht vinden, elke zender die gaat coderen is slecht, maar ik zal deze kanalen niet missen.

En er is geen markt voor een 2e betaaltv pakket in duitsland naast premiere, dat waren vroeger 2 providers, weet u nog?

Als ze dat gaan doen zal het ook wel een stuk schelen in de kosten die ze nu hebben voor uitstraling over heel Europa.Gezien de codering word het dan beperkt en dus ook veel minder rechten betalen. Twee vliegen in 1 klap.:)
Dat zal met die kosten ook wel mee vallen want al het engelstalige is nagesyngroniseerd (lastig woord)

De duitse kanalen betalen de rechten nu voor het duitse taalgebied.

Ik kan me niet voorstellen dat daarin iets zal veranderen.

Juist die duitse nasynchronisatie is daar tot nog toe de manier van beschermen van de rechten.

Een niet duitser is namelijk helemaal niet geïnteresseerd in duits gesproken films en series weet je...

Eerdere pogingen het duitse publiek massaal naar de commercie te dwingen zijn mislukt.

Dat is vooral de reden dat deze zenders nu zelfs ook nog analoog uitzenden.

Als ze echt dergelijke plannen hebben met een dergelijk argument (kostenbesparing), dan gaan de analoge transponders er het eerst aan.

Dat vergt nul investering en bespaart ze heel veel kosten.

Daar kan een duur coderingssysteem en de administratieve rompslomp echt niet tegen op.

Tja ik weet het niet, ze stralen wel FTA uit in heel Europa. In een eerdere discussie hierover, enkele jaren terug, i.v.m. Canal+ werd toen door iemand gezegd dat ze minder hoefden te betalen omdat ze alles nasynchroniseerden en ze daarom behoorlijk minder hoefden te betalen maar dat het nog goedkoper zou zijn als het achter een codering plaats zou vinden.

Ik zou me daar wat bij kunnen voorstellen, gezien het feit dat nu bijv. ook Duitsers in andere landen kunnen meekijken, voor C+ is dat bijv. niet mogelijk om een kaart te kopen als je als Nederlander in Spanje woont.

En als ik bijv. hier in Limburg ga kijken zijn toch veel mensen die beter Duits dan Engels kennen en dat liever zien of horen.

Daarnaast is Duits eigenlijk een van de talen die erg veel gesproken word. In Europa is dat meer Duits, Spaans en Frans dan Engels, vooral in de zuidelijke landen. En ik zou me kunnen voorstellen dat de rechthebbenden dan ook gewoon zeggen dat het over heel Europa word uitgestraald en dus ook maar betaald moet worden voor de Duitsers die in het buitenland wonen.

Maarja, het kan ook heel goed zijn zoals jij het zegt, dus dat er niets extra's betaald hoeft te worden en het dus ook niet minder word.

Eigenlijk heb ik wel interesse om eens te kijken naar de tarieven voor zenders, zoals ook BVN die FTA uitstraalt. Maar zoiets zal wel niet bekend gemaakt worden voor de burger, nietwaar?

Er staan in Duitsland wel heeeeel veel pure FTA ontvangers, die zouden allemaal vervangen moeten worden dan.

En wetstechnisch is het ook helemaal niet nodig.

Nee daar gaat het ook niet om, je hoeft de ontvangers niet te vervangen, maar die fta ontvangers zullen net als de fta ontvangers die in NL verkocht worden dan gewoon geen beeld meer krijgen van die zenders die achter een open codering kruipen.:)

Da's geen zorg van de zender maar van de consument want die kiest ervoor een fta ontvanger te kopen, die zijn er niet door de zenders neergezet.

Ja maar voor de Duitsers was alles altijd gratis dus om nu dan echt miljoenen decoders weg te gooien terwijl het toch 'gratis' blijft.

Ik zie 'De Grunen' al schreeuwen!

Da's natuurlijk echt niet netjes.

Kijk, bv in Nederland moest je vanaf het begin een decoder met kaartlezer kopen, en later hebben ze ook redelijke goede omruilacties gehad. Hoewel ook niet goed voor het milieu natuurlijk!

Ik vind trouwens het beeld van ZDF altijd wel heeel mooi. Daar blijf ik soms eens hangen om dat gewoon te bewonderen.

Ik denk toch dat je hier iets mist.

Degenen die plannen hebben achter de codering te gaan zijn de commerciële zenders. Deze hebben nooit gratis decoders weggegeven.

Degenen die dat wel deden waren 2 bedrijven (ben de namen effe kwijt, maar 1 was van Kirch en de andere van Bertelsmann) waarvan nu eigenlijk 1 bedrijf, Premiere gevormd is enige jaren terug. En Premiere zelf heeft dit ook gedaan, ontvangers uitgegeven bedoel ik daarmee.

Doch die hebben nooit FTA ontvangers weggegeven, dat waren Dbox1 en Dbox2 ontvangers, beiden dus ontvangers met kaartmogelijkheden.

In Nederland is er bij mijn weten ook nooit een omruilactie geweest. Je moest immers zelf voor de kosten opdraaien, Canal+ heeft er niet in geinvesteerd.

Daarnaast zijn er in Nederland al een aantal jaren ook FTA ontvangers te verkrijgen, kijk maar eens bij de Aldi en de Lidl enzo.:)

De Grünen zullen dus echt niet gaan springen, omdat ze geen argument hebben om te springen, er blijft nog zat over voor ontvangst op de FTA ontvangers. Want net zoals in Nederland zijn FTA ontvangers in Duitsland relatief weinig verkocht.

Dus met het milieu zal het ook wel meevallen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan