Dumpfile met Cas interface !?

Dr Diq

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
45
Wie o Wie,

Kan mij een juist advies geven?

Ik probeer een magic cam uit te lezen met een Cas interface. De software heeft een optie met lezen en opslaan. Als ik de module uit probeer te lezen, dan is hij ten eerste heeeeel snel klaar en ten tweede verdwijnt de optie opslaan als hij klaar is met lezen.

Ik heb het geprobeerd met een andere versie van Cas Studio, maar helaas geen succes!

Wie weet wat ik verkeerd doe of welke software ik nog meer kan gebruiken?!

Alvast bedankt!

Sorry hier kan ik je niet mee helpen maar denk dat ik weet wat je zoekt zou mooi zijn als je der achter kwam succes en nogmaals sorry

op s4a staat een treat van cammy of zo die al voor de cas interfase met een ander soort progger en programma met de magiccam bezig was, misschien is dat bruikbaar voor wat jij wil.

gr blokker

Simpel maar je moet erop komen: Je moet start- en eindadres ingeven van wat je wilt uitlezen... Wil je alleen je dreamloader 'backuppen' dan is dat 0 en 6FFF, om een voorbeeld te geven. En dan pas Read klikken...

Nog wat: de dreamloaders die op het net staan (oa de toshiba op casinterface punt nl) bevatten een foutje waardoor bij sommigen alles wordt gewist met penta 1.11 erop... Deze dus niet gebruiken als je wat gaat proberen, ofwel het foutje corrigeren met een hex editor, of een gecombineerde dream-penta gebruiken...

Wat je ook van plan bent, hoop je hiermee geholpen te hebben.
Dat kost je dan een biertje, om in de geest van dit board te blijven :biggrin:

Mvg, Satpeter

welke cas studio heb jij geprobeert de 2.1 alles dat niet mee gelukt proberen eens de alternative cas studio 2.0
en kun je mischien meer vertellen wat bedoel je met het opslaan van de geheugen van een magic cam
roufa!

@ Satpeter

Super uitleg, maar hoe weet ik nu precies wat welk adres het laatste is?

Ik wil een dumpfile hebben/maken van een Magic Module met 111.conax erop.

Moet ik gewoon een heel grote range creeren( 2000, dus het complete geheugen ), of kan het ook anders?

Excuus voor het late antwoord, mijn dagen beginnen meestal 's avonds... In the evening, the real beat comes alive :biggrin:

Even bekeken in hex editor: Penta 1.11 gaat tot adres EF98, als je gaat uitlezen met cas moet je lezen vanaf 10000 tot 1EF98.
Cas studio slaat dit dan op met allemaal FF'en van 0 tot 10000. Speelt geen rol als je via cas die file er weer op wil zetten en je geeft als begin 10000 op, maar als je er een mbf file van wil maken om op een magic te zetten via de seriele loader dan moet je die FF'en eruit knippen en de rest opslaan als mbf. Dan heb je je penta111.mbf file van 0 tot EF98, klaar om via een seriele loader op een module te zetten die in dreamload staat.

Voldoende info ? Zo niet, dan hoor ik het wel, maar nu even een Red bull voor mij, te vroeg voor bier.

Cheers

Satpeter

Bedankt man, ik ga aan de slag!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan