Duo LNB en 100 cm schotel

G

grensgangers

goedenmiddag

jullie zulle wel denken tjaaaa alweer een leek ?????

ik heb de volgende vraagjes aan jullie.

ik heb van het weekend via marktplaats een andere schotel gekocht ik had er een van 64,63 cm maar ik heb er nu een van 100cm.

wij willen graag een duo quad lnb 19,5,,23,5 plaatsen helppppp er zijn er meerdere van goedkoop,en duur tot heeeel duur onze vraag is welke ik volgens jullie het beste aan kan schafen.

het is voor 2 gewoone ontvangers en we willen er nog een voor in de woonkamer maar dan een waar we kunnen opnemen en kijken tegelijk maar wel met een externe schijf en dat op hd kwalietijd.

het is voor ons als leeeeek erg moeilijk maar we willen wel iets hebben dat we volgend jaar niet weer moeten.

ik hoor graag van jullie .

mvg marco

Hoi grensgangers, welkom op het Satellite FUN Board !

Zoals je ziet heb ik je vraag verplaatst naar een nieuw, eigen onderwerp.

Het word namelijk als niet netjes ervaren als je een nieuwe vraag stelt in een lopend onderwerp dat bovendien ergens anders over gaat (ook al heeft het raakvlakken).

Het is dus beter als je dan een eigen onderwerp start..

Dan is het me niet helemaal duidelijk wat je precies wil weten.

Daarom begin ik waar jullie ook al mee begonnen zijn.

Jullie hebben al een nieuwe schotel aangeschaft, maar het merk en type is onbekend.

Jullie dachten waarschijnlijk "neem maar een lekker dikke, das altijd goed".

Maar dat is niet het geval (sorry).

Een Duo LNB maakt namelijk gebruik van een bepaald effect dat kleinere schotels hebben, en grotere schotels steeds minder naar gelang de grootte stijgt.

Dat effect komt er op neer dat een kleinere schotel minder nauwkeurig is en daarom signalen van meerdere satellieten tegelijkertijd ontvangt.

Wanneer je naar de eerste de beste "satellietboer" stapt, krijg je een Duo LNB60 van CDS onder je neus geschoven.

En die 60 zit niet voor niets in de naam.

Vaak kun je die ook nog wel gebruiken met een 80 cm schotel, maar niet meer met een 1 meter exemplaar.

Dat is dan nog wel afhankelijk van andere zaken, want zelfs schotels van hetzelfde formaat zijn niet allemaal hetzelfde.

Dus: wat heb je precies aangeschaft ?

Is het merk en type nog te achterhalen ?

Wil je ook nog een advies over de aanschaf van de HD twintuner met PVR via een externe harde schijf, of heb je het betreffende apparaat al uitgezocht ?

Heb je dit onderwerp (klik!) al gelezen ?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan