duo lNB op strong 4375

K

knutsel

Wie kan mij vertellen hoe ik een duo lnb op de strong 4375 moet instellen .

een losse switch om tussen twee schotel heb ik al werkend maar wil nu een duo lnb

wie helpt mij om bij deze toch wel iets oudere ontvanger toch een duo lnb te gebruiken

De 8000 lijkt nog niet een beetje op de 4375.

Dus dat gaat het zeker niet worden.

Ik heb mijn 4375 hier weer eens ingeschakeld.

Het is helemaal niet moeilijk.

dus hier komt een (theoretische) handleiding.

Aangezien ik hier niet met een LNB60 achtig ding kan werken kan ik namelijk niet zien of het zo ook echt werkt.

• Ga naar het menu
  • Ga naar satelliet instellingen (2e optie)
  • Ga naar Digitale installatie (bovenste optie rechts)
    Je krijgt nu een lijst met satellieten te zien en diens instellingen.
  • Ga naar 19.2 Astra en ga naar de 7e kolom = Diseqc
  • Druk op enter zodat er een 1 komt te staan.
    Ga je voorbij de 1, druk dan net zo vaak op enter tot er weer een 1 staat.
  • Ga nu naar de positie 23.5 Kopernicus3.
  • Stel hier op dezelfde wijze in dat het DiSEqC 2 moet worden.
    Dat is de truuk waar je vermoedelijk naar op zoek was.
    Je ontvanger kan nu kiezen tussen de beide posities.
    Maar daarmee ben je er nog niet helemaal.

• Ga nu staan op het nummer voor de satelliet naam, dus het nummer dat bij de plaats in de lijst van satellieten hoort.
    Dat is de kolom helemaal links.
  • Druk op enter.
    Je krijgt nu de transponderlijst te zien.
    Aangezien je de NL kanalen zult willen ontvangen, moet je het volgende invullen.
    Wanneer je transponderlijst vol is (krijg je waarschuwing voor), moet je dus 1 van de daar al ingevulde waardes opofferen.
  • Ga op een transponder staan die je wil opofferen.
  • Ga naar de tweede kolom en druk op enter; nu kun je de naam wijzigen in CDS of wat je ook interessant vind.
  • Ga naar de 3e kolom en druk op enter tot je er "Horz" hebt staan.
  • Ga naar de 4e kolom en vul daar de frequentie 11914 in.
  • Ga naar de 5e kolom en vul daar 27500 in
    Nu heb je alle instellingen gedaan.
    Wanneer de LNB juist gemonteerd is, moet je ontvanger de NL kanalen kunnen ontvangen.

• Ga weer op de 1e kolom staan en druk nu op de FUNC knop.
    De ontvanger gaat de zojuist ingevulde transponder scannen en hopelijk worden de kanalen gevonden.

Het kan dus zijn dat je lijst met transponders vol is, omdat er veel satellieten zijn ingesteld.

Wellicht wil je de andere transponders die op deze positie al zijn ingevuld niet opofferen.

Aan veel satellieten heb je dus niets (met zo'n LNB60), dus je kan eventueel transponders van andere satellieten die je toch nooit gebruikt eruit gooien.

Daarvoor kies je dus een andere satelliet in de lijst waar we net ook waren, kiest de te verwijderen transponder(s) en zet een vinkje in de meest rechtse kolom.

De transponder zal verdwijnen, en je zal zien dat er onderaan in de lijst een lege transponder is ingevuld.

Ga nu weer naar de zojuist aangemaakte Astra3 positie en ook daar zie je dat er plaats is bijgekomen,

Vul daar dan de transponder gegevens zoals opgegeven in.

Als het nu nog niet lukt, weet ik het ook niet meer !

Suc7 ermee.

Overigens heb ik je andere onderwerp afgewezen (want de handleiding heb je bij deze dus gekregen).

Laatst bewerkt:
hoi

bedankt voor de uitleg .

Als ik deze aanpassingen doe werkt wel de switch om tussen 2 schotels te schakelen .

De duo lnb ( die op een andere ontvanger wel goed werkt ) krijg ik met deze instelling niet aan de gang . Ikzelf vermoet dat het met de diseq instelling te maken heeft ( diseq 1 of 1.4 )

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan