duo lnb twin plaatsen

T

thewhale

hallo.

Ik heb van canal digital een duo lnb twin gekregen omdat ik een vaste klant ben.

nu wil ik deze gaan plaatsen op mijn schotel wat niet zo moeilijk moet zijn maar ja zoals zovaak loop je tegen tot wat probleempjes aan.

ik heb een zwart gaatjes schotel een RAVEN heet dat geloof ik

met een ronde stang waaraan de lnb zit.

zijn er voor dit type nog lnb houders te krijgen ?

want de andere zijn allemaal ovale buizen.

kijk is er niets aan te doen dan zal ik een andere schotel moeten plaatsen maar ik vond het zo mooi de ene lnb eraf en de andere erop dan hoef ik ook niet opnieuw te gaan stellen.

alvast bedankt

Richard (thewhale)

Is de lnb houder kapot dan of zo?

Het is toch een kwestie van de oude lnb er uit en de nieuwe er in goedefeedhoorn dan welliswaar of heeft de hals een andere diameter?

groetjes, sat-ed

Die duo lnb heb je jammer genoeg niets aan past niet misschien is die te ruilen of inruilen.

Er zijn speciale duo lnb's als je Google op "Raven duo lnb" de bovenste is al raak.

Aart44's verhaal klopt helemaal.

De raven schotels hebben geen LNB houder; de LNB en houder zijn een geheel.

Het is daarom onmogelijk de LNB door een ander type te vervangen.

Dat is een nadeel van de keuze voor dit goedkope product.

Deze fabrikant (en/of diens NL importeur) heeft deze miskleun wel ingezien en bieden daarom wel een alternatief in de vorm van een twin-duo LNB.

Das dus een LNB die naar 2 satellieten gelijktijdig kan kijken, en daarbij ook 2 uitgangen voor 2 tuners of een tuner met 2 ingangen kan bedienen.

CDS gaat je dit product niet gratis ter beschikking stellen (want wat je nu hebt gehad is hun eigen product).

Het raven ding is in de winkel 35 % duurder dan de CDS variant, maar je hebt dus geen keus.

Nja, misschien is er toch nog wel een keus. De Raven duo kost zo'n 39 euro zie ik.

Voor dat geld heb je ook een goede Triax schotel en dan ben je wel compatible met de lnb die je van Canal Digitaal gekregen hebt, maar ook als je in de toekomst nog eens de lnb moet vervangen, hoef je geen aparte fratsen uit te halen.

Misschien is dat eventueel ook nog een optie die te overwegen is?

ik kan mijn lnb houder er wel vanaf halen maar ben bang dat hij niet door de nauwe gang past van de lnb want die is maar 6mm

zou hem bij kunnen vijlen natuurlijk.

maar bedankt voor alle info !!!

gr

Richard

Ik heb nog een spik splinter nieuwe Triax 88 cm staan.

stuur je wel een Pm

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan