DVD afspelen

D

dedoele

Is het mogelijk om windows media player af te spelen op tv door je pc aan te sluiten op je tv, indien ja hoe moet ik tewerk gaan.

Dan zou ik bijvoorbeeld een dvd kunnen afspelen met mijn pc en bekijken op tv

alvast bedankt,

jochen

Hiervoor is een tv-out (of svhs uitgang) op je pc nodig, bij veel moderne grafische kaarten zit deze er al op.

Met de juiste drivers voor de vgakaart geinstalleerd, kun je dan kiezen waar de output naar toe moet of hiertussen switchen.
Je kunt bijv. ook met WinDVD een dvd afspelen, is toch weer wat kwalitatiever en mooier dan met Mediaspeler.

Van de andere kant.... je hebt dan wel weer kabels liggen etc. terwijl je al een dvdspeler hebt voor 45 euri zoiets, maar dat is terzijde.

is dit hetzelfde als video out, want deze is achteraan op mijn laptop een gele fisch met daarop vermeld video out moet ik deze dan op mijn tv aansluiten .

groeten,

Dat zal een anologe cvbs (composiet video) aansluiting zijn, en is meestal een tulp stekker. Die zit ook meestal op de meeste video (vga) kaarten met tv aansluiting. Daarmee heb je alleen video, een audio zul je met een aparte (tulp) stekker moeten doen. Dat cvbs signaal kun ook op de scart connector van je tv aansluiten want daar zit het ook op.
Svhs zit niet op alle tv's en is zo'n kleine DIN achtige connector met meerdere pennetjes.
Grtz.

Dat klopt Killroy. Verder heb je alleen op echte TV kaarten wel eens audio aansluiting zitten, op vgakaarten heb ik ze zelf nog nooit gezien, maar die kun je ook van je soundkaart aftrekken daar zit ook een output op.
Heb je daar van die dunne stekkertjes voor nodig is ook niet erg want het geeft zich verloopstekkertjes van dunne stekker naar tulp.

Juist, dat is de normale procedure, audio gaat via de geluidskaart (of audio chip op mainboard).
Voor de tv heb je nog scart verloopstekkers waar dan video/audio in (tulp) op moet zitten als er geen andere ingangen op de tv zitten.
Verloopdingen zijn er zat, en meestal te vinden op de bekende PC-beurzen.
Grtz.

jongens ik ben vandaag er serieus aan bezig geweest maar tevergeefs:

Ik zal U mijn PC even voorstellen:

Laptop Toshiba portege 7010 CT
Pentium 2

Nu mijn PC is uitgerust met een video out, maar vroeger draaide deze PC op windows 98 en nu heb ik er XP opgezet veeeel gemakkelijker voor foto's en dergelijke om te downlouden.

Nu voor mijn configuratie ben ik naar mijn beeldscherm gegaan en daarna geavanceert maar tevergeefs vind ik hier niks, noppes, ik ben mij krom aan het zoeken geweest om drivers te vinden, maar spijtig nergens op gevonden wel drivers voor windows 95 en windows 98 maar geen XP en dat is spijtig.

Nu heb ik de mogelijkheid om er terug windows 98 op te zetten en dan gaat deze wel, maar dan ben ik de luxe kwijt van snel foto's te downlouden en mijn thuisnetwerk die ik heb samen met mijn hoofdcomputer heb, ik kan natuurlijk een video kaart kopen en die in mijn hoofdcomputer plaatsen maar voor die prijs kan ik beter een DVD speler kopen voor 50? en dan ben ik ook gesteld, want in mijn hoofdcomputer heb ik ook nog geen DVD rom en dan loopt alles toch wel een beetje op.

Alvast bedankt voor jullie hulp, ik heb toch iets bijgeleerd en daar gaat het toch vooral om.

Groetjes,

DE DOELE

Misschien dat we je helpen kunnen als je aangeeft welke grafische kaart je precies in je laptop hebt zitten? Merk en type?

Ge kunt het proberen en waarvoor mijn dank:

De volgende gegevens:

Display driver: NEO MAGIC versie 4.10.01.5200 en deze draait volgens de operator van toshiba alleen maar onder windows 98 en er zijn geen drivers van windows XP

Alvast bedankt en ik hoop dat jullie meer geluk hebben dan ik, ik vrees het ergste, en als jullie het vinden zijn jullie toch krakken.

groetjes,

De doele

hier zijn nog meer gegevens:
Neo magic graph 256 AV driver

Groeten,

De Doele

Waarschijnlijk ligt het probleem helemaal niet in de drivers, al is het altijd aan te raden de recentste drivers te gebruiken.
De meeste video-out systemen geven deze poort namelijk pas vrij wanneer ze zien dat de tv is aangesloten tijdens het opstarten.
Je moet dus eerst de tv aansluiten, en dan pas de computer opstarten.

Das een heel simpele mogelijkheid, dus misschien wel raadzaam om dat maar gelijk even te proberen.

XP heeft waarschijnlijk zelf een passende driver voor deze oudere videokaart en vandaar dat de fabrikant die niet aanbiedt.

Dat klopt inderdaad! Veel grafische kaarten zien de tv pas als er een tv is aangesloten met een kabeltje. En ik meen me ook te herinneren dat je dan niet eens hoeft te herstarten (kan verschillen per kaart). Hier is weer eens iemand goed wakker!
Grtz.

Ik heb vandaag via driversguide zeker 10 verschillende drivers gedownload maar tevergeefs, 1 driver die gaf wel de mogelijkheid om een tv aan te sluiten maar ik kon de tv niet aan vinken.

Ik heb altijd deze drivers geinstaleerd met de tv aangesloten op mijn PC en na deze drivers geinstaleerd te hebben heb ik altijd mijn pc opnieuw opgestart.

Nu heb ik waarschijnlijk de driver maar ik kan de tv niet aanvinken, wat zou dit nu kunnen zijn, ah ja wacht toen ik deze driver aan het instaleren was kreeg ik een melding dat deze driver niet door windows was ondersteund en nietondertekend was en ik kon kiezen tussen doorgaan of anuleren en ik ben toch doorgegaan, met dit als resultaat en tot nu toe het beste resultaat alleen ik moet potverdorie die tv nog kunnen aanvinken.

groetjes,

dedoele

Da's nou precies wat ik zeg! Als je de tv niet hebt aangesloten wordt die niet gezien en kun je hem ook niet aanvinken! Kabeltje aansluiten met tv die aanstaat!
En dat installatie gedoe is normaal, en je hebt alles goed gedaan!
Grtz.

jawel de tv was altijd aangesloten, echt,

spijtig maar ja, ik geef het nog niet op, ik leer steeds bij,

groeten,

dedoele

Dat scherm voor de tv had je bij mijn weten altijd al moeten zien, dus dat is waarom het probleem initieel wel degelijk aan de drivers lag.

Dat je het nu niet kunt aanvinken, dat is inderdaad het volgende probleem, de kaart "ziet" de tv niet, dat is dus het probleem dat de tv aan moet staan zoals men hier al zegt.

Je hebt de tv aan gehad, oke.
Ik hoop dat je die tulp stekker ook op de juiste plaats in de tv hebt gestoken.
Heb je de tv ook op het juiste "kanaal" gezet? Het kan namelijk zijn dat de kaart de tv pas "ziet" als deze niet alleen aan staat, maar ook op het kanaal waar die tulp stekker mee funktioneert, op mijn TV is dat bijv. AV2.
Probeer hem eens op dat juiste kanaal te zetten en dan nog eens je pc op te starten, misschien dat je dan wel het tv scherm aanvinken kunt.

black tiger zoals jij het zegt heb ik het gedaan AV2 opgezet TV juist verbonden met een video out van de PC naar de squart van de TV en dan AV opgezet , dan de computer opgestart, ennnn niiiiikkkks!!!!

Ik geef niet op, ah ja black tiger die link die gij mij gegeven had was niks, mijn pc nam deze driver aan en mijn TV aansluiting op de kaart(voor te vinken) was weg, zodus was deze niks, spijtig ik denk toch dat ik nog altijd de verkeerde driver in huis heb wat dat vinken betreft ofwel...... werkt mijn tv out niet.

Groetjes,

dedoele

Groetjes,

Jokke

verbonden met een video out van de PC naar de squart van de TV
Owz.. heef je TV dan geen tulp aansluitingen? Heb je gecontroleerd of die scartkabel inderdaad wel de RGB doorgekoppelt heeft?

Er zijn namelijk veel kabels waarbij dat niet het geval is en dan heb je dus geen connectie dus ook geen beeld.
Het is makkelijk te zien door de scartkabel even open te maken en kijken of alle pennen bezet zijn.

Als dat ook het geval is, nja, dan weet ik het helaas ook niet meer.

Ik heb zo,n video projector en die moet ik ook aansluiten via mijn tv om daar de ferquenties op te vangen van mijn tv en hier werkt de kabel toch of heb ik het verkeerd voor want bij mijn projector komt het signiaal van mijn TV en nu is het andersom zou dan de kabel niet goed zijn het zou kunnen hoe weet ik dat ik de juiste kabel heb, in ieder geval mijn kabel past voor de aansluiting.

groetjes

Dedoele

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan