DVD branden probleem

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Ja ik heb weer eens een probleem met dvd branden.

Ik krijg vaak de melding als ik een dvd brand en op het eind en soms ook halverwege krijg ik dan een error met Nero: no seek found.

En als dit op het eind gebeurd zegt die daarna: couldnt perform end of disc at once of zoiets.

In ieder geval houd dit volgens mij in dat hij de DVD niet kan afsluiten,.

Ik heb een optiarc met de laatste firmware.

Heeft altijd goed gewerkt en heb bijna altijd platinum dvdtjes.

Maar valt me wel op dat dit wel heel vaak gebeurd sinds ik en nieuwe bulk binnen heb gehad van deze platiums.

Ligt dit nu aan de brander die op zijn eind loopt of ligt het aan de platiums dvds, slechte serie of zo.

Ik wil dus nieuwe gaan bestellen maar dan arita of Sony dvds

Kan je niet ergens vinden welke dvds het beste zijn voor je brander, bedoel zie altijd wel een media code erbij staan zoals bv. RITEK-F16 of CMC MAG M01/RITEK-R05-01 maar wat is het verschil dan tussen deze 2 verschillende platinums.
Wat houd deze mediacode precies in.

Hoop weer vanjullie te horen.

Jack

Platium zijn opzich wel goede schijven maar voor DVD gebruik ik ze nooit meer alleen audio. en brand meenst met nero micro en iso buster of ashampoo/imgburn/burnawareprof. en al tijden DVD,S van arita. dat alles met een Nec brander. en nooit uitval. dat had ik met Platium wel eens met DVD,S

Ook kan slijtage aan een brander partner gaan spelen heb voordietijd sony branders gehad. 2 stuks in korte tijd kaduk. en de NEC Brander heeft tot nu toe ongeveer 1800 dvd,s gefikt en gaat nog steeds probleemloos. dus de nieuwe wordt ook weer een NEC.

Ook zijn er branders waar je moet zoeken welke DVD,S er het beste mee overweg kunnen. traxdata en octro hebben de meensten problemen mee ook laat de brandlaag er over een tijd los van en kun je er doorheen kijken.

Als ik jou was gooi ik er een nec brander in dat is op termijn voordeligger dan allerlij DVD Soorten uitproberen met nodige uitval en ergenis ik meende zo,n Nec brander rond de 50 euro,s kost en arita DVD,S Rond de 12 euro per 100.

Grtz/STH.

Bestaan die dan nog Nec, die kom ik nergens meer tegen, of hebben die een naam wijziging gehad en zijn dat nu de LG branders.

Platinum dvd,s zijn goede schijven. Jack probeer de brandsnelheid te verlagen en controleer de onderzijde van het schijfje op krassen, hobbels, kuilen en kleurverschillen. kan altijd een slecht exemplaar dvd,s
groetjes!

the matrix;203132 zei:
Nec heet tegenwoordig Sony/NEC

Wist niet dat Sony Nec opgeslikt heeft, maar kan me er wel wat bij voorstellen. Nec Was gewoon goed. hier draaien de 2500 en 3500 en hebben al heel veel dienst gedraaid zonder problemen.

En dat kan ik niet van sony zeggen daar zijn al 2 van stuk gegaan voor die Nec tijd.

En kennis van mij heeft er samsung branders in en is daar ook zeer over tespreken had voor die tijd ook NEC. en zegt dat ze overheen komen met Nec. en hij brand met alle soorten DVD,S Nooit uitval.

@Zeddini om schijven te controleren op fouten moet je toch twijvelen over kwaliteit en je betaald er niet voor om uitval te hebben. op een lagere snelheid branden kan soms helpen maar geeft ook aan dat er iets niets fris is. ik brand meenst op 4X en enkel op 8X ligt aan de dvd,s

@Jack heb je al een andere brand program gebruikt? heeft jou compu genoeg geheugen? want die complete nero vreet nog al wat. daarom gebruik ik nero micro. gebruikt de helft minder.
Anders gebruik een keer ashampoo die brand ook alles en simple zonder cpu op te vreten.of anders kijk eens een keer in taakbeheer hoeveel cpu hij gebruikt had het vroeger ook wel eens. een computer raakt vervuilt en er gaan meenstal meerdere processen draaien met een nieuw geinstaleerde windhoos kon ik tijdens branden gewoon surfen. maar naar verloop van tijd kon ik alleen maar branden en geen andere dingen te gelijk doen. want dan ging het fout met branden.

Er zijn vele factoren die problemen kunnen geven. het hoefd perse niet aan brander/dvd,s te liggen. maar soms lastig om er snel achter te komen. maar bovenstaande genoemde dingen zijn meenstal de boosdoenders.

Grtz/Sth.

Dat kan ik onderschrijven steph!
Hier spelen te veel variabelen een rol, zowel bij schijfjes als branders.

Heb ook jarenlang een NEC ide brander gebruikt.
Daar deden de platinums en verbatims het goed op, maar arita's niet.
Dus die draaiden ook goed in de dvd-player.
Maar de laatste tijd geeft de NEC fouten met dvd bestanden copieren naar de HD.
Vooral bij dvd's die al wat ouder en veel gebruikt zijn.
Ik weet niet waar het aan ligt.

Ik gebruik nu ook een sata brander (sony), en die leest ze wel weer in.
En brandt ook goed.
Ik weet niet waar het aan ligt, of hij nieuw is en de NEC wat ouder.
Wel weet ik dat de sata brander sneller is, dat blijkt ook uit tests.
Dus ik brand nog het liefst met de nieuwe.

Branden deed ik met de NEC op 4X wat geen fouten gaf.
Bij de nieuwe op 6X of 8X.
Het zal inderdaad aan de schijfjes liggen wat raadzaam is.

Wel weet ik dat verbatims het altijd zullen doen in elke brander en externe player.
Terwijl dat lang niet voor alle andere merken zal gelden.
Branders durf ik geen zinnig woord over te zeggen.
Welke het beste zijn en hoe lang ze goed blijven.
Waarschijnlijk zullen de klassieke merken het betrouwbaarst zijn zoals bv plextor.

Grtz.

Bij mij ging mijn, toen peperdure, sony-brander ook vrij snel kapot, maar uiteraard net buiten de garantietermijn; d'r komt dan ook niks meer van dat merk in mijn huis.
Heb nou al weer enige jaren 'n Benq-brander, nog nooit problemen gehad; brand alles met Nero versie 7.5.

@Kilroy Het is heel mooilijk aan te geven waar de problemen zitten en ieder moet voorzich zelf de beste keuze maken.
Het zelfde heb je met de DVD players Meenst goedkoopste vreten alles terwijl duurdere soms weigeren. Alleen die goedkoope players gaan niet lang mee omdat het loopwerk van de leaser heel slecht is en snel slijt.

Het zal altijd wel een punt blijven wat het beste is. en wat doen de dvd/cd schijfmakers in hun proces om iets bij de tijd te blijven met vernieuwde branders. zodat misschien oudere branders problemen gaan vertonen. en over levensduur bij zeer zorgvuldig van de schijven is ook geen zinneg woord over te zeggen. wat ik al eerder aangaf dat er merken waren waarvan de brandlaag gewoon los ging(proces fout of bewust) tevens weten we allen dat die opslag niet voor ewig is en dat je van belangrijke data backups moet maken.

En dat geld met alle data opslag.

Ik denk dat ieder voorzichzelf een systeem moet uitzoeken welke het beste is om mee te werken. trouwens datzelfde geld voor players die aangeven dat ze + en - aan kunnen. maar dat gaat lang niet op die ene doet het beter met de - dan de + en anderom net zo. dus waar ligt dat aan aan brander/schijven/player? zeg het maar ik weet het niet maar voormij zelf heb ik nu een systeem van NEC/Arita/en goedkoope player(vestel) waarvan ik tot nu toe geen problemen mee heb. al brand ik met alcc120%/nero micro/isobuster/imgburn/ashampoo. is altijd goed tot nu toe. en de branders zijn niet nieuw en hebben al de nodige vlieguren.

@Mr Blue Sky idd met sony hier ook slechte ervaringen komen er bij mij niet weer in. en nu het sony/nec is overweeg ik mochten die nec branders aan vervanging toe zijn zal ik wel een keer een samsung willen proberen.

Maar goed wie weet wat voor data opslag mogen verwachten wat voor de consument bestemd zal worden.

Ieder weet misschien nog wel de eerste branders en schijven hoeveel uitval je had. mede oorzaak de brandprogramma,s een ramp was het voor velen en tot nu toe is het nog niet geheel feiloos en zal ook wel zo blijven. het is een zeer vernuftige uitvinding geweest van meende Philips? maar het zorgt nog allerdaags voor problemen omdat je van heel veel factoren afhangkelijk bent. zoals branders+firmware/schijven/pc,s/players/brandsoftware. en als je de WWW op raadpleegt krijg je een doodschrik.

En mocht het problemen geven en je wilt het uitzoeken ben je dagen lang van straat en terras /strand enzzz.

En verschrikkelijk mooilijk iemand te helpen waar het aan ligt. de genoemde misschien oorzaken zouden moet gaan doorlopen en dat gaat niet zonder kosten en tijd. en dan nog ben je afhankelijk wat de schijf boeren doen aan in hun proces om de technologie van nieuwe generatie branders bij te blijven. en vele oudere branders fabriekanten komen niet vaak met upgrade firmware. omdat het zich haast niet loont wat de kostprijs van vele goede branders is vrij laag. dus gebasseert op steeds vernieuwen en meegaan.

en idd Kilroy Plextor was ook een degelijke brander of die nog bestaat zou ik niet weten. heb er trouwens nooit mee gewerkt. maar collegas hoorde ik er vaak over pochen.

Maar hopelijk kan Jack er iets mee want die wil graag van een probleem af.

Grtz/sth.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan