dvd branden

B

bonki

hallo ik wil een dvd branden maar nu krijg ik bij nero een fout melding: opnieuw toewijzen dvd videobestanden mislukt. de resulterende dvd-video is wellicht niet afspeelbaar. wilt u doorgaan? heeft iemand een oplossing voor me?

Het zou kunnen zijn dat hij toch afspeelt als je doorgaat. Maar het kan evenzo goed zijn, dat er toch iets niet helemaal lekker is met de TS en VOB bestanden.
Wat je zou kunnen proberen is om ze eens door DVDShrink te halen, alleen dan aangeven dat hij ze -niet- moet compressen.
Over het algemeen zorgt die dan dat je goede files krijgt, of als hij ze niet in orde kan maken geeft ook deze een foutmelding.
In dat geval kun je ze wegkiepen.

Maar je kunt eens beginnen met op een dvd-RW te branden, mocht ie dan niet werken kun je hem weer wissen. Werkt hij wel dan kun je hem op een gewone DVD ook branden.

Ja, daar is een oplossing voor!
Tenminste heb ik diverse keren zo succes gehad.
Ik neem aan dat je de te branden bestanden hebt staan in de VIDEO_TS map.
Als daar op de een of andere manier iets niet klopt met de combinatie doet nero zo.
Je kunt dan proberen via DVDShrink te branden.
Haal de bestanden in DVDShrink binnen en brand een backup.
Er wordt dan verder niet gecomprimeerd.
Ik heb zo vaker succes gehad.
Echter!!! Als ze er echt een zooitje van hebben gemaakt met de bestanden kan het ook met DVDShrink foutgaan.
Ik heb het zelfs al eens gehad dat ik met de hand bestanden moest gaan renamen of verwijderen.
Er kan altijd een Willy Wortel bezig zijn geweest!

Grtz.

Met Nero zelf is het mij ook wel 'n aantal keren gelukt.
Gebruik hiervoor de optie: "DVD-video hercoderen"

Nog een laatste toevoeging.
Je kunt de dvd's ook testen en afspelen vanaf de VIDEO_TS map op de HD.
Bv met windvd of een ander dvd programma.
Echter als dat loopt wil het nog niet zeggen dat de dvd op elke dvd-player goed loopt, dat moet je uitproberen.
Verder kun je losse VOB bestanden nog testen met de VLC media player.
Dat ding kan letterlijk alle video-formaten aan, inclusief de microzoft formaten.
Een heel handig ding.
Grtz.

Bv met windvd of een ander dvd programma.
Echter als dat loopt wil het nog niet zeggen dat de dvd op elke dvd-player goed loopt, dat moet je uitproberen.
Dat klopt, en dan zou ik niet PowerDVD nemen maar WinDVD. Ik heb hier al meermaals een film gehad die met PowerDVD en DVDxPlayer wel wilde, maar op dvd niet en die wilde dan ook niet met WinDVD. Dus WinDVD geeft het beter aan dan sommige anderen.

Ook dat is overigens geen 100% garantie zoals Kilroy al aangeeft, maar de kans dat ie dan wel werkt is een heel stuk groter.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan