- Waarderingsscore
- 1.275
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
Ik ben een heel raar probleem tegen het lijf gelopen, en ben benieuwd of iemand soortgelijke ervaring heeft opgedaan.
Soms bij het branden van een iso op 4x met Nero of Alcohol120% geeft mijn brander ergens (meestal halverwege of rond 80%) een Power Calibration Error.
Als ik meteen daarna een nieuwe cd doe dan brand ie zonder problemen.
De error komt misschien als ik op 4x iso's brand bij 2 van de 10 iso's voor, of minder.
Mijn oplossing lag daarin dat ik nu iso's op 2,4 speed brand, en de problemen zijn over.
Middels Recordnow Max brand ik dvdfilms op 4 speed, deze zijn dan niet in .iso formaat maar gewoon video_ts.ifo, de vobfiles etc.
Nooit problemen, nooit deze error.
Nu heb ik gisteren een dvd gedownload van Suse Linux 9.2 ftp dvd versie.
Kreeg op 2.4 speed de power calibration error.
Volledig nieuwe download, van andere ftp gedaan, zelfde probleem.
Film gebrand met Record now Max, geen problemen.
Toen kwam ik op het idee eens op mijn DVD rewritable schijf te proberen die iso te branden en dat ging wonderenswaardig zonder een enkel probleem.
Dus maar eens een image gemaakt van de DVDRW af, proberen te branden op een gewone dvd en hups... power calibration error.
Meest genoemde oorzaken van deze error zijn:
a.) verkeerde of slechte media (ik heb paarse arita's die zijn goed)
b.) vuil of stof op de lens van de schrijver.
Beiden kunnen geen oorzaak zijn, want gewone dvd's en andere iso's brandt ie verder zonder problemen.
Bij deze iso echter, komt de power calibration error nog VOOR dat ie begint met branden dus gelukkig heb ik tot nu maar 1 dvdtje verloren doordat 1 van de 4 geteste programma's wel al een stukje lead-in of iets anders heeft geschreven.
Hoe zou dit nu kunnen?
Ik heb Windows XP prof, voorzien van alle updates.
De schrijver is een +- schrijver, Pioneer DVR-106a met de nieuwste firmware (v.1.08).
De iso op zich is 3.13gb groot dus ook niet te groot.
Iemand enig idee of zoiets al eens meegemaakt?
Iemand misschien een oplossing van hoe ik het toch op een gewone dvd zou kunnen krijgen?
Soms bij het branden van een iso op 4x met Nero of Alcohol120% geeft mijn brander ergens (meestal halverwege of rond 80%) een Power Calibration Error.
Als ik meteen daarna een nieuwe cd doe dan brand ie zonder problemen.
De error komt misschien als ik op 4x iso's brand bij 2 van de 10 iso's voor, of minder.
Mijn oplossing lag daarin dat ik nu iso's op 2,4 speed brand, en de problemen zijn over.
Middels Recordnow Max brand ik dvdfilms op 4 speed, deze zijn dan niet in .iso formaat maar gewoon video_ts.ifo, de vobfiles etc.
Nooit problemen, nooit deze error.
Nu heb ik gisteren een dvd gedownload van Suse Linux 9.2 ftp dvd versie.
Kreeg op 2.4 speed de power calibration error.
Volledig nieuwe download, van andere ftp gedaan, zelfde probleem.
Film gebrand met Record now Max, geen problemen.
Toen kwam ik op het idee eens op mijn DVD rewritable schijf te proberen die iso te branden en dat ging wonderenswaardig zonder een enkel probleem.
Dus maar eens een image gemaakt van de DVDRW af, proberen te branden op een gewone dvd en hups... power calibration error.
Meest genoemde oorzaken van deze error zijn:
a.) verkeerde of slechte media (ik heb paarse arita's die zijn goed)
b.) vuil of stof op de lens van de schrijver.
Beiden kunnen geen oorzaak zijn, want gewone dvd's en andere iso's brandt ie verder zonder problemen.
Bij deze iso echter, komt de power calibration error nog VOOR dat ie begint met branden dus gelukkig heb ik tot nu maar 1 dvdtje verloren doordat 1 van de 4 geteste programma's wel al een stukje lead-in of iets anders heeft geschreven.
Hoe zou dit nu kunnen?
Ik heb Windows XP prof, voorzien van alle updates.
De schrijver is een +- schrijver, Pioneer DVR-106a met de nieuwste firmware (v.1.08).
De iso op zich is 3.13gb groot dus ook niet te groot.
Iemand enig idee of zoiets al eens meegemaakt?
Iemand misschien een oplossing van hoe ik het toch op een gewone dvd zou kunnen krijgen?
Laatst bewerkt door een moderator: