DVD Brander probleem of niet?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.275
Punten
113
Leeftijd
61
Ik ben een heel raar probleem tegen het lijf gelopen, en ben benieuwd of iemand soortgelijke ervaring heeft opgedaan.

Soms bij het branden van een iso op 4x met Nero of Alcohol120% geeft mijn brander ergens (meestal halverwege of rond 80%) een Power Calibration Error.

Als ik meteen daarna een nieuwe cd doe dan brand ie zonder problemen.

De error komt misschien als ik op 4x iso's brand bij 2 van de 10 iso's voor, of minder.

Mijn oplossing lag daarin dat ik nu iso's op 2,4 speed brand, en de problemen zijn over.

Middels Recordnow Max brand ik dvdfilms op 4 speed, deze zijn dan niet in .iso formaat maar gewoon video_ts.ifo, de vobfiles etc.

Nooit problemen, nooit deze error.

Nu heb ik gisteren een dvd gedownload van Suse Linux 9.2 ftp dvd versie.

Kreeg op 2.4 speed de power calibration error.

Volledig nieuwe download, van andere ftp gedaan, zelfde probleem.

Film gebrand met Record now Max, geen problemen.

Toen kwam ik op het idee eens op mijn DVD rewritable schijf te proberen die iso te branden en dat ging wonderenswaardig zonder een enkel probleem.

Dus maar eens een image gemaakt van de DVDRW af, proberen te branden op een gewone dvd en hups... power calibration error.

Meest genoemde oorzaken van deze error zijn:

a.) verkeerde of slechte media (ik heb paarse arita's die zijn goed)

b.) vuil of stof op de lens van de schrijver.

Beiden kunnen geen oorzaak zijn, want gewone dvd's en andere iso's brandt ie verder zonder problemen.

Bij deze iso echter, komt de power calibration error nog VOOR dat ie begint met branden dus gelukkig heb ik tot nu maar 1 dvdtje verloren doordat 1 van de 4 geteste programma's wel al een stukje lead-in of iets anders heeft geschreven.

Hoe zou dit nu kunnen?

Ik heb Windows XP prof, voorzien van alle updates.

De schrijver is een +- schrijver, Pioneer DVR-106a met de nieuwste firmware (v.1.08).

De iso op zich is 3.13gb groot dus ook niet te groot.

Iemand enig idee of zoiets al eens meegemaakt?

Iemand misschien een oplossing van hoe ik het toch op een gewone dvd zou kunnen krijgen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Check eerst of alle ide zooi op udma staat en niks in pio.

Als pio, effe removen uit je systeem en reboot doen, zodat alles overnieuw gevonden word.

Als niks in pio

http://pioneerdvd.rpc1.org/aspi32v4.60.zip

download die force aspi en install en reboot, die aspi doet echt wonderen, no joke. Ook op xp en win 2003.

Laat effe horen of het probleem is opgelost.

groeten van captain :)

Ik heb echt het idee dat het een fout is op de iso. Qua grootte is hij ook 3,13 gig, maar de dvdrw geeft aan dat er 4,35 gig gebrand is.

Misschien ergens een formaatfout in de iso? Zal er nog eens naar kijken voor de zekerheid.

Beide schrijvers (cd en dvd) staan op UDMA mode 2, had ik toevallig al eens eerder naar gekeken toen dat ergens ter sprake kwam en dat voor mij ook goed gezet.

Dus ik ga die aspi drivers eens proberen, hartelijk dank! Ik laat je de uitkomst nog weten. Baat het niet, zal het ook niet schaden. Betere aspi drivers is altijd meegenomen.;)

Thanks!

Helaas, heeft niet mogen helpen met die nieuwe Aspi drivers.

Wel raar dat ie hem wel op DVDRW wilde branden.

Maar nu komt iets wat nog vreemder is.

Ik had die aspidrivers ook weer geupdate. Nu zag ik dat de winaspi.dll en wowexec.dll niet geupgrade waren.

Daarop heb ik die nieuwe zelf uitgepakt en in de dir geplaatst en klaar.

Dit veroorzaakte wat problemen en na het lezen begreep ik dat die niet voor windows XP waren. Deze dus weer verwijdert en kreeg ik ook mooi "nog installed" bij deze beiden te zien.

Daarna nog eens geprobeerd en niks hoor. Toen alcohol 120% verwijdert en opnieuw geinstalleerd en HOERA! Alcohol brandde opeens die Linux iso op een normale DVD.

Helaas was de vreugde van korte duur. Deze week weer een film mdf willen branden, image was met Alcohol gemaakt van een dvdcopie die ik eerder zelf gebrand had.

Wederom het probleem dat hij niet wilde branden.

Uiteindelijk de zooi via Nero gewoon gebrand, en dat lukte weer wel.

Daarna een DVDfilm ISO gedownload, deze weer proberen te branden.

1.) Alcohol120% Blijft wat baggeren zonder foutmelding, doet echter niets

2.) Nero 6.6.0.6 leest de cache vol, wil dan gaan schrijven maar voordat ie begint komt hij met "power calibration error".

3.) Easy Creator 7.0 idem als Nero.

Nu pak ik met isobuster de iso uit naar HD, en dan komt e.e.a. in een video_ts map, deze brand ik vervolgens met Recordnow Max op 4speed zonder ook maar een enkel probleem.

Het lijkt er dus op alsof mijn dvdschrijver uitsluitend problemen heeft met imagefiles. Ik heb geen idee hoe dit kan.

De nieuwe aspi's helpen dus ook niet.

Nog iemand een idee?

Heb je dvddecrypter al eens gebruikt om mee te branden?

Daar brand ik al mijn isofiles mee allemaal zonder problemen, de rest brand ik met nero.

Nee DVDDecrypter heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk, maar eerst ging het ook altijd goed.

Volgens mij ligt het toch aan de Aspi layers, want als ik nu ClonyXXL start, een proggie om beveiligingen op cd's te testen, crashed die meteen met de melding dat dit kan liggen aan "wrong aspi layers".

Dus ik ga die ouwe nog eens proberen.

Vaagheid. Net wilde hij weer geen iso doen, ik heb die 4.60 aspi's van C'P's link er maar weer eens ingezet.

Eerste iso ging goed. Gisteren wilde hij opeens niet meer, zelfde probleem. Computer gereset en opnieuw geprobeerd en toen lukte het wel.

Blijf het toch maar een vaagheid vinden.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan