DVD formaat?

D

Ducom

Hallo all,

Ik heb een vreemd probleem...
In mijn systeem heb ik 1 DVD-Rom, 1 DVD-RW (die alleen RW's kan fikken, een ouwe dus), en een DVD-RW die alles moet kunnen.

Het vreemde is dat door beide branders een blanco schijfje maar als 4,38 GB groot gezien wordt, terwijl er volgens mij 4,7 GB op moet kunnen...

Nu heb ik een schijf gebrand met Sonic, en wil deze kopi?ren met Nero, nu geeft Nero een foutmelding dat de bronschijf te groot zou zijn..., terwijl er maar +/- 2GB opstaat...

Ik snap er geen bal meer van...
Heb wel Windows XP ge?nstalleerd op een Fat 32 partitie en deze later geconverteerd naar een NTFS partitie, zou dat misschien het probleem kunnen zijn?

Ducom

Nee NTFS is niet het probleem.
Eerder een oplossing want op NTFS kun je tenminste images van groter dan 4 gig plaatsen, dat kan op FAT32 niet.

Je zal waarschijnlijk nooit helemaal exact 4.7 gig op je DVD krijgen of hij moet meteen al afgesloten worden, schijnt zo te moeten.
De 4,38 ligt geloof ik weer aan het 1024 rekensommetje maar ben me daar niet meer zeker van.
Het is dacht ik wel een vrij normale waarde.

Eventueel kun je anders eens kijken of er geen firmware upgrade te vinden is voor je brander.

Die foutmelding heb ik ook wel eens gehad bij Sonic. Gewoon opnieuw rippen en overbodige audiosubs eruit halen. Ik doe standaard nederlands en/of engels 5.1 en dan lukt het wel. Zie je DTS staan?
Niet aanvinken, is vaak al een halve GB, terwijl bijna niemand DTS heeft. Verder die waarde van 4.38 GB klopt inderdaad. Het verschil met 4.7 GB zit volgens mij in een extra stukje ruimte voor finalizen van je schijf. Het is trouwens aan te raden om je schijf niet verder vol te branden dan zo'n 3.5 tot 4 GB. Veel schijven willen aan het eind van de schijf (dus buitenste sporen) nog wel eens de mist in gaan. En daar zit nu juist de belangrijkste informatie om de schijf goed te laten afspelen. Princo is daar een bekend voorbeeld van!

Jullie hebben beide gelijk..., het formaat klopt inderdaad BT, en het probleem van het niet kopi?ren kunnen van het schijfje zat hem volgens mij inderdaad in Sonic...

Ik heb de schijf geript met "DVD decrypter", en op de harddisk gezet.
Nu kan ik net zoveel kopie?n maken als ik wil...

bedankt voor het meedenken,
Ducom

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan