DVD writer ineens weg

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Heb weer eens een probleempje.

Mijn pc ziet ineens mijn DVD writer niet meer dus kan ik geen dvds schrijven.

Het enigste wat ik vandaag eerder heb gedaan was of liever geprobeerd een nieuwe muis te gebruiken maar die deed het niet dus heb de toen wel de software van de cd op mijn pc gezet onder een map logitech.

Muis deed het nog steeds niet dus deze daarna ook weer verwijderd.

Oude muis doet het nog wel goed.

Maar kom nu tot de ontdekking dat mijn DVD writer niet meer gezien word ,, hoe kan ik dit nu weer oplossen :(

Ik snap er niks van,, onder hardware staat mijn NEC nu ineens uitgeschakeld.

Het apparaat is uitgeschakeld. (Code 22)

Heb geprobeerd hem weer in te schakelen maar windows kan dit niet zegt windows.

heya Jack
ga eens naar je apperaatbeheer
selecteer daar je NEC en kies de optie:
installatie ongedaan maken en start je pc opnieuw op
windows zal nieuwe hardware vinden en hem weer goed installeren.
blijft hij zeggen dat hij uitgeschakeld is ??
probeer dan de optie systeemherstel naar een dag waarvan jij zeker bent dat hij het nog wel deed.
niet een van de beste optie's maar zo kom je er wel vaak achter hoe het probleem ontstaan is.

D-SQUAD zei:
heya Jack
ga eens naar je apperaatbeheer
selecteer daar je NEC en kies de optie:
installatie ongedaan maken en start je pc opnieuw op
windows zal nieuwe hardware vinden en hem weer goed installeren.

Joepieeeeeee ik heb hem dus nu verwijderd zoals jij zij en computer opnieuw opgestard en toen vond die nieuwe hardware en nu staat die er weer gewoon netjes tussen en werkt dus ook weer :)

Moet volgens mij toch met dat geklooi te maken hebben gehad toen ik eerder vandaag een nieuwe muis aan wou sluiten.
Snap het alleen niet want is een normale logitech mini mouse optical.

Maar dat zal wel anders wezen dan de logitech mouse die ik nu heb,, alhoewel die wel bijna hetzelfde is,, is nu een ps2 competable muis.

Maar goed het werkt weer,, bedankt voor de tip D_Squad :)

Nog even over dat muis probleem,, volgens mij heb ik de verkeerde gekocht,, weer eens niet goed gekeken :stupid: ,, want deze is alleen voor usb en had dus precies die andere moeten kopen die usb en PS2 geschikt is,, want mijn huidige muis is ook een PS2 :)

Dus morgen effe terug en ruilen die handel,, want normaal gesproken zou het gewoon moeten werken zonder enige nieuwe software te installeren lijkt me.

Nou ja ik neem er nog maar een :biertje:

klopt zowel USB als PS2 zou plug and play moeten zijn.
vaak is het zo als je een muis koopt met usb aansluiting .. zit er een groene converter bij dus van usb naar ps2
dat zie je ook bij de keyboards daar zit dan een paars verloop stukje bij.
maar dan nog zou een ps2 of usb aansluiting nooit een conflict kunnen en mogen maken met je dvdrom.
lijkt mij dat ze verkeerde software mee hebben geleverd bij die muis en dat je dat over het hoofd hebt gezien.
ik snap eigenlijk helemaal niet waarom ze software meeleveren bij een usb muis ??? dat zou helemaal niet nodig zijn .. ook niet voor win98 die ziet de muis dan als standaard muis (HID-Compatible mouse).
de uitschakeling van je brander (code 22) kan niet veroorzaakt worden door de muis .. volgens microsoft is code 22 een uitschakeling die gedaan is door een persoon in het apperaatbeheer.
mah jah microsoft geeft wel vaker verkeerde meldingen door hehe.
maar jah iig je muis had ook via usb moeten werken .. als hij dat niet doet zou je eventueel bij de instellingen van de muis kunnen kijken in je config scherm .. maar heb nog nooit gehad dat een muis niet werkte via usb .. mits de usb port of muis zelf niet kapot is natuurlijk.
nou maar afwachten of je nieuwe muis het wel gaat doen :tong:
suc6

Nog even het vervolg,, heb vandaag dus de muis omgeruild voor een andere die USB en PS2 ondersteund.

Deze gewoon in mijn computer geplugd en deed het toen gelijk dus alles werkt nu weer normaal :)

Een driver is wel nodig wanneer het om een muis zou gaan die meer mogelijkheden heeft dan de standaard muizenissen.
Ik denk niet dat dat hier het geval is, maar het kan dus best zijn dat er wel degelijk een driver bij een nieuwe muis geleverd word.
Die muis zal dan uiteraard wel de normale muisfuncties plug & play uitvoeren.

Heb altijd logitech muizen gehad en nooit problemen mee gehad.
Het zijn de betere muizen!
Ook altijd de laatste drivers op hun site gebruikt (mouseware).
Je kunt naar categorie zoeken of naar met serie/type nummer aan de onderkant van het ding.
Grtz.

Ik heb er ook nog nooit problemen met logitech gehad prima spul in vele gevallen hoef je de driver niet eens te installeren en werkt het gelijk.

Er zijn anderen merken zoals Trust en Sweex waar je haren van overeind gaan staan met de drivers die zij mee leveren om de zooi aan de praat te krijgen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan