DvDbrander

B

BiG_G

Ola,

Mijn nichtje heeft een AMD k6 350 met 128 mb intern.

Een DvD brander, doet ie ut daar op?

G

Niet als je de amd wil branden!
Maar ik denk het wel kan alhoewel 350 en 128 wel wat dun is. Een 500 moet het in elk geval wel kunnen.
Grtz.

Wat voor besturingssysteem heeft ze er op draaien? Ik zou XP afraden met zo'n dunne configuratie.
En een DVDBrander ja die draait er wel op, maarja, fat32 ondersteunt geen images groter dan 4 gig dus dan heb je dat probleem weer.....Dat soort antieke systemen gebruik ik als linuxserver. :)

Misschien het verstandigst om er dan voor je nichtje ook linux op te zetten want da's toch wel een fijn systeem wat alles toch kon als ik jouw reply's zo lees bij andere windowsvragen? :biggrin:

Win2000 zit er op.
Ik heb haar nog niet zover dat ze er linux op wil zetten. Ze heeft er wel degelijk over nagedacht, maar tot op heden njet.

Ik eis ook van de mensen die het doen, een stukje zelfstudie.
Ik bemoei me tegenwoordig overigens alleen maar met software als ik er minimaal Linux op kan zetten..
Dat windows geneuzel ook...

Mijn idee is dat als je gewoon heel langzaam brand, dan moet ie toch niet hikken?

G

(en volgens mij is ie NTFS)

Langzaam branden en NTFS gebruiken, ook voor 2K vind ik het erg weinig geheugen.
Dan kan ze misschien nog beter NT4 Workstation erop zetten.

Maar ik vermoed dat het hier ook wel mee moet kunnen.

NT4 heb ik niet (meer)

Ik krijg wegens computerhulp als salaris zelf een brander. Ik weet nog niet wat voor, maar ik heb bv een P2 450 met 400 mb geheugen...

Die zou het toch dan zeker moeten doen?

G

Het is krap aan. Het branden zal wel gaan, maar het probleem is dat het streaming moet gaan om problemen zoals brandfouten te voorkomen. Als de toestroom aan data te weinig is, stopt ie steeds na een stukje (bufferunderrun). Dus moet er steeds exact op het juiste punt opnieuw gestart worden. Bij een langzame computer heb je daar eerder last van. En ook wanneer er te weinig geheugen is om een goede buffer op te zetten. En je geeft aan dat je zowel de comp als het geheugen niet echt in een ruim jasje hebt zitten.

Voor een dvdbrander wordt globaal een snelheid tussen de 600 en 800 Mhz als ondergrens gehouden. Een PIII is dan al redelijk logisch.

De hoeveelheid geheugen die je nodig hebt, is OS afhankelijk. Zinniger info hierover heb ik niet.

De PII is dus wel snel genoeg, maar gezien de hoeveelheid geheugen is het wegens de door jou genoemde redenen belangrijk dus ook een OS er op te zetten wat snel genoeg werkt om genoemde problemen te voorkomen.

En dan zit je dus vast aan Linux of Win98se. NT4 workstation kan dan ook nog maar word ook al weer krapjes.
Teveel bottlenecks dus eigenlijk.

Het word tijd voor een dvdbrander met buffer underrun protectie, dat zit op gewone schrijvers immers ook, dan moet dat ook op dvdschrijvers kunnen.

Tja, voor niks gaat alleen de zon op!
Waarom prik je er dan geen 128 moduultje bij? Die moet je voor 25 euro hebben, w2k loopt een stuk beter, en je maakt een goede beurt bij je nichtje! Het branden zal dan wel lopen.
Je kunt bij de brander naar system requirement zoeken. En als die niet te vinden is, zal het wel niet zo kritisch zijn.
Grtz.

@kilroy: dat idee had ik idd ook. Ik heb voorgesteld dat ze maar langzaam moet branden, zal dat buffer probleem ook meteen opgelost zijn.

Ik ben zo nieuwsgierig welke brander ik krijg, ben meteen maar Alien vs Predator aan het downen.. ;)

G

Op zo'n langzame machine is 256 nog altijd aan de krappe kant voor xp of 2k.

Leg er dan twee tientjes bij en haal een 512.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan