dyndns account , verschilt van mijn ip

wiltop@msn.com

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
81
heb een dyndns account , als ik die opvraag zie ik iets anders , als ik het opvraag met wat is mijn ip

hoe kan dat ?

Een dns server is tocht iets anders dan een ip adres dacht ik.
Grtz

DynDNS is er dus juist voor dat je bereikbaar bent wanneer je een steeds veranderend IP hebt.
Dat is het geval wanneer je verbinding maakt met een inbel modem, en meestal ook wanneer je mobiel internet.
Maar er zijn ook (kabel) providers die eens in de zoveel tijd je IP adres wijzigen, juist om te voorkomen dat je thuis een of andere server gaat draaien.
Een ander begrip voor zo'n veranderend IP is een dynamisch IP.
DNS is de verwijzing van URL naar jouw IP.
Dus wanneer je IP dynamisch is, zal je DNS ook dynamisch moeten zijn.
De Dyn in DynDNS staat dus ook voor dynamisch.
Als ik het me geod herinner, dan vervalt je DynDNS accout ook wanneer je er geen gebruik meer van maakt, of wanneer je IP niet vaak genoeg verandert.
Dat is allemaal op de pagina die G hierboven postte te lezen (denk ik).

Is wel in het engels dus als je dat niet machtig bent kan het wat lastig worden.

hoi
dns moet je binnen 30 dagen gebruiken je krijgt wel netjes bericht van hun
gr dalton

Denk er ook aan dat je bij dyndns.org zelf je ip moet updaten.
Is er een verschil, zoals jij nu aangeeft, dan klopt dat van myip wel. Tegenwoordig hebben de meeste routers een mogelijkheid om het dyndns account aan te geven.
Als het ip adres wijzigt, dan stuurt de router automatisch een signaal naar dyndns en deze zet het ip dan weer correct neer.

Heb je geen router die dit doet, dan moet je handmatig inloggen bij dyndns.org op je account en dan een ip update uitvoeren.

dank voor deze info , dat wist ik niet

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan