Even een verhaal.
Sinds vorig jaar ben ik zoals de meeste weten helaas voor 100% afgekeurd, en hierdoor dus een flinke terugval in inkomsten.
Op voorhand al een financieel plan gemaakt samen met de bank hoe wij in ons huis kunnen blijven wonen.
Uit dat plan kwamen diverse dingen waar wij makkelijk honderden €'s konden bezuinigen, waaronder ook de auto.
Hier en daar dus wat dingen verlaagd, zoals Netflix/Ziggo, en wat verzekeringen, en beter opletten met boodschappen doen, die alleen maar duurder worden op dit moment, en vooral op korte termijn niet zullen dalen.
Na lang wikken en wegen ook maar eens op zoek gegaan naar een andere [vergelijkbare] auto.
Ik reed een Opel Zafira, maar ik kan geen lange afstanden meer rijden, ik zit gemiddeld op 3000 kilometer per jaar.
Dat is dus een ding wat geld vreet.
Kortgeleden kocht mijn buurman een Meriva B, en die is qua ruimte binnen hetzelfde als een Zafira, alleen de lengte scheelt bijna een halve meter, en de wegenbelasting ongeveer €20,- per maand.
Ik heb er dus 1 gekocht bij een dealer met een half jaar garantie, onderhoudsbeurt volgens het boekje, nieuwe banden en nieuwe remblokken, en zowaar ik kreeg nog geld toe.
De Zafira was van 2012, en de nieuwe is van 2010.
2 weken geleden de auto opgehaald, en dat ging goed.
Alleen, ik ben zo dat ik alles even na loop, en dus aan het poetsen ga, het begon al bij de achteruitkijk spiegel, daar zitten barsten in, en de pedaalrubbers zijn zo goed als versleten, maar dit wordt opgelost.
1 week nadien startte ik de auto en ik hoorde een tik onder de motorkap, en denk sjit dat is de distributieketting. Maar dat hielt na een paar minuten op.
Toch voor de zekerheid tijdens het vragen voor nieuwe rubbers maar eens gevraagd wat dat getik is bij een koude start.
Ik kreeg als antwoord dat er niets aan de hand is, en u rijdt kleine stukjes zeker [ daarom heb ik hem gekocht] dit is een bekend probleem rijdt er maar eens een grote afstand mee. Er zit een kettingspanner in en die lost dit voor u op.
Ik wil géén bijgeluiden in de auto.
Vandaag besloten om maar eens een mail te sturen naar de verkoper, ik kom deze week niet voor de rubbers ivm corona.
Meteen ook dat verhaal van die tikken uitgelegd, en ze gaan er naar luisteren als ik daar ben.
Als de motor warm is dan is het niet meer!!!
Ik heb dus tegenwoordig wat meer tijd om over deze dingen na te denken, en heb dus bewust een mail gestuurd, en ga morgen de auto starten, en meteen het geluid filmen.
Waar ik dus naar toe wil: Moet je nou echt tegenwoordig alles opnemen tijdens een gesprek of per mail doen, zodat alles vast ligt mocht je toch tegen een probleem aanlopen???
Sinds vorig jaar ben ik zoals de meeste weten helaas voor 100% afgekeurd, en hierdoor dus een flinke terugval in inkomsten.
Op voorhand al een financieel plan gemaakt samen met de bank hoe wij in ons huis kunnen blijven wonen.
Uit dat plan kwamen diverse dingen waar wij makkelijk honderden €'s konden bezuinigen, waaronder ook de auto.
Hier en daar dus wat dingen verlaagd, zoals Netflix/Ziggo, en wat verzekeringen, en beter opletten met boodschappen doen, die alleen maar duurder worden op dit moment, en vooral op korte termijn niet zullen dalen.
Na lang wikken en wegen ook maar eens op zoek gegaan naar een andere [vergelijkbare] auto.
Ik reed een Opel Zafira, maar ik kan geen lange afstanden meer rijden, ik zit gemiddeld op 3000 kilometer per jaar.
Dat is dus een ding wat geld vreet.
Kortgeleden kocht mijn buurman een Meriva B, en die is qua ruimte binnen hetzelfde als een Zafira, alleen de lengte scheelt bijna een halve meter, en de wegenbelasting ongeveer €20,- per maand.
Ik heb er dus 1 gekocht bij een dealer met een half jaar garantie, onderhoudsbeurt volgens het boekje, nieuwe banden en nieuwe remblokken, en zowaar ik kreeg nog geld toe.
De Zafira was van 2012, en de nieuwe is van 2010.
2 weken geleden de auto opgehaald, en dat ging goed.
Alleen, ik ben zo dat ik alles even na loop, en dus aan het poetsen ga, het begon al bij de achteruitkijk spiegel, daar zitten barsten in, en de pedaalrubbers zijn zo goed als versleten, maar dit wordt opgelost.
1 week nadien startte ik de auto en ik hoorde een tik onder de motorkap, en denk sjit dat is de distributieketting. Maar dat hielt na een paar minuten op.
Toch voor de zekerheid tijdens het vragen voor nieuwe rubbers maar eens gevraagd wat dat getik is bij een koude start.
Ik kreeg als antwoord dat er niets aan de hand is, en u rijdt kleine stukjes zeker [ daarom heb ik hem gekocht] dit is een bekend probleem rijdt er maar eens een grote afstand mee. Er zit een kettingspanner in en die lost dit voor u op.
Ik wil géén bijgeluiden in de auto.
Vandaag besloten om maar eens een mail te sturen naar de verkoper, ik kom deze week niet voor de rubbers ivm corona.
Meteen ook dat verhaal van die tikken uitgelegd, en ze gaan er naar luisteren als ik daar ben.
Als de motor warm is dan is het niet meer!!!
Ik heb dus tegenwoordig wat meer tijd om over deze dingen na te denken, en heb dus bewust een mail gestuurd, en ga morgen de auto starten, en meteen het geluid filmen.
Waar ik dus naar toe wil: Moet je nou echt tegenwoordig alles opnemen tijdens een gesprek of per mail doen, zodat alles vast ligt mocht je toch tegen een probleem aanlopen???