een dvd die wel gebrandt is, maar niet of heel moeielijk te lezen is.

• Topic starter multigek10.0
  • Startdatum
M

multigek10.0

Hallo.
Ik heb hier op de computer forum wel eens iets geplaatst over een cd rom die niet meer te lezen was,door de cd rom speler.
daarop kreeg ik verschilende atwoorden met,die cd kan je opsturen naar een bedrijfje,die hem weer leesbaar konden maken.

maar daar pas ik effe voor.

nu wat anders,,ik heb hier een dvd,met diverse jingles op gebrand(kleine stukje muziek dus van ongeveer 5 seconde of meer,per jingle.

ik kan met mijn 2 dvd players die dvd ook niet meer lezen.
de computer blijft dan vaak hangen,omdat hij moeite heeft om die dvd te kunnen lezen.
maar in het begin van deze maand toen ik de dvd pas gebrandt kreeg,deed die het nog redelijk goed.

mijn vraag.
er is nu zoveel software om dingen te kunnen fixen op de wereld.
is er nu dan geen software om bv maar een gedeelte te kunnen llezen van mijn gebrande dvd.
een soort zoals vlc preview.
zoals je ook bv stukkjes film kunt kijken die je aan het downloaden bent,of zo iets in die richting.

dus iets wat mischien een gedeelte van mijn dvd nog kan redden.

de dvd is trouwens niet smerig of zo.
ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

op mijn dvd speler die ik onder mijn tv heb staan doet hij het wel op!
vreemd!

Misschien dan toch eens een beter merk dvd's proberen?
Ik weet niet wat je nu gebruikt, maar daar is dit soort dingen toch veelal aan te wijten.

het merk waar het om gaat is commodore.
die had ik van mijn colega gekregen.
zelf gebruik ik meestal dvd-rw van imation
of ok veel philips dvd+r
en uit duitsland van de lidl de dvd+ van octron

Als ze het op je recorder wel doen in niet in je computer of een andere dvd,brobeer een s in je dvd recorder finelase mischien ben je dat vergeten
groetjes frans

Zelf heb ik nog geen dvd in mijn pc (komt bij de volgende wel), maar zo'n probleem heb ik ook wel eens met een cd-rom.

En nu is mijn ervaring met een cd rom, dat hoe sneller de lezer is, hoe meer problemen hij heeft met fouten die op de schijf staan.

Gebruik je een tragere lezer, bijvoorbeeld een 2 speed, dan leest hij vaak de cd wel uit, wat een 52 speed niet doet.

Dus zoals ik al begon, ik weet niet wat het verschil is in de snelheid van het lezen van je dvd, maar probeer hem eens trager uit te lezen, er is een programmaatje voor maar ik weet even niet meer hoe het heet, ik heb het wel maar dan moet ik gaan zoeken:)

die heer met dat dvd recorder finelase mischien ben je dat vergeten.
kun je eens vertellen wat je precies daar mee bedoeld.!
wat moet ik doen?
configuratie scherm en dan?

Hallo freggel,ik ben benieuwd welk programma jij bedoeld.
ik hoor het wel weer.
alvast jullie beiden bedankt voor de reacties.

Originally posted by multigek10.0

Hallo freggel,ik ben benieuwd welk programma jij bedoeld.
ik hoor het wel weer.
alvast jullie beiden bedankt voor de reacties.

En dat weet ik nou net niet meer Multigek, ik heb hier eens een soortgelijke vraag gesteld over een cd die ik niet meer uit kon lezen met een 52 speed cd rom, en ik vroeg toen of er programma's waren waarmee je een cdrom speler tragen kunt laten lezen.

Ik heb toen van iemand een link gehad naar een download, maar ik weet niet meer welke?

Als het antwoord hier niet meer komt zal ik het nog wel eens opzoeken. ;)

Een ervan heet CDSpeed en is tegenwoordig een aanvulling van Nero te vinden op http://www.cdspeed2000.com alwaar hij ook te downloaden is.
Er zijn er nog een paar maar daarvan ben ik de naam kwijt.

mmmm jammer ,ik heb alle tools gedownload en getest, maar ik denk dat het aan de dvd zelf ligt.
maar toch bedankt voor de link.
en als jullie nog andere ideeen hebben.
of links ,,plaats ze maar.
alvast bedankt tiger en freggel.
ik probeer alles uit.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan