een externe computer probeert te communiceren met een service op mijn computer

E

eric

We hebben een adsl verbinding en heb mijn norton antibeveiligings instellingen wat meer aangescherpt, als ik nu verbinding maak krijg ik meteen bericht dat "een externe computer probeert te communiceren met een service op mijn computer"

Ik heb net Spybot gebruikt en deze gaf aan dat er spyware op zat, maar ik weet nog niet helemaal hoe ik dat moet verwijderen.

wie kan mij een beetje vooruit helpen.

groeten eric

Wat bij (te) strenge instellingen voor kan komen is dat een programma als MSN, maar ook bijv. de Live Update van Norton zelf een valse positieve geven.

Rolo

Als je Spybot gedraaigt hebt, dan heb je als ie klaar is onderaan in de statusbalk van datzelfde schermpje een optie "repareer problemen" die moet je dan gebruiken.
Als ie dan vraagt om bij een nieuwstart nogmaals op te starten moet je JA zeggen, hij start dan voordat andere processen gestart worden.

Dit is om spy/ad spul te kunnen verwijderen wat op moment van draaien van Spybot in gebruik is en zodoende niet weggehaald kan worden.
Als deze klaar is, dan zit je niet in het juiste scherm, dus dan moet je op Search & Destroy klikken, en dan zie je ze wel staan, dan weer op repareer problemen, en dan zijn die laatsten ook weg.

Voor het andere probleem verwijs ik je naar de reply van Rolo, dat kan een oorzaak zijn.
Ook zou je eens een dosprompt (command prompt) kunnen openen en daar intypen
netstat -an
misschien dat je daar kunt zien welke service op welke poort probeert te verbinden.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan