Een ftp aanmaken...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
De vraag is simpel: Hoe maak ik een ftp aan?

Gezien het feit dat er toch heel erg veel zijn die muziek mooi vinden, en blijkbaar toch veelal "the 80's" wil ik een stukkie van mijn HD beschikbaar gaan stellen dat voor iedereen toegangkelijk is, wat dan vol staat met muziek, en wat leuke progjes die daar bijhoren... ;)

Maar zoals ik bovenaan al zei: hoe doe ik dat, ik heb al eens geprobeerd om een eigen www te maken, maar gewoon door tijdsgebrek kom ik er op 1 of andere manier niet aan toe.

Dan moet je natuurlijk bij BT zijn.
Je kunt wel met bv wsftppro ftp up/downloaden. Dan moet je voor uploaden wel een (ftp) poort openzetten (weet niet zometeen welke).
Als ik het goed heb is er ook van dezelfde maker een ftp-server programma. Dat zal waarschijnlijk de job doen.
Overigens is het ftp protcol de snelste manier om bestanden te transporteren.
Grtz.

onder winXP

onder de eigenschappen van netwerkverbindingen.
onder xxx.netwerkkaart kun je de eigenschappen zien.

daar heb je 2 tabjes.
1-algemeen
2-geadvanceerd.

onder geadvanceerd gaan we bij Firewall voor internet-verbindingen.
het vinkje aanzetten "mijn computer en netwerk beveiligen door toegang vanaf het internet te beperken of te blokkeren"

onderaan wordt INSTELLINGEN zichtbaar.
klik hier op.

onder service kun je nu FTP-server aanvinken.
deze zal met een vraag komen = naam of IP-adres.

nu kun je door middel van een programma een FTP laten werken
dit kan door middel van Serv-U
hier mee kun je zelf mappen directory toe kennen aan vrienden die jij toe laat op je FTP.

http://www.demon.nl/support/ftp/introductie.html

Dat laatste verhaal kan ik onderschrijven. Serv-U of Bulletproof FTP server (effe sleuteltje zoeken) zijn zeer geschikt om delen van je hd's (folders/files) beschikbaar te stellen via FTP.
Deze programma's kun je ook fijn uitschakelen, beperken op ip adres of usernaam/wachtwoord.
Beveiliging zit er ook in, evt. ook op andere poorten draaien mogelijk etc.

Ook hier weer bedankt voor de tips en antwoorden :thumpsup: ik ga het komend weekend eens op mijn gemak bekijken, en dan eens een paar leuke mapjes met muziek en dergelijke maken ;)

Die van ftppro heet in elk geval WS_FTPServer.
Suc6 & grtz.

lees eerst het verhaal van BREIN eens goed door voordat je je HD en bestanden beschikbaar stelt.

Bedankt voor de "Warning " ;)

Maar ik ben mezelf heus wel ervan op de hoogte,
als er al een Ftp komt dan wordt het heus geen publieke, maar enkel eentje met wachtwoord e.d. , speciaal om aan de verzoeken te voldoen die er worden gedaan op gebied van muziek.

Let ook op je ip-adres. Maar ze gaan eerst de grote jongens aanpakken. Misschien moeten je ze geen mp3 noemen maar wat anders. Zodat je ze later als je de download binnen heb je ze moet renamen.

Maar jou kenden heb je al iets in je hoofd.

Suc6 ermee.

;)
Nr.10

Freg,

Instaleer nou gewoon eens die cd's die ik je heb gestuurd! Daar zit een ftpdeamon (server) standaard in. Die is heeeeeeeeeeel makkelijk in te stellen, en die start samen met je peesee op, en is niet grafisch dus is niet weer een schermpje wat openstaat....

en over beveiliging begin ik niet, want BT kijkt mee....

G

Die cd's die installeer ik nog wel eens en dat weet jij!

Maar pas als ik een nieuwe pc heb, ik heb nu te weinig ruimte op mijn HD ;)

Ik gebruik Serv-U 5 en dat werkt prima daar is heel simpel een key van te vinden op het net bij de wel bekende site's vol met spyware maar ja mag wel hopen dat iedereen tgenwoordig goed beschermd door het leven gaat anders eerst even hitman pro downloaden in het geval dat je windows gebruikt.

Of van de newsserver afhalen, daar zit de sleutel er al bij, en niks te spyware.:)

Ja inderdaad ook dat gaat prima ik heb versie 6 ook al voorbij zien komen in de download met de patch erbij.

Maar goed er zijn er zat die geen usenet gebruiken

Ik ben nu met Bulletproof ftp server, thnx to BT, serv-u krijg ik niet gevonden in de newsgroepen en ook niet op p2p en ook niet op internet zelf, aan het vechten, maar hier ben ik nog niet klaar mee! ;)

Is er iemand die een goeie site heeft waar alles van dit progje uit gelegd staat/

Niet alleen het maken van de accounts maar ook over hoe je een server aanmaakt?

Want dat stukkie mis ik even :confused:

Op die site heb ik 1 en ander gelezen ja, maar ik mis nog een paar stukken...

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan