M
MAS3
Maakt rare sprongen.
Dat bekende spreekwoord lijkt van toepassing op America On Line.
Op tweakers.net is te lezen dat men bij AOL is begonnen met het aanbieden van een "gratizzz" virusscaner.
Die scanner is gebouwd door gerenommeerd virus bestrijder Kaspersky labs.
Maar beide bedrijven begeven zich er wel mee op glad ijs; in het onding is adware en waarschijnlijk ook spyware verwerkt (lees het artikel).
Dat een dergelijke provider zoiets doet is allang niet vreemd meer, maar nog steeds verachtelijk.
Dat een gerenommeerd anti virus bedrijf zich hier ook maar eventueel mee inlaat is onvergeeflijk.
De kat in het nauw waar ik het over had, is AOL.
Die provider-met-andere-insteek heeft het al tijden moeilijk, en leeft alleen nog omdat ze eerder zo groot waren, mede dankzij bijdehante overnames.
Nu begint het ze schijnbaar toch wel erg moeilijk te worden en gaan ze vals spelen.
Dit doen ze door de omzet door reclame te verhogen ten koste van de privacy van hun eigen gebruikers, en diegenen die met het programmaatje graag zonder geld te betalen hun pc denken te kunnen "beveiligen".
Tegenwoordig kunnen er gele en rode kaarten worden uitgedeeld door het moderator team hier op het funboard.
Nou, ik deel een gele kaart uit aan Kaspersky voor het mee werken aan deze opzet.
En een rode aan AOL want ook zonder Kaspersky zouden ze deze stap maken om de kas te spekken.
Dat bekende spreekwoord lijkt van toepassing op America On Line.
Op tweakers.net is te lezen dat men bij AOL is begonnen met het aanbieden van een "gratizzz" virusscaner.
Die scanner is gebouwd door gerenommeerd virus bestrijder Kaspersky labs.
Maar beide bedrijven begeven zich er wel mee op glad ijs; in het onding is adware en waarschijnlijk ook spyware verwerkt (lees het artikel).
Dat een dergelijke provider zoiets doet is allang niet vreemd meer, maar nog steeds verachtelijk.
Dat een gerenommeerd anti virus bedrijf zich hier ook maar eventueel mee inlaat is onvergeeflijk.
De kat in het nauw waar ik het over had, is AOL.
Die provider-met-andere-insteek heeft het al tijden moeilijk, en leeft alleen nog omdat ze eerder zo groot waren, mede dankzij bijdehante overnames.
Nu begint het ze schijnbaar toch wel erg moeilijk te worden en gaan ze vals spelen.
Dit doen ze door de omzet door reclame te verhogen ten koste van de privacy van hun eigen gebruikers, en diegenen die met het programmaatje graag zonder geld te betalen hun pc denken te kunnen "beveiligen".
Tegenwoordig kunnen er gele en rode kaarten worden uitgedeeld door het moderator team hier op het funboard.
Nou, ik deel een gele kaart uit aan Kaspersky voor het mee werken aan deze opzet.
En een rode aan AOL want ook zonder Kaspersky zouden ze deze stap maken om de kas te spekken.