Een oude kaart

Z

Zeta

Hallo, ik ben dus Zeta en nog tamelijk onbekend met kaarten updaten en dergelijke. Ik ben ooit begonnen met een zetacam interface en een fun 6 kaart

( open platform ), dit werd me toen aangeraden door de satellietzaak. Ik heb hiervan ca. een half jaar gebruik gemaakt ( gekocht in 2004 ). Toen ging de boel op zolder vanwege kabel tv. Ongeveer anderhalf jaar geleden weer begonnen met satelliet kijken.

Deze kaart deed het niet meer, dus ik ging naar de speciaalzaak en die zei dat het een illegale kaart was, wat ik nooit heb geweten. Ik vroeg wat nu? Ik kreeg een interface met kaart van canal digitaal en heb geen extra abonnement waardoor ik nl 1, 2, en 3 ontvang. Dit is een bewuste keuze van mij. Maar nu mijn vraag: kan ik nog iets met die oude kaart via updates van internet af te halen of niet. En zo ja, hoe werkt dat dan?

Ik heb een Lemon 01 CI ontvanger.

Alvast bedankt,

Zeta

Eerst welkom op het board.

Nee op die funkaart werkt niet veel meer, als het om de Astra1 sateliet op 19.2 oost gaat dacht ik alleen de twee Oostenrijkse zenders nog.

En op Hotbird is het hetzelfde SRG (Zwitsers) zijn sinds kort ook over naar Viacces 2.6 en voor de rest geloof ik dat er verder niets meer werkt met een funkaart.:biggrin:

Dank je wel. Zijn er andere manieren om de ontvanger te decoderen? Ik heb me door een vriend laten vertellen dat je via de data aansluiting je ontvanger-computer kan herprogrammeren via internet. Klopt dit, en zo ja wil ik hierin wel wijzer worden gemaakt.

Zeta

Ik heb een Lemon 01 CI ontvanger.
Dat kan bij sommige ontvangers inderdaad, of dat met deze Lemon kan ik heb geen idee.

Probeer anders eens Google op het merk en emu software, ik kan niets vinden.

Ik ga er mee aan de gang...

Mijn bevindingen laat ik wel weten, 1 ding weet ik wel hiervan, het schijnt dat je de software eerst moet deinstalleren en dan de van internet gehaalde software setuppen.

Maar als het nou crasht, m a w kan je van je ontv-software een backup maken voor het geval dat...?

Je moet helemaal niets deinstalleren bij mijn weten.

En als je de laatste software bij de fabrikant of importeur van de ontvanger haalt dan heb je toch een back up.

Maar of dat dan zal helpen?? Als het echt mis gaat heb je meestal een J Tag nodig.

Zoek nu maar eerst emu software grote kans dat dat niet bestaat dan is alle moeite voor niets.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan