een rj45 splitsen

tendoryu

Jr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
6
Leeftijd
49
ek had een vraagje
van uit mijn router vertrel er een kabel naar computer
een naar achter de tv voor mijn dreambox ...
nu is mijn vraag ik heb achter de tv twee aansluitingen nodig vermits ik een nieuwe tv heb met internet aansluiting
kan ik gewoon een drie stekker gebruiken op de rj45 of moet er een afzonderlijke kabel getrokken worden naar de router???
heeft iemand er ervaring mee???

mvg rob

dat kan met een hub of een switch, je hebt ze van 1 naar 4 en van 1 naar 8 enz.
gr blokker

maar kan ik dan tergelijkertijd op internet?
mvg rob

Je kan niet zomaar een een ethernet kabel splitsen met een simpel splittertje, het is geen telefoon aansluiting.
Alleen in samenwerking met een switch en of router is dat mogelijk.
Op die manier kan je overal tegelijk internet gebruiken.
Een redelijke switch heb je voor ongeveer 15 euro, de rest moet je laten voor wat het is.

Hou er wel rekening mee dat je snelheid dan wordt gedeeld door het aantal tegelijk van internet gebruik makende apparaten. Dus als je met 2 computers tegelijk bezig bent wordt de internetsnelheid per computer gehalveerd.

Dat is alleen maar van toepassing als alle apparaten ook op hetzelfde moment de volledige bandbreedte benutten.
In de praktijk komt dit weinig voor. Is bijv. van toepassing als je met 2 computers van usenet zit te downloaden, dan hebben beide pc's ongeveer de helft van de downloadcapaciteit c.q. bandbreedte.

Maar als eentje op usenet zit en de andere zit te browsen, dan is het vaak zo dat die wat aan het downloaden is bijna de hele capaciteit heeft, en die wat aan het browsen is een stuk minder.

Andere zaken die meespelen zijn bijv. of je er een hub of switch tussen hebt. Gebruikte bekabeling, qos wel of niet actief etc.

bedankt jongens het is mij gelukt
mvg rob

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan