Een schotel vervangen naar een grotere model?

R

rooy29

Een collega wil graag zijn schotel vervangen naar een groter model omdat bij slecht weer het ontvangst slecht is of helemaal geen beeld.
Wie kan mij raad geven hoe ik het beste een schotel van 60cm kan vervangen naar een van 1m. Er zit ook een motor op maar deze wordt momenteel niet gebruikt, men kijkt alleen naar de turkse zenders. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik heb geen metertje, waar moet men opletten bij het afstellen?

Als je geen meter hebt kijk dan naar hoe de oude schotel nu staat en neem deze waarden over als vertrekpunt om de nieuwe schotel af te stellen met de signaal meter van de ontvanger.

De kwaliteit van de schotel is belangrijk. Bijvoorbeeld een goede visiosat of channelmaster doen het een stukbeter als een schotel van pisbakken staal (lees 20 euro)

Als er een motor bijzit,motor op de nulstand zetten en het hele spul opstellen,nu kun je de hele installatie draaien naar de Turksat.

Voordeel hiervan is,mocht ie nog een keer draaibaar willen gaan je niet alles weer het dak op moet zeulen.

En even een metertje lenen/kopen is zeker de moeite waard.

Originally posted by rooy29
Een collega wil graag zijn schotel vervangen naar een groter model omdat bij slecht weer het ontvangst slecht is of helemaal geen beeld.

Dit is niet mogelijk met een digitaal signaal zoals jij het omschrijft.
Het is namelijk zo dat ie of wel,of niet doet.
Een tussenweg op een blokvorming na is er niet met een digitaal signaal.
Dus maw,heb je een niet zo goede ontvangst,zoals je dan misschien denkt,zal dit aan de ontvanger en/of de LNB liggen want met een dig. signaal doet ie dus wel of niet.

Gr,

ik zal als ik jou was een 88 cm triax nemen.en een invacom 0.3 db lnb. dan heb je zeker goed beeld bij regen,wel goed afstelen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan