Een vraag (DM 7000 en DCC inloggen) en even voorstellen

H

henkd

hallo ik ben henk en zoals vele anderen bezitter van een dreambox. (7000)

naar een poosje op deze forem rondgesnufeld te hebben ben ik aan de slag

gegaan met mijn dreambox om image te flashen dat ging tot nu toe nog goed

ik heb het programa dcc gebruikt en dat ging prima. ik heb een image erop

gezet van sifteam en dat ging goed en werkte prima op mijn dreambox. maar aangezien ik er toch een andere image op wou zeten. ben ik weer aan de slag gegaan maar merkte dat ik niet meer in mijn dreambox kon komen via dcc

terwijl hij toch aangeef dat mijn conectie met pc en dreambox en switch

in orde is gooit die nou mijn telnet vervbinding eruit meschien kan iemand mij zegen wat ik fout doe.

groeten henk

Laatst bewerkt:
Hoi henkd, welkom op het Satellite FUN Board !

Zoals je ziet, heb ik het onderwerp een beetje aangepast, omdat het niet onbelangrijk is dat men gelijk kan zien waar het over gaat.

Dus probeer een korte omschrijving te geven van je probleem bij de volgende keer dat je een onderwerp start aub.

Je probleem word veroorzaakt doordat op netwerk nivo je apparatuur elkaar wel ziet, maar op telnet en FTP nivo de apparaten niet willen samenwerken.

Je kunt namelijk niet inloggen.

De standaard gebruikersnaam is namelijk root, en het password is dreambox.

Dat heb je waarschijnlijk ook ingesteld in DCC (staat op dezelfde pagina waar je ziet dat de verbinding er is).

Maar met sommige images zoals die van het SIFteam, word er een ander password gebruikt.

Dus probeer eens sifteam (das dus zonder hoofdletters) als password.

Ik ben er vrij zeker van dat het dan wel werkt.

Succes !

dag mas3

zal er rekening mee houden voor volgende keer. en alvast bedankt voor de reactie

en de tip.

groeten henk

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:40 uur ----------

dag mas3

het klopte met wat je zij over het wachtwoord. maar om een of andere reden heb ik het

voor mekaar gekregen dat me dreambox niet meer wil opstarten nadat ik een nieuwe

image erop gezet heb. dus wat dat weer kan zijn.

maar bedankt groeten henk

p.s weet niet of ik dit bericht goed geplaatst heb moet forem nog goed ontdekken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan