Een vraag over het instaleren van een cd-rom

L

lubas

Ik heb altijd gebruik gemaakt van het kramers woordenboek. Na het opnieuw configureren van mijn comp wil ik dit woordenboek weer installeren. Als ik op setup.exe klik, krijg ik de volgende venster:
16bits Windows subsysteem.
C:\windows\systeem32\autoexec.nt. Het systeembestand is niet geschikt voor MSDOS en Microsoft Windows toepassing. Kies uit Sluiten om de toepassing af te sluiten.

Wie weet ik moet doen om het woordenboek toch te installeren.
Hij heeft altijd op mijn comp gezten.
Lubas

Maar dit heb ik met diverse programma's ook, de melding die jij krijgt, en op het knopje negeren duwen helpt niet....

Bijvoorbeeld bij "Spectrum encyclopedie" en een spel van Si?rra "creepnight" een pinballspel, terwijl deze programma's altijd hebben gewerkt, vreemd.

Ook helpt het bij mij niet om het progr... in de compabiliteitsmodus te doen werken, ( heb je dat al geprobeerd? )

Want ik denk wel dat ik weet wanneer deze problemen onstaan zijn, en deze zijn er niet onder Win98 oid, maar wel onder XP, en zeker na de sp2.... En dan ga ik er van uit dat jij XP draait?

Nog iets wat ik niet helemaal zeker weet maar volgens mij heeft het te maken met de digitale ondertekening van MS...

Zoals ik al zei, ik weet het niet zeker, maar ik ben wel heel erg benieuwd naar het antwoord, het zou mij ook weer verder helpen.

misschien zijn dit programma's die onder Windows 98 draaien, ook ik ga ervan uit dat je XP geinstalleerd hebt.

Klik met de rechtermuis toets op setup.exe en kies eigenschappen dan kies je voor tab <compatibiliteit> en vink dan :
Dit programma uitvoeren in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren.
Kies dan bv windows98.

Als dit probleem is ontstaan na het installeren van SP 2 dan kunje aannemen
dat dat de boosdoener is.
SP2 heeft heel veel "programma's" de nek omgedraaid.

Nero is ook zo'n programma die onder SP2 het niet meer doet en je moet een update van Nero ophalen om dit te verhelpen.

Weet je wat mij wel op begint te vallen @Matrix, dat er meer en meer programma's niet meer werken na de updates van m...soft.

En dan bedoel ik meer en meer programma's zoals Nero, KaZaa, ... programma's waar illegale dingen mee te doen zijn.

Ik krijg steeds meer de gedachte dat Bill G de controle in de woonkamer ook wil hebben, de meeste centen heeft hij al :confused:

Ja G en KK linux komt nog wel... :bier: maar eerst moet dit probleem opgelost worden! ;)

Mensen, mensen, mensen toch.

Dit is echt niets van SP2 maar van spy/adware en gebeurt wel eens maar is heel erg eenvoudig op te lossen.

Ga naar de volgende directory:
/windows/repair
kopieer daar de file autoexec.nt en plak die weer in
/windows/system32

En het probleem is over. Totaal niets te maken met updates of microshit.:cool:

That's all you need to do, en heb het hier zelf ook gehad, soms ook een paar keer, andere keren weer tijdenlang niet.
Het is echt iets van spywarezooi die deze file verwijdert en dan heb je inderdaad problemen dos-based proggies te gebruiken.
Maar het is dus even snel als eenvoudig op te lossen.:)

Oh grote computerexpert:biggrin: :stupid:

Tja je moet het maar weten

Maar och je bent nooit te oud om het te leren.

Thnx.

Prachtig dat zo'n vraag zoveel reacties teweeg brengt. Iedereen bedankt hiervoor, vooral BT natuurlijk! Wat hij als oplossing aan de hand deed, was de spijker op zijn kop. Fantastisch!!!!!!!!!!

Lubas

Originally posted by freggel1
Ja G en KK linux komt nog wel... :bier: maar eerst moet dit probleem opgelost worden! ;)
Inderdaad, daar ben ik dan. Onder Linux werkt het Kramers woordenboek als een tierelier! :jajaja:

Screw Bill! :sex:

Hoe vaak moet je dat bestandje terugzetten?

Ik heb het net teruggezet, en verhip het programma wat voorheen niet werktte werkt nu wel, maar direct nadat je weer een ander progje wil proberen staat het weer terug bij repair...

Hier wordt je toch niet vrolijk van? Weet jij waar dat stukje Spyware zit?

Originally posted by Kerstkonijn
Inderdaad, daar ben ik dan. Onder Linux werkt het Kramers woordenboek als een tierelier! :jajaja:

Screw Bill! :sex:

Sterker nog:

Ik heb gewoon een invul dingetje in mijn browser, daar tik ik het woord, druk op enter...

En zie daar, de volledige betekenis van het woord in diverse modellen geschreven zo via internet....

Niets geen onnodige progjes installen!

G

@Freggel1: Ik weet niet precies welk spyware bestandje het doet. Dat is al wat ik schreef, dat het best kan zijn dat je het vaker per week zult moeten terugzetten.

Heb het hier ook gehad en ook zelfs een paar keer op een dag, en opeens was het probleem over.

Alhoewel ik misschien wel mijn k**tel weer moet intrekken.:)
Het kan namelijk bij de conversie naar SP2 wel gebeuren dat bestanden corrupt raken en aldus ook deze problemen geven.

Wat je ook kunt proberen is om eens zowel de autoexec.nt alsook de cmd.exe uit die repair directory naar de \windows\system32 te copieeren.

Of anders copi?ren, dan eerst opnieuw opstarten en dan proberen.

Die naam zegt me wel iets, ik heb er ooit wel eens iets mee gehad, maar ik weet niet meer precies wat.

Overigens staat CMD er bij mij niet tussen in de "repairmap" ;)

CMD is alleen maar het progje wat je dosboxje tevoorschijn tovert.

Start => Uitvoeren => cmd enter

G

cmd.exe is de invallide shell van microsoft. De vervanger van command.com van de oudere dos versies en de eerste windows pakketjes. No more, no less (lucky you :)).

Dat antwoord had ik toch van een windows collega verwacht. Niet uit de Linux hoek.

Originally posted by Kerstkonijn
Dat antwoord had ik toch van een windows collega verwacht. Niet uit de Linux hoek.

JUIST

(er staat toch exe achter? daarmee is het hoe dan ook een virus)

G

Nja, ik heb dat ook niet echt gecontroleerd van cmd.exe, dat kwam ik ergens bij zo'n tweakforum tegen als reply op hetzelfde probleem dat je die eens kon vervangen.
Maar het zal wel config.nt moeten zijn.

Heb er speciaal gisteren nog eens het nodige over nageslagen maar kan toch nergens echt een exacte oorzaak van het probleem vinden, noch waarom het terugkomt, noch waarom het op een gegeven moment ook gewoon niet meer terugkomt. En als het dan zoiets vaags is, begint het toch wel heel erg sterk op echt iets van windows te lijken.:biggrin:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan