een vraag

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
15
Een DVD9 naar DVD5 omzetten is in principe wel mogelijk met bv DVD Shrink, maar dat zal wel wat kwaliteitsverlies opleveren denk ik, althans meen ik me te herinneren.
Dat is niet zo vreemd als je de data hoeveelheid gaat halveren.

Maar het moet ook mogelijk zijn om er twee DVD5's van te maken.
Is daar een programma voor of hoe zou dit moeten gebeuren.
Tenslotte bestaan er ook DVD uitgaves die uit twee DVD5's bestaan en onafhankelijk van mekaar afgespeeld kunnen worden.

Grtz.

Dank je BT voor deze tips.

Google leverde alleen de bekende "enige manier is DVD Shrink" op voor van DVD9 naar DVD5.
Maar naar 2 DVD's niets van tegen gekomen.

Eens kijken wat of die programma's free zijn of dat je moet registreren.
En vooral wat ze precies doen.

Grtz.

Na effe rap gekeken te hebben denk ik dat aimersoft wel zal werken, maar daar heb je een trial versie van een aantal dagen.

Dvd decrypter kun je echter niet zelf mee splitten, maar is alleen om de bestanden van een DVD schijf in te lezen (rippen) naar je harde schijf.
Het eigenlijke splitten gebeurt met Ifoedit waarmee je de 2 DVD's maakt.
Ik moet nog kijken of dat via je harde schijf gaat of via rechtstreeks branden.
Indien dit goed funktioneert is het ideaal.

Want je komt vaker DVD9's tegen en die laat je maar voor wat ze zijn want locaal vragen ze voor DVD9's vaak belachelijke prijzen.

Grtz.

Maar naar 2 DVD's niets van tegen gekomen.
Misschien gebruikte je dan andere zoektermen dan ik want ik kwam er toch een hoop tegen.

Het splitten gebeurt uiteindelijk inderdaad met IfoEdit, die is wel goed overigens maar is iets pittiger in het begin om mee te werken.
Er was ook nog een ander programma wat dat eenvoudig deed als ik het me goed herinner, maar ik heb daar verder geen aandacht aan besteed omdat dit ook een programma was waar je voor betalen moest.
Dus ik heb verder niet gekeken naar payware om dat zo maar even te noemen.

Ja, weet ik wel dat er goedkopere via internet te krijgen zijn, maar dan komt daar wel weer verzendkosten bij van minimaal 7 euro.

DVD9 heb ik in een locale winkel nagevraagd en die vroegen 27,50 per 10 stuks!
Dus dat doen we niet.
DVD5 (verbatim) zijn wel goed te krijgen voor pakweg 17 euro per 50.

Grtz.

Is het voor jouzelf dat je op deze manier wilt gaan branden? Er zijn tegenwoordig toch andere manieren zat om dvd's op te slaan.

Gelukt met Ifoedit met werkende menu's enzo, maar het is zoals BT zegt wat ingewikkelder.

Die Ifoedit is een ifo bewerker en ifo files zijn wat in windows bv inf files zijn.
De files op een DVD komen steeds per drie voor, nl .BUP, .IFO en .VOB waarbij de VOB's de video files zijn.
De film files heten VTS_0X_X.VOB en dat zie je eraan dat ze 1GB groot zijn en bij een DVD9 kunnen het er 7 of 8 zijn.
Het kan bv VTS_01_0.VOB tot VTS_01_7.VOB zijn en daar hoort VTS_01_0.IFO bij (maar kan ook VTS_02 of anders zijn).
Open deze IFO met Ifoedit en je krijgt een scherm en daar vink je aan "create subfolders Disc1 en Disc2", en je kiest een folder waar die moeten komen.
Druk OK en je krijgt een scheiding te zien waar hij gaat scheiden en dat laat je staan en hij produceert de folders met inhoud.
Hij heeft nu alleen de film gescheiden dus moet je de resterende paren nog in beide folders met de hand zetten en dat zijn menu's of extra's.

Let op want sommige films hebben een VIDEO_TS.BUP VIDEO_TS.IFO en VIDEO_TS.VOB aan het begin staan, maar bij sommige is er geen VIDEO_TS.VOB.
In dat geval zet Ifoedit een lege VIDEO_TS.VOB (0 bytes) in beide folders erbij.
Die moet je verwijderen en dan kun je de beide folders via bv nero op de DVD's branden.

Het is een mooi ding dat Ifoedit waarmee je elke ifo file kunt bewerken en erg veel kunt instellen maar da's meer voor de experts.

Grtz.

@Matrix, prima, maar normaal ben je sneller als een windhond (lol).

@Freggel1
Wat bedoel je eigenlijk?

Grtz.

Ik denk dat freggel doelt op bijv. het gebruik van een mediaspeler i.p.v. alle films op dvd opslaan.

Daar doel ik idd op.

Wil je al je DVD's op een mediaspeler opslaan?
En als hij kapot gaat ben je alles kwijt?
Je weet toch hoe vaak HD's kapot gaan tegenwoordig?

Ik neem aan dat je ook geen DVD's meer brandt.

Grtz.

Ik brand tegenwoordig weinig tot geen dvd;'s meer.

Maar de belangrijkste dingen bewaar ik op dvd, dat wel, maar laten we eerlijk zijn, als je iets kwijt bent of nog eens wilt zien dan staat het tot een 1000 dagen in de nieuwsgroepen of je doet een verzoek naar iemand voor een repost.

Ik zou trouwens niet graag al mijn mp3's op dvd oid branden, want dan denk ik dat ik veel schijfjes nodig heb. ;)

Nou ja, 1000 dagen is minder dan 3 jaar en het is de stand van zaken van nu.
Je weet hoezeer de entertainment industrie erop uit is om die usenet toestanden te beeindigen.
Het is dus veel veiliger om alles op DVD te zetten die voor lange tijd bedoeld is.
Hoe lang die tijd is valt niet te zeggen want we weten niet veel over de houdbaarheid van DVD's.

Daarnaast is de entertainment industrie bezig met de opvolger de blu-ray disk.
Ze proberen het DVD spul dus weer opnieuw te verpatsen in de blu-ray vorm.
Hetzelfde als gebeurd is met de video cassette.

Overigens kun je een DVD ook niet op een SD kaartje zetten en in de DVD-player steken.
Dat werkt ook weer niet, tenminste hier niet.

Inderdaad heb ik geen mediaspeler hier.

Grtz.

Het probleem is dat DVD's ook na een paar jaar vergaan kunnen zijn of niet meer lekker wensen af te spelen. Een ander probleem is dat het enorm veel ruimte gaat kosten.
Inmiddels staat hier al een kast vol met dvd's en een doos of twee op zolder.
Dus dacht ik te gaan bespraken en films te branden en niet meer in doosjes te doen maar in een dvd koffer voor 500 stuks (nee die is nog lang niet vol).

Voor mij persoonlijk werd dat ook eigenlijk teveel dus ik ben gaan denken over hoe vaak ik naar bepaalde films daadwerkelijk keek of nog van plan was in de toekomst te gaan bekijken.
Nou dan had ik alvast een voorraad waar opnieuw naar gekeken kan worden.
Dus wat ik echt bij elkaar wilde hebben waren bepaalde series zoals alle James Bond films, Beverly Hills Cop serie, Lord of the Rings en nog wat dingen.
En verder download ik films en bekijk die op de mediaspeler. Alleen films of filmreeksen die naar mijn smaak echt cool zijn en naar verwachting nog wel eens vaker bekeken zullen worden, gaan nog op dvd en gaan het dvd koffer in.
Inderdaad mede vanwege de goede bewaarbaarheid op dvd als je daar netjes mee om springt.

Dat heeft er inmiddels toe geleid dat er zelfs nog maar weinig gedownload wordt naar de mediaspeler want echt hele goede films worden er steeds minder en minder gemaakt. Het is steeds vaker meer van hetzelfde of variaties daarop.

Ik heb ook een koffer vol onzin DVD's

Maar wat ik nu doe, ik wacht tot mijn favoriete DVD's in de aanbieding komen en koop gewoon de originele, soms via marktplaats.....

Je wordt door originele aanschaf kieskeuriger en je bent verzekerd van blijvende kwaliteit mits de (klein)kinderen ze niet gebruiken als frisbees.

De bulk haal ik op van de bekende servers en zet die op de mediaplayer , en bekijk ik (soms).
En dat hoeft niet in superkwaliteit te zijn , bevalt de film dan overweeg ik hem in de aanschaf lijst te zetten, dit gebeurt sporadisch.

welke ik origineel heb is bescheiden:
uiteraard
:
Lord of the rings kompleet
en hoe kan het ook
The Matrix 1 2 en 3
Saving Private Ryan
Memento
ET
Grease
Footloose
The Jackal
Garfield
Legends of the Fall
Fawlty Towers

Op mijn wens lijstje staat nog :
Batman Begins--The dark Knight en de laatse nieuwe the darknight rises.

Dus dat valt nog wel mee die aanschaf.

Nog even over een dvd 9 splitten naar 2 dvd's 5, dit kan je ook met DVDFab doen, deze split hem netjes naar 2 dvd's en kan je ook nog andere dingen laten verwijderen zoals reclame van onze vrienden van brein bv.

Kost allemaal wel wat tijd maar ligt er ook aan hoe snel je pc is uiteraard.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan